Głos wewnętrzny. Autobiografia Data: 03-01-2016 o godz. 12:39:12 Temat: Książki
"Głos wewnętrzny" to autobiografia jednej z największych gwiazd współczesnej sceny operowej - Renée Fleming (14.02.1959 Indiana, Pennsylvania). Artystka szczerze i otwarcie opowiada o wyzwaniach stawianych jej przez międzynarodową publiczność, o muzycznych i pozamuzycznych pasjach, o scenicznych przyjaciołach i rodzinie.
Dzięki tej opowieści snutej na kartach "Głosu wewnętrznego" poznajemy cienie i blaski sławy operowej diwy, dowiadujemy się o rozterkach towarzyszących artyście na kolejnych etapach kariery oraz otrzymujemy garść praktycznych porad dotyczących kształcenia głosu.
Ze wstępu Józefa Kańskiego
Do rąk polskiego czytelnika trafia barwna autobiografia niezwykłej artystki, która zadziwiająco szczerze i samokrytycznie opisuje swoją drogę do sławy, nie pomijając przy tym bolesnych potknięć, ale i z żartem, wrażliwością a bez emfazy opisując smak sukcesów. Przy okazji celnie i bezkompromisowo wyraża refleksje na temat mechanizmów rządzących współczesnym rynkiem muzycznym, ciekawie, lekko i dowcipnie rozprawia się ze stereotypem diwy sopranistki, a także niezwykle ciepło pokazuje ludzką, serdeczną stronę środowiska śpiewaków. Dzieli się również z czytelnikami rozmaitymi "tajemnicami" warsztatowymi, których ona sama na próżno szukała we wspomnieniach swoich poprzedniczek, pragnąc rozgryźć zagadkę perfekcyjnego śpiewu (to właśnie, między innymi, skłoniło ją do napisania tej książki). Zatem znajdą tu i śpiewacy, i miłośnicy śpiewu wiele fascynujących tematów, poprowadzonych przez Autorkę z elegancją, humorem i z niemałym dystansem do samej siebie.
*****
Fleming śpiewa czystym, jasnym głosem o srebrzystej barwie, i z wrodzoną dostojnością. THE WASHINGTON POST
Jej głos to ciepło i głębia bursztynowej whisky. W gwałtownej kulminacji aktu II swój ból odrzucenia wyśpiewuje w jedwabistych pianissimach i falująco lirycznej żarliwości: to głos światowej sławy. THE TIMES
Niuanse dynamiczne i pełne tęsknoty portamenta były tylko drogą do kulminacji arii w akcie pierwszym - czasu rozkoszowania się "tajemniczymi" i "egzaltowanymi" dźwiękami muzyki - zwięńczonej idealnym, niemal ekstratycznym trylem..". THE INDEPENDENT
Który z innych sopranów dzisiaj może poszczycić się takim kunsztem najwyższej klasy?. THE TELEGRAPH
Dramatycznie nigdy nie zawodzi... jej występom towarzyszy przekonanie widzów o prawdziwości przekazywanych emocji.... THE GUARDIAN
Swoim aksamitnym śpiewem, wysublimowanym liryzmem i wyczuciem dramatyzmu zdobywa serca wszystkich miłośników opery THE NEW YORK TIMES
Ma ogromną pewną siebie, całkowicie uzasadnioną. Jej technika jest niezawodna, dzięki czemu może koncentrować się na muzykalności i dramatyzmie. Jej wysokie dźwięki są swobodne i poruszające, a wśród sopranów, potrafi najlepiej - przepraszam za wyrażenie - "sięgnąć dna". THE NEW YORK SUN
Jest mistrzynią delikatnych nastrojów i cieniowanych długich fraz snujących się melancholijnie, którym potrafi nadać wiele znaczeń. Żadna z obecnych primadonn nie może jej dorównać w subtelności wokalnej.... RZECZPOSPOLITA
To Meryl Streep świata opery RZECZPOSPOLITA
Głos o bogatej barwie, krystalicznej intonacji i zdumiewającej sile ekspresji. Atutem Fleming jest też wielka uroda i talent aktorski GAZETA WYBORCZA
Wyczucie melodii, świetne zrozumienie tekstu, delikatność, czar (...) To dla niej projektowane są specjalne kreacje, dla niej stworzono perfumy i deser. Słowem diva. GAZETA WYBORCZA
Tytuł: Głos wewnętrzny. Autobiografia (The Onner Voice. The Making of a Singer)
Autor: Renée Fleming
Tłumaczenie: Janusz Ziolko
ISBN: 978-83-224-0987-9
Wydawnictwo: PWM Edition i Stowarzyszenie Artystyczne PRO MUSICA MUNDI
Rok wydania: grudzień 2015
Format: 150x205 mm
Oprawa: twarda
Stron: 436
Waga: około 610 g
Cena: + - 39 zł
Seria: Opera