US3 ponownie w Polsce! Ostatnio wyst±pili w stolicy w trakcie Juwenaliów Warszawskich 2006
"Cantaloop (Flip Fantasia)", hiphopowa przeróbka (1993) klasycznego soul-jazzowego utworu "Cantaloupe Island" bardzo szybko sta³a siê nieoczekiwanie wielkim hitem. Jak wtedy zareagowa³ Herbie Hancock, s³ysz±c samplowany i przerobiony materia³ jednej z jego ulubionych sesji nagraniowych lat 60? By³ zachwycony! Nawet w pewnym okresie na swoich koncertach zapowiada³ ten utwór jako "kawa³ek takiego zespo³u, który siê nazywa Us3".
Us3 uczciwie zas³u¿y³ sobie na takie potwierdzenie swojej muzycznej wra¿liwo¶ci w podej¶ciu do pierwowzoru, a tak¿e zdolno¶ci do zrobienia czego¶ nowego i nowoczesnego. A wszystko to dziêki inspiracji najbardziej ekscytuj±c± muzyk± poprzednich dziesiêcioleci, przy zachowaniu charakteru orygina³u! Tak wiêc album "Hand On The Torch" (1993) sta³ siê spektakularn± przepraw± przez katalog nagrañ firmy Blue Note, za¶ utwór "Broadway & 52nd" (1997) przypu¶ci³ jeszcze gwa³towniejszy atak na ¶wiat samplowanych rytmów i solistów jazzowych.
Kto to w³a¶ciwie jest Us3? Si³ê napêdow± projektu stanowi osiad³y w Londynie DJ i producent Geoff Wilkinson. Starszy brat podda³ go szokuj±cej diecie s³uchowej: jazz, funk, soul i reggae. Na pocz±tku lat 80. Wilkinson przyby³ do Londynu. Rych³o w czas, by dostrzec potê¿n± falê zainteresowania jazzem na klubowej scenie. Wilkinson noc± by³ did¿ejem, a w dzieñ pracowa³ w sklepie p³ytowym, poszerzaj±c wiedzê muzyczn± w trakcie pracy. W tym okresie kszta³towa³y siê równie¿ jego pogl±dy polityczne. Kiedy zrezygnowa³ z pracy w sklepie, zaanga¿owa³ siê w Kampaniê na Rzecz Nuklearnego Rozbrojenia. Uczestniczy³ w organizowaniu wielkiego koncertu w londyñskim Hyde Parku, a potem jeszcze wiêkszego - w Clapham Common, na rzecz Ruchu Przeciw Apartheidowi. Maj±c rozleg³e kontakty w londyñskim ¶wiecie muzycznym oraz reputacjê dobrego organizatora, wkrótce zacz±³ byæ postrzegany jako ¶wietny kandydat na producenta. W 1991 przypadkiem pozna³ do¶wiadczonego kompozytora i w³a¶ciciela studia nagraniowego Mela Simpsona. Dziêki temu spotkaniu Wilkinson znalaz³ nowy, zaskakuj±cy materia³ do samplowania i zacz±³ badaæ mo¿liwo¶ci zbratania jazzu z hip hopem. No i uda³o siê to w bardzo krótkim czasie!
Warszawa - STODO£A - ul. Batorego 10
¶roda, 17 pa¼dziernika
Ceny biletów - w przedsprzeda¿y 80 z³, - w dniu koncertu 90 z³
(Stodo³a)
|