Pop Babylon. Kulisy showbiznesu
Data: 01-04-2012 o godz. 14:52:27
Temat: Książki


Dzięki tej książce łatwiej zrozumieć co przeżywali Michael Jackson , Amy Winehouse , Whitney Houston i setki innych artystów, których zniszczył showbiznes.

Pop BABYLON, nowa książka autorki bestsellerów Hotel Babylon, Air Babylon i Fashion Babylon, jest bezkompromisowym, pozbawionym pruderii spojrzeniem na przemysł muzyczny. Właściciel podupadającej londyńskiej agencji muzycznej wpada na pomysł stworzenia boysbandu. Wielka kariera zespołu jest zaplanowana z góry, choć jego członkowie, wyłonieni w castingu, niekoniecznie potrafią śpiewać i tańczyć.

Pop BABYLON, zabiera czytelnika w podróż po skrzętnie skrywanych zakamarkach świata, którym rządzą pieniądze i narkotyki, a talent wcale nie jest najważniejszy. Wartka akcja, doskonale zarysowane postacie, szokujące, prawdziwe historie ze świata muzyki sprawiają, że książkę czyta się jednym tchem.

Kokaina na obiad, szybki numerek w toalecie podczas wręczenia Bardzo Ważnych Nagród, specjalne biurko do dyskretnego seksu oralnego podczas spotkań biznesowych. Czyli Zjednoczone Królestwo (przez niektórych pisane trochę inaczej) Muzyki Pop od pałacowej kuchni. X-Factor i U2 . Kylie Minogue i Paul McCartney . James Blunt i Spice Girls . I naprawdę duże pieniądze. Niezastąpiony przewodnik, co robić, a czego nie, by zaistnieć w najbardziej celebryckim biznesie świata. Pozycja obowiązkowa nie tylko dla branży. U mnie już na stałe na podręcznej półce.
Piotr Metz

Fragment:

Biznes muzyczny to dziwny stwór. Tyle osób zabiera swoją część zarobków z płyty, że wygląda to na cud, jeśli ktokolwiek może się na tym wzbogacić lub roztyć, ale wytwórniom wciąż się to udaje. Dobrym przykładem jest album CD, którego cena wynosi, powiedzmy, dziesięć funtów. Wydawnictwa dostaje piętnaście procent ceny za opakowanie. Jest to jeden ze sposobów, jakie stosuje, żeby wyciągnąć dla siebie więcej kasy. Opakowanie kosztuje najwyżej pięć procent, więc wydawnictwo ma w kieszeni dodatkowe dziesięć. Reszta z dziesięciu funtów za płytę jest dzielona pomiędzy wytwórnię, wydawcę, dystrybutora, sprzedawcę detalicznego i w końcu też frajera, który na niej śpiewa. Frajer musi potem oddać dwadzieścia procent tego, co ma, swojemu menadżerowi, a jeśli jest więcej niż jeden frajer, wtedy frajerzy muszą się resztą równo podzielić. Więc z tych dziesięciu funtów półtora idzie na opakowanie, detalista bierze mniej więcej trzydzieści procent, dystrybutor dziewięć, wydawca ma sześć, wytwórnia trzydzieści, a artysta dostaje około dziesięciu procent. W tej sytuacji Band of Five zarobiliby funt od sprzedanej płyty, minus moje dwadzieścia procent, czyli osiemdziesiąt pensów. Dzieli się to na pięć, każdy z chłopców dostanie szesnaście pensów od sprzedanego CD. (str. 125)

Imogen Edwards-Jones , autorka bestsellerowej serii książek ujawniających kulisy luksusowych branż tj. pięciogwiazdkowe hotele, linie lotnicze, branża modowa czy muzyczna. Jej pierwszą książkę z serii, Hotel Babylon, przetłumaczono na siedemnaście, kolejną Fashion Babylon na dziewięć języków. Autorka wraz z mężem i córką mieszka w zachodnim Londynie.

Autor Anonimowy , osoba od lat pracująca w branży muzycznej. Zna świat showbiznesu od podszewki. Wiedza, doświadczenie i przeżycia Autora Anonimowego powodują, że powieść jest tak realistyczna i szokująca.

Tytuł: Pop Babylon. Kulisy showbiznesu
Autor: Imogen Edwards-Jones & Autor Anonimowy
Tłumaczenie: Zuzanna Szwed
ISBN: 978-83-7642-023-3
Wydawnictwo: Pascal
Rok wydania: kwiecień 2012 (Polska)
Format: 125x195 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Stron: 440
Waga: około 410 g
Cena: + - 39 zł
Seria: Babylon

Serdecznie Dziękuję Pani Justynie Kubiesa










Artykuł jest z www.muzyczneabc.pl
http://www.muzyczneabc.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.muzyczneabc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=9698