Dwa lata minê³y jak krótki sen i oto po znamionuj±cym powrót do formy "Language. Sex. Violence. Other" (2005) duma miasteczka Cwmaman w Po³udniowej Walii, grupa Stereophonics, z uzasadnion± satysfakcj± prezentuje swój nowy, szósty studyjny album "Pull The Pin"
Od efektownego debiutu Stereophonics albumem "Words Get Around" mija w³a¶nie równo 10 lat. Gdzie¶ tak w ¶rodku by³ kryzys - osobisty wokalisty Kelly'ego Jonesa, i ogólnozespo³owy, czego dokumentacj± pozostaje "You Gotta Go There To Come Back" (2003).
On to, byæ mo¿e, ten wielopoziomowy kryzys, sprawi³, ¿e nagle grupa zosta³a wytr±cona z pocz±tkowego uderzenia i zaprzepa¶ci³a realn± szansê awansu do pierwszej rockowej ligi, to znaczy do ekskluzywnego klubu wykonawców, którzy s± w stanie rozko³ysaæ wielotysiêczne t³umy zgromadzone w audytoriach typu Madison Square Garden czy na stadionach. Wydaje siê, ¿e ten w³a¶nie album, „Pull The Pin", to drugie podej¶cie Stereophonics do zdobycia rockowego Olimpu.
¦wiadczy o tym tak zawarto¶æ tekstów, z których czê¶æ zawiera komentarze na temat bie¿±cych wydarzeñ („Soldiers Make Good Targets", „It Means Nothing", „Bank Holiday Monday"), a czê¶æ opowiada w bardziej osobistym tonie o mi³osnych têsknotach i rozterkach („Stone", „Bright Red Star"). Oba te w±tki determinuj± muzykê i ukazuj± jakby dwa oblicza zespo³u: to twarde, gniewne i bojowe, jak rasowy Walijczyk po kilku kuflach mocnego piwa i to miêkkie, czu³e i lekko sentymentalne, jak zakoñczenie telewizyjnego melodramatu o wysokiej ogl±dalno¶ci. Przek³adaj±c na skojarzenia ju¿ czysto muzyczne, „Pull The Pin" to jakby zderzenie na jednej p³ycie Pearl Jam i Manic Street Preachers. Sporo tu rocka granego z pasj± i zaanga¿owaniem i równie wiele emocji i pow³óczystych, melodyjnych refrenów osadzonych na epickich, gitarowych brzmieniach.
Znakomita czê¶æ repertuaru z nowej p³yty kwalifikuje siê na single i jest w stanie rozbujaæ stadiony. Dawno w wykonaniu tego zespo³u nie s³yszeli¶my równie porywaj±cych rockowych kawa³ków jak wspomniane „Soldiers Make Good Targets" i „Bank Holiday Monday" czy rozwijaj±cy siê w powolnym, majestatycznym tempie „Drowning", ani te¿ tak poruszaj±cych mi³osnych songów, jak „Lady Luck". „Pull The Pin" to znacz±ce artystyczne osi±gniêcie Stereophonics - byæ mo¿e w³a¶nie na miarê przepustki do wielkiego, globalnego sukcesu.
(Sonic Records)
|