8 lutego 2010 roku z logo MTV zniknął napis "Music Television". Stacja, która stworzyła formułę wideoklipu i uczyniła ją integralnym elementem kultury masowej, przyznaje, że z muzyką ma już niewiele wspólnego.
Dziś po teledyskach nie został nawet ślad, a ramówkę stacji tworzą wszelkiego rodzaju reality show.
Jednak obecna formuła MTV powoli przestaje się sprawdzać, a stacja, zamiast wyprzedzać swoje czasy, w erze iphone’ów, Facebooka i YouTube’a z trudem za nimi nadąża. Od 2007 roku MTV zalicza coroczny kilkunastoprocentowy spadek widowni w swojej docelowej grupie wiekowej - od 12. do 34. roku życia.
MTV może mieć duży problem z wygraniem z mediami interaktywnymi i telewizją internetową chociażby z powodu rosnących kosztów
Stacja ma kłopoty finansowe, ponieważ o ile w latach 80. operowała teledyskami nakręconymi przez wytwórnie, teraz puszcza wyprodukowane przez siebie programy, które są dużo droższe
Zamiast muzyki MTV zapowiedziała na 2010 roku 16 nowych reality show. Jednym z nich mają być przygody ucznia liceum obdarzonego wyjątkowo dużym.... penisem. To już koniec świata!!!
(dziennik gazeta prawna)
|