Jak donosz± ¼ród³a cztery amerykañskie koncerny medialne rozmawiaj± o po³±czeniu si³ i stworzeniu nowego serwisu, stanowi±cego konkurencjê dla YouTube.
Koncerny Fox, Viacom, CBS Corp. oraz NBC Universal prowadz± rozmowy na temat utworzenia serwisu z plikami video, który mia³by skutecznie rywalizowaæ z serwisem YouTube. Czterej dotychczasowi rywale, a byæ mo¿e wkrótce partnerzy, zamierzaj± powalczyæ o atrakcyjny rynek tworz±c portal, w którym publikowa³yby filmy ze swoich stacji telewizyjnych.
Firmy licz± na spore zyski z reklam. Wed³ug prognoz, Internet ma byæ obszarem najszybciej rosn±cych wydatków reklamowych, a pliki wideo s± coraz wa¿niejszym elementem globalnej sieci.
Gigantyczna popularno¶æ stron z filmami sk³oni³a przed dwoma miesi±cami Google, najwiêksz± wyszukiwarkê internetow±, do przejêcia YouTube za niebagateln± kwotê 1,65 mld dolarów. Serwis dzia³aj±cy od lutego 2005, jest najszybciej rosn±cym serwisem w globalnym Internecie. Strony serwisu odwiedza miesiêcznie 20 mln u¿ytkowników, którzy ogl±daj± ka¿dego dnia 100 mln plików wideo.
Jednak YouTube pozostaje w ostrym konflikcie z wytwórniami, które upominaj± siê o swoje prawa autorskie. Google, jako w³a¶ciciel serwisu, zawiera ju¿ pierwsze umowy, w my¶l których ma siê dzieliæ zyskami z producentami, jednak do koñca sporów jest jeszcze daleko. Wiêkszo¶æ plików na serwisie dodaj± sami u¿ytkownicy, a tym nie w g³owie prawa autorskie.
(Puls Biznesu)
|