Dziêki tej ksi±¿ce ³atwiej zrozumieæ co prze¿ywali Michael Jackson , Amy Winehouse , Whitney Houston i setki innych artystów, których zniszczy³ showbiznes.
Pop BABYLON, nowa ksi±¿ka autorki bestsellerów Hotel Babylon, Air Babylon i Fashion Babylon, jest bezkompromisowym, pozbawionym pruderii spojrzeniem na przemys³ muzyczny. W³a¶ciciel podupadaj±cej londyñskiej agencji muzycznej wpada na pomys³ stworzenia boysbandu. Wielka kariera zespo³u jest zaplanowana z góry, choæ jego cz³onkowie, wy³onieni w castingu, niekoniecznie potrafi± ¶piewaæ i tañczyæ.
Pop BABYLON, zabiera czytelnika w podró¿ po skrzêtnie skrywanych zakamarkach ¶wiata, którym rz±dz± pieni±dze i narkotyki, a talent wcale nie jest najwa¿niejszy. Wartka akcja, doskonale zarysowane postacie, szokuj±ce, prawdziwe historie ze ¶wiata muzyki sprawiaj±, ¿e ksi±¿kê czyta siê jednym tchem.
Kokaina na obiad, szybki numerek w toalecie podczas wrêczenia Bardzo Wa¿nych Nagród, specjalne biurko do dyskretnego seksu oralnego podczas spotkañ biznesowych. Czyli Zjednoczone Królestwo (przez niektórych pisane trochê inaczej) Muzyki Pop od pa³acowej kuchni. X-Factor i U2 . Kylie Minogue i Paul McCartney . James Blunt i Spice Girls . I naprawdê du¿e pieni±dze. Niezast±piony przewodnik, co robiæ, a czego nie, by zaistnieæ w najbardziej celebryckim biznesie ¶wiata. Pozycja obowi±zkowa nie tylko dla bran¿y. U mnie ju¿ na sta³e na podrêcznej pó³ce.
Piotr Metz
Fragment:
Biznes muzyczny to dziwny stwór. Tyle osób zabiera swoj± czê¶æ zarobków z p³yty, ¿e wygl±da to na cud, je¶li ktokolwiek mo¿e siê na tym wzbogaciæ lub roztyæ, ale wytwórniom wci±¿ siê to udaje. Dobrym przyk³adem jest album CD, którego cena wynosi, powiedzmy, dziesiêæ funtów. Wydawnictwa dostaje piêtna¶cie procent ceny za opakowanie. Jest to jeden ze sposobów, jakie stosuje, ¿eby wyci±gn±æ dla siebie wiêcej kasy. Opakowanie kosztuje najwy¿ej piêæ procent, wiêc wydawnictwo ma w kieszeni dodatkowe dziesiêæ. Reszta z dziesiêciu funtów za p³ytê jest dzielona pomiêdzy wytwórniê, wydawcê, dystrybutora, sprzedawcê detalicznego i w koñcu te¿ frajera, który na niej ¶piewa. Frajer musi potem oddaæ dwadzie¶cia procent tego, co ma, swojemu menad¿erowi, a je¶li jest wiêcej ni¿ jeden frajer, wtedy frajerzy musz± siê reszt± równo podzieliæ. Wiêc z tych dziesiêciu funtów pó³tora idzie na opakowanie, detalista bierze mniej wiêcej trzydzie¶ci procent, dystrybutor dziewiêæ, wydawca ma sze¶æ, wytwórnia trzydzie¶ci, a artysta dostaje oko³o dziesiêciu procent. W tej sytuacji Band of Five zarobiliby funt od sprzedanej p³yty, minus moje dwadzie¶cia procent, czyli osiemdziesi±t pensów. Dzieli siê to na piêæ, ka¿dy z ch³opców dostanie szesna¶cie pensów od sprzedanego CD. (str. 125)
Imogen Edwards-Jones , autorka bestsellerowej serii ksi±¿ek ujawniaj±cych kulisy luksusowych bran¿ tj. piêciogwiazdkowe hotele, linie lotnicze, bran¿a modowa czy muzyczna. Jej pierwsz± ksi±¿kê z serii, Hotel Babylon, przet³umaczono na siedemna¶cie, kolejn± Fashion Babylon na dziewiêæ jêzyków. Autorka wraz z mê¿em i córk± mieszka w zachodnim Londynie.
Autor Anonimowy , osoba od lat pracuj±ca w bran¿y muzycznej. Zna ¶wiat showbiznesu od podszewki. Wiedza, do¶wiadczenie i prze¿ycia Autora Anonimowego powoduj±, ¿e powie¶æ jest tak realistyczna i szokuj±ca.
Tytu³: Pop Babylon. Kulisy showbiznesu
Autor: Imogen Edwards-Jones & Autor Anonimowy
T³umaczenie: Zuzanna Szwed
ISBN: 978-83-7642-023-3
Wydawnictwo: Pascal
Rok wydania: kwiecieñ 2012 (Polska)
Format: 125x195 mm
Oprawa: miêkka ze skrzyde³kami
Stron: 440
Waga: oko³o 410 g
Cena: + - 39 z³
Seria: Babylon
Serdecznie Dziêkujê Pani Justynie Kubiesa
|