28 lat po śmierci John Lennon (9.10.1940 w Liverpoolu - 8.12.1980 w Nowym Jorku) powrócił do życia za sprawą... reklamy. Wizerunek słynnego wokalisty wykorzystano w akcji charytatywnej fundacji „One Laptop per Child” (Laptop Dla Dziecka)
„Starałem się robić to przez moją muzykę, ale teraz wy możecie w inny sposób. Możecie dać dziecku notebooka i więcej niż można sobie wyobrazić, możecie zmienić świat” – dodaje.
Dzięki technice komputerowej wyglądający jak żywy były Beatles namawia Amerykanów, aby wsparli akcję, której celem jest szerzenie edukacji wśród dzieci z krajów rozwijających się.
„Wyobraźcie sobie, że każde dziecko na świecie ma dostęp do wszechświata wiedzy. Mają szansę się uczyć, marzyć, osiągać co tylko chcą” – mówi wykreowany komputerowo wizerunek Lennona, nawiązując do słynnej piosenki muzyka „Imagine”.
John Lennon zginął w 1980 roku w Nowym Jorku zastrzelony na podjeździe swojego domu przez niezrównoważonego psychicznie fana. Pomimo upływu lat jego wizerunek i przekaz są w dalszym ciągu tak rozpoznawalne i silne, że to właśnie on pojawił się w kampanii charytatywnej.
Wdowa po muzyku, Yoko Ono bez problemu zgodziła się na wykorzystanie wizerunku męża w reklamie, która miała premierę w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia.
Reklama jest częścią kampanii „Laptop dla Dziecka” namawiającej do finansowania zakupu komputerów zasilanych energią słoneczną dla dzieciaków w najbiedniejszych rejonach świata. Rozprowadzane są w ramach akcji (Daj jednego, weź jednego), można je nabyć także w Polsce, za pośrednictwem sklepu internetowego amazon.com.
Organizacja non-profit OLPC powstała w 2005 r. z inicjatywy naukowców prestiżowej uczelni Massachusetts Institute of Technology. Wszyscy, którzy chcą wesprzeć akcję, mogą za 199 dolarów zakupić laptop dla dziecka z kraju Trzeciego Świata. Jeśli zapłacą 399 dolarów, dostaną również jeden komputer dla siebie, który mogą przeznaczyć dla swojego dziecka lub przekazać znajomej ubogiej rodzinie.
W listopadzie i grudniu ubiegłego roku w ramach akcji mieszkańcy USA i Kanady kupili około 188 tysięcy notebooków. W tym roku po raz pierwszy akcja będzie prowadzona we wszystkich krajach członkowskich UE, a także w Rosji, Turcji i Szwajcarii.
(TVP-info/PAP)