Aby upamiêtniæ 30. rocznicê ¶mierci Elvisa Presleya, która przypada na 16 sierpnia, wytwórnia SonyBMG przygotowa³a na rynek europejski seriê singlowych wydawnictw.
Zachêtê stanowi³ sukces kampanii z 2005 roku, zwi±zanej z przebojami Króla z 1. miejsc zestawieñ list przebojów.
Teraz fani bêd± mieli okazjê tydzieñ po tygodniu kupowaæ single Presleya i skompletowaæ box "Elvis The King". Ka¿dy z klasycznych hitów, wydany zostanie w limitowanym nak³adzie w formacie CD. Wydawnictwa bêd± mia³y oryginalne amerykañskie oraz brytyjskie wersje ok³adek.
W 2005 roku, Elvis powróci³ do ³ask i przez 4 miesi±ce panowa³ w Zjednoczonym Królestwie. Trzy jego nagrania trafi³y wówczas po raz pierwszy na szczyty list przebojów a 14 znalaz³o siê w Top 5. Wówczas jednak piosenki "Suspicious Minds", "Heartbreak Hotel" czy "Blue Suede Shoes" nie zakwalifikowa³y siê do reedycji. Propozycja "Elvis The King" zapewni fanom pe³n± kolekcjê najbardziej popularnych numerów artysty. Kampanii singlowej towarzyszyæ bêdzie premiera 2-p³ytowej kompilacji "The Essential Elvis Presley". Ta kolekcja 50 hitów, w tym singli z 1. miejsc rankingu sprzeda¿y, stanowiæ bêdziedowód, ¿e Presley wci±¿ jest Królem i to nie bez powodu.
Pierwszego dnia akcji (dok³adnie w rocznicê, 16 sierpnia, do¶æ nietypowo, bo w czwartek) do sprzeda¿y trafi numerowany singel "Heartbreak Hotel". Do zestawu do³±czone bêdzie pude³ko, w którym skompletowaæ bêdzie mo¿na wszystkie 18 kr±¿ków. Tego samego dnia, w sklepach pojawi siê ma³a p³ytka z utworem "Suspicious Minds", który nigdy nie dotar³ na 1. pozycjê.
Wszystkie kr±¿ki zawieraæ bêd± piosenki z oryginalnych singli oraz bonusowe nagranie. Bêd± one numerowane i w specjalnych opakowaniach.
(Elvis Pelvis)
|