20 albumów dedykowanych polskim i zagranicznym twórcom muzyki filmowej i ich dziełu - to nowa kolekcja muzyczna Agory - "Wielcy kompozytorzy filmowi". Kolekcję promuje kampania reklamowa z udziałem Grażyny Torbickiej.
Nowa kolekcja, wydawana w ramach Biblioteki Gazety Wyborczej, prezentuje najważniejsze osiągnięcia 10 kompozytorów polskich i 10 zagranicznych - m.in. Ennia Morricone, Nino Roty, Krzysztofa Komedy, Johna Williamsa, Jana A.P. Kaczmarka i wielu innych. Pierwszy tom serii z muzyką Wojciecha Kilara ukaże się 18 listopada.
Nagrania pochodzą z oryginalnych ścieżek dźwiękowych; na płytach są również utwory na nowo zaaranżowane przez samych kompozytorów, a także odtworzone i opracowane przez wybitnych muzyków za zgodą spadkobierców artystów.
Płyty CD są dołączone do książek, z których każda, poświęcona innemu twórcy, zawiera opowieści o jego życiu i twórczości oraz rozmowy, wspomnienia, anegdoty, recenzje i fotografie, kalendaria i szczegółowe wykazy otrzymanych nagród.
20-tomowa kolekcja „Wielcy kompozytorzy filmowi” to wyjątkowa antologia muzyczna dla wszystkich, którzy kochają kino. Pierwszy jej tom z nagraniami muzyki Wojciecha Kilara ukaże się 18 listopada w promocyjnej cenie 9,99 zł. Kolejne - co środa w cenie 24,99 zł. Serię można kupić w kioskach, salonach Empik, księgarniach.
Wydanie kolekcji wspiera kampania reklamowa, w której występuje Grażyna Torbicka. Działania promocyjne są prowadzone w: telewizji (m.in. TVP, TVN, Polsat, stacje At Media), w Programie 1 Polskiego Radia, prasie (Gazeta Wyborcza i jej dodatki, Metro), internecie (Gazeta.pl) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS. Za kreację spotów odpowiada TIMECODE, za zakup mediów - Starlink.
(Agora)