Już na przełomie marca i kwietnia na dwóch występach w Polsce pojawi się doskonała wokalistka i pianistka jazzowa Patricia Barber (24.03.1956 w Chicago).
Artystka wystąpi 1 kwietnia w poznańskim Eskulapie w ramach powracającego na mapę największych imprez jazzowych festiwalu Poznań Jazz Fair. Dwa dni wcześniej (30 marca) Barber zagra w katowickiej Hipnozie.
Bilety na katowicki występ można nabywać w Jazz Clubie Hipnoza oraz za pośrednictwem www.ticketportal.pl. Wejściówki poznańskie są zaś dostępne w następujących punktach: CIM, Fripp Shop, Gazeta Cafe, Rock Long Luck i na www.bilety24.pl
Patricia Barber to amerykańska wokalistka i pianistka jazzowa. Dorastała w otoczeniu jazzowych dźwięków – jej ojciec był członkiem legendarnej orkiestry Glenna Millera. Przed rozpoczęciem kariery muzycznej Patricia ukończyła psychologię. W 1984 roku powróciła do Chicago, gdzie rozpoczęła występy w znanym jazzowym klubie Gold Star Sardine Bar. W 1988 wystąpiła ze swoim triem na Chicago Jazz Festival, a rok później na haskim North Sea Jazz Festival. W tym samym roku własnym kosztem wydała swój pierwszy album - Split (dzisiaj praktycznie niedostępny w sprzedaży i poszukiwany przez kolekcjonerów).
Po podpisaniu kontraktu z prestiżową wytwórnię Verve wydała album Distortion Of Love – krążek spotkał się z niezwykle ciepłym przyjęciem krytyki, zwrócił też uwagę publiczności. Płyta zawierała między innymi klasyk Smokey Robinsona „My Girl” - Patricia Barber była pierwszą artystką, która nagrywała jazzowe wersje współczesnych nagrań pop wyprzedzając tym samym Cassandrę Wilson, z którą często rywalizuje o miano pierwszego głosu współczesnego jazzu.
Kolejne krążki – Cafe Blue (1994) oraz Modern Cool (1998) – zostały wydane przez lokalną, niedużą wytwórnię Premonition. W 1998 Blue Note przejął label Premonition i zapewnił Patricii Barber międzynarodową promocję, na którą bez wątpienia zasługiwała. Album Companion (1999) miał przedstawić Barber szerszej publiczności – stąd obecność na nim wielu najważniejszych nagrań z wczesnego etapu kariery pianistki i wokalistki. Krążek został nagrany na żywo w Chicago's Green Mill – legendarnym jazzowym klubie, w którym artystka występowała co tydzień. Wydawnictwa Night Club (2000) oraz Verve (2002) ugruntowały pozycję Barber na światowej scenie jazzowej. Potwierdzeniem jej talentu była płyta Live: A Fortnight In Paris zawierająca zapis występów w trzech francuskich klubach: La Cigale w Paryżu, L'Arsenal w Metz i La Coursive w La Rochelle. Los Angeles Times recenzując krążek nazwał Patricię Barber najwspanialszą jazzową wokalistką od czasu Peggy Lee.
W 2006 ukazał się album Mythologies - nagrany z gościnnym udziałem polskiej piosenkarki jazzowej, Grażyny Auguścik. Jest to zbiór piosenek opartych na Metamorfozach Owidiusza. W 2008 Patricia Barber sprezentowała swoim fanom znakomite wydawnictwo The Cole Porter Mix, na którym w doskonały sposób zmierzyła się ze standardami z repertuaru Cole’a Portera.
Muzykę Patricii Barber cechuje nastrojowy śpiew, niski ton głosu oraz melancholijność.
(inf. prasowa/Go Ahead)