TVN skraca Sopot Festival
Data: 19-04-2008 o godz. 00:05:00
Temat: Info


TVN podjęła decyzję o powrocie do dwudniowej formuły sopockiego festiwalu. W tym roku impreza odbędzie się 23 i 24 sierpnia na deskach Opery Leśnej.

Stacja rozpoczęła już przyjmowanie zgłoszeń artystów, którzy chcieliby wziąć udział w rywalizacji o "Bursztynowego Słowika".

TVN będzie organizatorem Sopot Festival po raz czwarty. W 2004 roku stacja podpisała z miastem Sopot umowę na organizację imprezy i zdecydowała o wydłużeniu jej trwania do trzech dni oraz przeniesieniu z końca sierpnia na początek września. Po trzech latach od wprowadzenia rozwiązania kanał postanowił powrócić do obowiązującej wcześniej konfiguracji.

Zdecydowaliśmy się odświeżyć formułę festiwalu, zatwierdzone zmiany są częścią strategii stacji - komentuje lakoniczne informacje Marek Kot, v-dyrektor Biura Festiwalowego.

Już 23 sierpnia odbędzie się konkurs o Nagrodę Bursztynowego Słowika. W pierwszej części koncertu na scenie zaprezentuje się pięciu polskich artystów, wyłonionych drogą dwuetapowych eliminacji. Zwycięzca półfinału, wybrany przez jury, wraz z szóstką zagranicznych artystów stanie do rywalizacji o główne trofeum festiwalu.

Następnego wieczoru w Sopocie wystąpią zagraniczne gwiazdy, których udział stacja wciąż negocjuje. Prawdopodobnie będą im towarzyszyć także polscy wykonawcy. - Zamkniemy dwa festiwalowe dni w jednym koncercie - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Marek Kot.

Impreza, jak przed rokiem, zostanie przygotowana w ścisłej współpracy z jedną ze stacji radiowych.

Sopot traci widzów
Średnia widownia emitowanego w dniach 31 sierpnia - 2 września 2007 44. Sopot Festivalu wyniosła 1,68 mln osób, zaś udziały TVN w rynku telewizyjnym podczas emisji koncertów ukształtowały się na poziomie 12,69 proc. Ubiegłoroczna odsłona miała najmniejszą oglądalność w porównaniu z imprezami z dwóch poprzednich lat. W 2006 roku sopockie koncerty były oglądane średnio przez 3,2 mln widzów, zaś pierwszy organizowany przez stację z Wiertniczej Sopot Festival 2005 przyciągnął przed ekrany 2,17 mln osób (udziały 18,22 proc.). Dane AGB Nielsen Media Research.

(Więcej informacji: Sopot Festival)





Artykuł jest z www.muzyczneabc.pl
http://www.muzyczneabc.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.muzyczneabc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=4962