"Cinema" poświęcony będzie najwspanialszym filmowym utworom i ponownie
zjednoczy grupę muzycznych legend, w tym David’a Foster’a, Humberto Gatica oraz
Tony’ego Renis’a, którzy wspólnie pracowali nad wspaniale przyjętym ‘Amore’.
"Cinema"
będzie pierwszym od dwóch lat, studyjnym albumem Bocellego, a jego międzynarodowa
premiera odbędzie się 23 października 2015 r.
"Cinema" to kolekcja filmowych piosenek, które zapisały się w kulturze i sercach kilku pokoleń.
Znajdą się tu wspaniałe utwory z filmów takich jak “Doktor Żywago”, “Love Story”, “Ojciec
Chrzestny”, “Życie jest Piękne”, “Gladiator”, “Wysłannik Przyszłości”, “Śniadanie u
Tiffany’ego” oraz wielu innych, równie popularnych utworów ze scenicznych musicali,
uwiecznionych przez ich filmowe adaptacje, takich jak “West Side Story” czy “Evita”.
Już dzisiaj premierę ma wspaniały teledysk do utworu Nelle Tue Mani (Now We Are Free) z
filmu ‘Gladiator’. Nakręcony na pustyni Mojave, teledysk idealnie ukazuje filmowy charakter
nowego albumu, a gościnnie występuje w nim dwukrotnie nominowany do Oscara oraz
zwycięzca Złotego Globu John Travolta.
Legendarny głos Bocellego wraz z fantastycznymi, nowymi aranżacjami oraz
najnowocześniejszymi technologiami nagrywania daje nowe życie niektórym z największych
muzycznych arcydzieł napisanych przez kompozytorów, którzy tworzyli filmową i muzyczna
historię XX wieku, od Leonarda Bernstaina aż do legendarnego Ennia Morricone.
Zgodnie ze statusem międzynarodowego artysty, Andrea nagrał utwory w pięciu różnych
językach (włoskim, francuskim, hiszpańskim, angielskim i sycylijskim) oraz współpracował ze
światową supergwiazdą Arianą Grande w poruszającym duecie ‘E Piu Ti Penso’ z ‘Once
Upon A Time in America’/ ‘Malena’ oraz z Nicole Scherzinger we wspaniałym muzycznym
hymnie ‘Don’t Cry For Me Argentina’ z ‘Evity’
“Z albumem ‘Cinema’ spełniam życzenie, które skrywałem przez dekady. Nigdy nie robiłem
tajemnicy z mojego marzenia, aby ucieleśnić projekt nagraniowy związany z filmowymi
ścieżkami dźwiękowymi, która jak wierzę, stanowią wyjątkowy, artystyczny skarb.
Jest to dziedzina, która zawsze mnie fascynowała: muzyka pisana do filmów jest bardzo
swobodna i potencjalnie bardzo kreatywna. Rozległa łąka, po której kompozytor może
wędrować tak, jak mu się podoba, jakąkolwiek ma inspiracje, gdzie może eksperymentować
bez podporządkowywania się normom klasycznych utworów (opartych na sekwencji
wymagającej dwóch zwrotek, jednego krótkiego, instrumentalnego fragmentu, jednej zwrotki,
jednego krótkiego, instrumentalnego fragmentu), albo do tematu, który musi być
konwencjonalny, nawiązujący do miłości.
Jeżeli filmy to “fabryki marzeń” to muzyka, która je wspiera, oplata te marzenia oraz
zwiększa całą magię i emocjonalną energię. Moim zaproszeniem dla tych nieśmiertelnych
„klasyków” jest to, aby połączyły się z doświadczeniami, z najcenniejszymi wspomnieniami, z
emocjami każdego słuchacza, aby stały się unikalną ścieżką dźwiękową ich życia” mówi
Bocelli.