''Giganci Jazzu'' - nowa kolekcja Agory
Data: 19-03-2010 o godz. 20:58:48
Temat: Info


W piątek (26 marca 2010 roku) ukaże się książka "Miles Davis" z płytą zawierającą oryginalne nagrania genialnego trębacza. Album ten to pierwsza część nowej serii wydawnictwa Agora - "Giganci jazzu", przedstawiającej - w 20 książkach z płytami CD.

Monograficzna kolekcja "Giganci jazzu" została przygotowana przez Agorę we współpracy z Universal Music Polska. Artyści, którym jest poświęcona, to pierwsza liga światowego jazzu: Glenn Miller, Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Billie Holiday, Charlie Parker, John Coltrane, Duke Ellington, Chick Corea, Diana Krall, Pat Metheny i wielu innych.

Wyboru utworów dokonali wybitni znawcy jazzu: Dionizy Piątkowski - właściciel i pomysłodawca Festiwalu Era Jazzu, autor kilku tysięcy publikacji o jazzie, oraz Ryszard Wojciul - dziennikarz muzyczny, muzyk i muzykolog prowadzący autorskie jazzowe radio na platformie Tuba.fm (WWWJazz) oraz audycję „WWWJazz” w Radiu TOK FM.

Piątkowski i Wojciul są również autorami zamieszczonych w albumach biografii artystów - barwnych, pełnych anegdot i unikalnych wywiadów - a także trzech cykli w 20 odcinkach: "Historia jazzu", "Historia jazzu w fonografii" i słowniczek terminów jazzowych. Osoby chcące pogłębiać wiedzę muzyczną znajdą w albumach obszerne dyskografie artystów oraz - wybrane przez Piątkowskiego i Wojciula - listy płyt szczególnie rekomendowanych i pokrewnych albumom przedstawianym w serii.

Kolekcja „Giganci jazzu” będzie dostępna w kioskach, salonach Empik, księgarniach, w sprzedaży wysyłkowej. Pierwszy tom z płytą CD - "Miles Davis" - ukaże się 26 marca. Kolejne będą w sprzedaży co piątek.

Wydawcą serii jest Agora. Partnerem jest Class&Club - program partnerski, którego główny element stanowi karta kredytowa wydana przez Raiffeisen Bank Polska.

Wydanie kolekcji wspiera kampania promocyjna prowadzona w telewizji (m.in. TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, Polsat), na portalu Gazeta.pl, w Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach oraz w Radiu TOK FM, Roxy i Złote Przeboje. Za kreację odpowiada JiS Advertising, za zakup mediów - Starlink.

(Źródło: Agora)





Artykuł jest z www.muzyczneabc.pl
http://www.muzyczneabc.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.muzyczneabc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=7912