Spotify wprowadza całkowicie odświeżoną aplikację mobilną Spotify for Podcasters z
nową funkcją angażującą słuchaczy: możliwością dodawania komentarzy.
Komentarze zaczną być wprowadzane w Polsce i globalnie do odcinków podcastów na Spotify
od dziś, 9 lipca, umożliwiając podcasterom i ich fanom jeszcze lepsze nawiązanie kontaktu.
Słuchacze na Spotify mogą zostawiać komentarze do odcinków podcastów, a to od twórców
zależy, czy chcą je zatwierdzić, polubić czy nawet na nie odpowiedzieć, zachowując pełną
kontrolę nad treściami dodanymi przez odbiorców. Wszystko to wykonają z poziomu swojego
konta w Spotify for Podcasters.
Już w 2021 roku Spotify po raz pierwszy wprowadziło narzędzia interaktywne, takie jak
możliwość zadawania pytań i odpowiedzi (Q&A) oraz ankiet. Od tego czasu twórcy często
korzystają z tych funkcji, aby komunikować się ze swoimi fanami. Tylko w tym roku ponad 9
milionów unikatowych użytkowników Spotify skorzystało z funkcji pytań i odpowiedzi lub ankiet,
a liczba odpowiedzi i głosów w ankietach wzrosła o 80% rok do roku.
Więcej informacji można znaleźć na blogu
For the Record
Jak działają komentarze:
Dla twórców:
Wszyscy twórcy podcastów mają kontrolę nad swoją społecznością poprzez nową aplikację
mobilną Spotify for Podcasters. Dzięki niej mogą:
- przeglądać i publikować komentarze słuchaczy
- odpowiadać na komentarze
- polubić komentarz
- włączać/wyłączać komentarze dla całego swojego show lub konkretnych odcinków
- otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach,
- uzyskiwać analizy i wgląd w swoją publiczność.
Twórcy mają kontrolę nad komentarzami, które pojawiają się w ich odcinkach — mogą łatwo
opublikować lub usunąć dowolną odpowiedź, a także całkowicie zrezygnować z tej funkcji
poprzez zakładkę Komentarze na pulpicie nawigacyjnym Spotify for Podcasters. Na początku
wszystkie komentarze są domyślnie prywatne i wymagają przeglądu oraz zatwierdzenia przez
twórcę.
Dla słuchaczy:
Aby skomentować show, słuchacze mogą przewinąć w dół za kontrolkę odtwarzania podczas
słuchania lub przejść do strony odcinka po zakończeniu słuchania, aby zostawić odpowiedź.
Mogą oni zdecydować się na otrzymywanie powiadomień push, gdy twórca polubi komentarz
lub na niego odpowie.
Misją
Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad
100 milionami utworów,
5 milionami podcastów i
350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad
615 milionami użytkowników, w tym
239 milionami subskrybentów na ponad
180 rynkach.