Ksi±¿ka Iwony Sowiñskiej "Polska muzyka filmowa 1945-1968" to pierwsza w polskim pi¶miennictwie próba historycznego opisu tytu³owego zjawiska. Sytuuje siê ona na przeciêciu siê trzech si³: muzyki jako takiej, kina oraz przeobra¿aj±cej siê - nie tylko pod wp³ywem przemian politycznych - kultury.
Muzyka filmowa rozpatrywana jest zawsze w kontek¶cie dzie³a, w którym siê pojawia, a zarazem w kontekstach wobec dzie³a zewnêtrznych: dominuj±cych poetyk filmowych i muzycznych, z uwzglêdnieniem czynników politycznych, produkcyjnych i innych. Ksi±¿ka sk³ada siê z dwóch czê¶ci. Granice pomiêdzy nimi wyznacza rok 1956, kiedy to ¶ci¶le splot³y siê trzy determinanty muzyki filmowej: muzyka, kino i polityka.
Ksi±¿ka sk³ada siê z dwóch czê¶ci. Granice pomiêdzy nimi wyznacza rok 1956, kiedy to ¶ci¶le splot³y siê trzy determinanty muzyki filmowej: muzyka, kino i polityka. Publikacja szczegó³owo omawia socrealizm w muzyce i filmie oraz nowe pr±dy pojawiaj±ce siê po roku 1956: jazz i bigbit oraz twórczo¶æ najwa¿niejszych kompozytorów tego okresu: Krzysztofa Komedy i Wojciecha Kilara.
306 stron, cena 38 z³.
Wydawnictwo Uniwersytetu ¦l±skiego.
|