„Dance Fever”, piąty album Florence + The Machine , zbiera rewelacyjne recenzje, a przez wiele mediów określany jest jako najlepsze wydawnictwo od czasu debiutanckiego „Lungs”.
Płyta „Dance Fever” powstawała głównie w Londynie, podczas pandemii, w oczekiwaniu na ponowne otwarcie świata. Album nawiązuje do tego, za czym Florence najbardziej tęskniła, czyli klubów, tańczenia na festiwalach, bycia w ruchu, bycia częścią wspólnoty. To właśnie nadzieje i marzenia o spotkaniach z bliskimi i tańcu z nieznajomymi napędzały Florence podczas pracy nad płytą „Dance Fever”. W końcu muzyka jest wyjątkową formą sztuki, która pozwala zatracić się i uwolnić od trosk, choćby na chwilę.
Gwiazda Florence jako liderki wciąż lśni jasnym światłem… „Dance Fever” to powrót Welch do euforycznych, stadionowych hymnów, które zdefiniowały jej wczesną karierę - Vogue
W świecie, gdzie wszystko trwa chwilę, gna do przodu, przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie – Florence Welch doskonale tworzy własną mitologię – Bartosz Sąder, Onet Kultura
Za to rozum podpowiada, że mamy do czynienia z niegłupią i ciekawą płytą, której warto poświęcić uwagę – Jarek Szubrycht, Gazeta Wyborcza
Zespół, który pierwotnie, z definicji i z dorobku zawsze był bardziej alternatywny, prawdopodobnie wydał właśnie najbardziej przebojowy album w swojej karierze i choć takie zwroty ku przebojowości rzadko wychodzą komukolwiek na dobre, FATM nie mogli zrobić tego lepiej
– Weronika Szymańska, Rytmy.pl
„Dance Fever” to album, na którym Florence + the Machine łączą wszystko, co zachwycało słuchaczy na „Lungs” (magia), „Ceremonials” (teatralność), „How Big How Blue How Beautiful” (epickość) oraz „High as Hope” (symbolizm) i przeplatają z oczyszczeniem, świadomością i zmienną energią pełną niepokoju oraz euforii – Hiro.pl
„Dance Fever” sprawi, że zechcecie uwolnić energię, którą kumulowaliście w sobie podczas pandemicznych lockdownów – Patrycja Szydlak, All About Music
„Dance Fever” na gorące dni! Ten album warto znać – Eska.pl
Po czterech latach przerwy przyszedł czas na wielki powrót – Michał Jarecki, Spider’s Web Rozrywka
Automitologizacja Welch jest ekstrawagancka, jej poetycki język – przeładowany, a zmysłowa muzyka łączy te wszystkie elementy w coś magicznego w utworach, które eksplorują kobiece archetypy wykorzystane do zbadania własnej psychiki – The Telegraph
W swoim przywiązaniu do euforii, „Dance Fever” to album, który sprawia wrażenie, jakby czekał na uwolnienie całej gromadzonej przez pandemię energii, by następnie wykorzystać ją na letnich festiwalach. Mam nadzieję, że Florence nigdy nie przestanie poskramiać swojej dzikości
– The Independent
Wybuchowy wyraz jedności w obliczu walki i żywiołowy wyraz nadziei… Ale pod pompatycznością i elementami, z którymi Welch jest zazwyczaj kojarzona, „Dance Fever” to głębsze spojrzenie na kobietę, która bez skrupułów obnaża wszystko – Consequence
Żaden współczesny artysta nie dysponuje taką mocą zarówno w chwilach eterycznych, jak i tych monumentalnych – Spin
„Dance Fever” działa najlepiej, gdy Welch zadaje pytania o chwile grozy i absurdu, których jest świadkiem, a jednocześnie dziwiąc się własnej zdolności przetrwania tych momentów – Pitchfork
Ból i euforia zderzają się na piątym albumie, a Florence tworzy ogromne refreny, by przyjrzeć się wciąż rozwijającej się relacji z tańcem – NME
Brzmienie zespołu, który odnajduje drogę ucieczki, odkrywa na nowo to, co uczyniło go wyjątkowym – Paste Mag
Ekstatyczna modlitwa na post-pandemiczne odkupienie – Rolling Stone
Piękne teksty i muzyka, której można się poddać – Clash
Wizja i koncept choreomanii (zwanej też taneczną manią czy tańcem św. Wita) - renesansowym zjawiskiem, które polegało na gromadzeniu się grup ludzi tańczących do skrajnego wyczerpania - stały się główną inspiracją dla Angielki. Odsunięta od bycia w trasie, po raz pierwszy od ponad 10 lat, w tańcu Florence znalazła energię i siłę, a także zaczęła spoglądać na muzykę z perspektywy choreografii.
Prace nad albumem zaczęły się jak zawsze - z notatnikiem pełnym wierszy i pomysłów, Florence w marcu 2020 roku poleciała do Nowego Jorku, jednak wybuch pandemii Covid-19 zmusił Welch do powrotu do Londynu, gdzie piosenki zaczęły zmieniać się i nabierać kształtu.
„Dance Fever” to Florence w szczytowej formie - w pełni urzeczywistnia swoją samoświadomość, żartuje z wykreowanej przez siebie postaci, bawi się ideami tożsamości, męskości i kobiecości, świętuje i w zasłużenie zajmuje swoje miejsce w panteonie ikon.
Za produkcję materiału na „Dance Fever” odpowiadają Florence Welch, Jack Antonoff i Dave Bayley. Ten album to wszystko najlepsze, co Florence ma do zaoferowania - wszystko stworzone z myślą o scenie i występach.
(Florence Welch)
Florence Welch to nominowana do Grammy kompozytorka i liderka grupy
Florence + The Machine. Jej cztery albumy studyjne sprzedały się w milionach egzemplarzy na całym świecie, a trzy z nich debiutowały w top 10 w USA. Za debiutancki „Lungs” otrzymała nagrodę BRIT za Album roku, a „How Big, How Blue, How Beautiful” dotarło na szczyt list sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Stanach. Florence otrzymała nagrodę im. Ivora Novello za kompozycje. Niedawno artystka zadebiutowała jako aktorka w produkcji HBO i Sky Atlantic „The Third Day”.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Florence_and_the_Machine
https://florenceandthemachine.net
https://www.facebook.com/florenceandthemachine
https://www.instagram.com/florenceandthemachine/
https://twitter.com/florencemachine
https://www.tiktok.com/@florence?lang=en
https://www.youtube.com/user/florencemachine
https://tidal.com/browse/artist/3628370
https://open.spotify.com/artist/1moxjboGR7GNWYIMWsRjgG
1. King (4:40)
2. Free (3:55)
3. Choremania (3:33)
4. Back In Town (3:56)
5. Girls Against God (4:40)
6. Dream Girl Evil (3:47)
7. Prayer Factory (1:13)
8. Cassandra (4:18)
9. Heaven Is Here (1:51)
10. Daffodil (3:34)
11. My Love (3:51)
12. Restraint (0:48)
13. Time Bomb (2:45)
14. Morning Elvis (4:22)