The Comet Is Coming londyńskie trio nominowane m.in. do nagrody Mercury Prize, w skład którego wchodzą DANALOGUE (Dan Leavers), SHABAKA (Shabaka Hutchings) i BETAMAX (Max Hallett), wydaje swój czwarty album studyjny zatytułowany „Hyper-Dimensional Expansion Beam”.
Wydawnictwo ukazało się nakładem legendarnego labela Impulse! Records.
Pierwszy singel z albumu – „CODE” – to międzygalaktyczny head-banger, który eksploruje ukryte znaczenie tytułowych kodów, czyli DNA oraz technologii.
Muzyka tak mocarna, że można do niej pogować – The New York Times
Gdyby surrealistyczny świat, jaki wykreował Salvador Dali w swoich obrazach, miał się urzeczywistnić, The Comet is Coming mogłoby nagrać do niego soundtrack – NPR Music
Trio jak zawsze tworzy epickie pejazaże sci-fi, które mogą być jednocześnie pełne nadziei i wściekłości – Los Angeles Times
Brzmienia vintage i oświecony eksperymentalizm – The New Yorker
(The Comet is Coming / fot. Fabrice Bourgelle)
Muzyka The Comet Is Coming pochłania całkowicie i przejmuje kontrolę, „od razu wywołując myśli o zbliżającej się zagładzie i możliwej nadziei” (Pitchfork). Składniki: syntezator z lat 80., saksofon i perkusja, a wszystko okraszone mocnym punk rockiem, międzygwiezdnymi przebłyskami jazzu i tanecznymi transami. Na swoim czwartym albumie, „Hyper-Dimensional Expansion Beam”, The Comet Is Coming – producent i „magik” syntezatorów Danalogue, perkusista i producent Betamax oraz saksofonista i duchowy przewodnik Shabaka – tworzą ścieżkę dźwiękową naszej epoki zmian, w sposób w jaki inni nie są w stanie nawet próbować.
Proces powstania albumu: po okresie lockdownu trio trafiło do studia Petera Gabriela – Real World, schowanego na angielskiej wsi. Z pomocą długoletniego inżyniera zespołu, Kristiana Craiga Robinsona, trio rozpoczęło czterodniowy proces nagrywania, kierowany zbiorową intuicją i transcendentną improwizacją. Następnie Danalogue i Betamax skrupulatnie samplowali nagrania zespołu, wplatając w nagrania dźwięki z mikroskopijną wręcz dbałością o szczegóły. W efekcie tego procesu „destylacji” otrzymaliśmy głęboki, spójny przekaz muzyczny o przyszłości technologii, ludzkości, duchowości i łączności wszechświata. To samo dzieje się z rockiem.
(The Comet Is Coming / fot. Fabrice Bourgelle / graphics by Veil Projects)
The Comet Is Coming powstał, gdy
Soccer96 – duet Danalogue i Betamax – przykuł uwagę saksofonisty jazzowego
Shabaki Hutchings. Po kilku niepewnych rozmowach między duetem a
Shabaką nadarzyła się okazja do wspólnego występu podczas próby i właśnie wtedy narodziła się wyjątkowa energia między muzykami - tak powstały „Comets”. Związek ten jest wynikiem, jak to opisuje
Danalog, „algorytmu losu”. Widzisz, wszyscy uczęszczali do Guildhall School of Music, gdzie
Dan i
Max się poznali – ale
Dan i
Shabaka byli opowieścią o utraconych kontaktach, ponieważ mieli tego samego nauczyciela gry na saksofonie. Na szczęście algorytm losu poprowadził trio razem. "Hyper-Dimensional Expansion Beam" to następca albumu z 2019 roku "Trust In The Life Force of the Deep Mystery", który zebrał bardzo pozytywne opinie od NPR, Rolling Stone, Pitchfork, The New Yorker, Washington Post oraz ich kolejnej EP-ki "The Afterlife".
►https://en.wikipedia.org/wiki/The_Comet_Is_Coming
►https://www.thecometiscoming.co.uk
►https://www.facebook.com/thecometiscoming
►https://www.instagram.com/cometcoming/
►https://twitter.com/cometcoming
►https://tidal.com/browse/artist/7277941
►https://open.spotify.com/artist/0Z5FMozvx15nUSUA6a9kkU
►https://www.deezer.com/en/artist/9003420
►https://soundcloud.com/thecometiscoming
►https://www.beatport.com/artist/the-comet-is-coming/513304
1. CODE (4:15)
2. TECHNICOLOUR (3:29)
3. LUCID DREAMER (3:29)
4. TOKYO NIGHTS (0:49)
5. PYRAMIDS (4:50)
6. FREQUENCY OF FEELING EXPANSION (4:31)
7. ANGEL OF DARKNESS (6:57)
8. AFTERMATH (3:13)
9. ATOMIC WAVE DANCE (4:44)
10. THE HAMMER (3:06)
11. MYSTIK (4:09)