Święty Bass prezentuje mixtape i nową EP'kę Data: 10-02-2024 o godz. 21:53:36 Temat: Info
ŚWIĘTY BASS przebojem wdarł się na polską scenę klubową. Na ich imprezy z czołowymi przedstawicielami brytyjskiej sceny przychodzą tłumy głodne świeżych brzmień kontrastujących ze wszechobecnymi trapami i techno: uk garage, bassline’u, grime’u, dubstepu czy jungle.
To projekt Miłego ATZ, wszechstronnego rapera, który od samego początku swojej kariery dał się poznać jako zapalony fan szkoły rapu z UK oraz Phunk’illa, obecnie najlepszego DJ-a hiphopowego w Polsce zdaniem gremium Polish Hip Hop Festival. Jego pasja do brzmień z Sheffield czy Birmingham została udokumentowana dobre kilkanaście lat temu. Muzycznie projekt wspiera @atutowy, wielokrotnie nagradzany artysta i jeden z najważniejszych polskich producentów, który współpracował m.in. z Taco Hemingwayem, Kukonem czy Okim. To dziś de facto trzeci członek zespołu.
Występując w klasycznej brytyjskiej formule DJ i MC, Święty Bass przeszczepiają na polski grunt idee obecne w hardcore continuum, czyli wiecznie zmiennego świata gatunków, jakie pojawiły się na klubowej scenie po implozji kultury rave. W poszanowaniu do bogatej kultury soundsystemowej, ATZ i Phunk’ill wykorzystują muzykę do opowiadania historii o swojej społeczności i pasji do muzyki tanecznej, wypełniając lukę w historii polskiej kultury. Mutacje gatunków, które słyszymy na Backlogu odbywały się dokładnie wtedy, gdy pierwsi pracownicy z unijnymi paszportami wracali do domów na święta. Przywieźli ze sobą nie tylko funty, ale też iPody Nano pierwszej generacji wypełnione numerami Ruff Squadu i DBX.
(ŚWIĘTY BASS)
ŚWIĘTY BASS "Backlog EP"
℗ 2024 SWIETY BASS. Dystrybucja Sony Music Entertainment Poland Sp. z o.o.
Lista utworów: (czas. 22:38)
Premiera: 9 lutego 2024
Siedmioutworowa EP-ka 'Backlog' to przelot przez wszystkie fascynacje zespołu. “Grimestep” z gościnnym udziałem Snowe’go i Emza zderza ze sobą przeszywający chłód grime’owej nawijki i ostrego rzężenia, jakie zdominowało dubstep w okolicach 2008 roku, podmieniając miękki bas na agresywne średnie pasmo. Charakterystyczny, synkopowany rytm brytyjskiej muzyki przewija się tu zarówno w pełnym niepokoju i napięcia “Standing”, gdzie ustępuje klasycznemu breakowi czy w bassline’owym letniaczku “Tenzbaba”. Tytułowy numer zapowiada się na followup do klasyków z Bomfunk MCs, ale zasuwając w tempie 172 bpm chłopaki rozdzierają dramatyczną linię klawiszy eksplozją muzycznego ferrofluidu. House’owa pętelka na garażowym beacie w “In Your Arms” to preludium do gwiazdorskiego występu Rosalie w 2-stepowym “Replayu”, którego nie powstydziłaby się żadna brytyjska lista przebojów przełomu tysiącleci. Bo jak podaje Miły ATZ w finałowym “Oops” to back to the roots.
Numery z EP'ki można sobie oczywiście pododawać do playlist na streamingach, ale Święty Bass błyszczy najmocniej, gdy artyści stoją za konsoletą. Muzyka bassowa to muzyka żywa. Jej podstawą jest interakcja z publicznością. To muzyka klubowa, która opowiada historię i wchodzi w dialog z resztą sceny. Święte Bassy Mixtape Vol. 2 to możliwość poczucia namiastki wydarzenia, jakim jest impreza organizowana przez Święty Bass. To z jednej strony zręczny DJ-ski miks Phunk’illa, gdzie zderzane są ze sobą gatunki, często sprzeczne w bpmach, ale spójne w swojej miejskiej atmosferze. Przez jego palce przelatują m.in. The Prodigy czy Alicia Keys ale też mniej znani Soul Mass Transit System, Charlotte Plank w remiksie Main Phase, Overmono w remiksie Efana czy przyprawiająca o zawrót głowy mieszanka karaibskiej soki z jersey clubem. Z drugiej, to rozmaite anegdoty na temat życia klubowego w kraju, które co jakiś czas zapodaje ATZ między swoimi freestyle’owymi partiami, które towarzyszom autorskim remiksom ŚB (chociażby imprezowy edit PRO8L3MU) czy popisom brytyjskich MCs.
Zarówno 'Backlog' jak i Święte Bassy Mixtape Vol. 2 można zamówić w sklepie House of Banks Clothing. Nakład płyt kompaktowych jest limitowany. Premierze towarzyszy trasa po największych polskich miastach. 16 lutego ŚB wystąpi w Krakowie, 1 marca w Poznaniu, 8 marca w Katowicach, 15 marca we Wrocławiu, 20 kwietnia w Warszawie i 11 maja w Gdańsku.