Sokó³ z chwytaj±cym za serce singlem! Wys³ano dnia 19-07-2023 o godz. 23:50:45
Temat: Info
Sokó³ (Wojciech Sosnowski)(11.03.1977 Warszawa), z chwytaj±cym za serce singlem "Mi³o¶æ istnieje zawsze"! W tle rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego
„Mi³o¶æ istnieje zawsze” to has³o obchodów tegorocznej, 79. rocznicy Powstania Warszawskiego. Kampaniê promocyjn± otwiera krótki film w re¿yserii Tadeusza ¦liwy z autorskim, hiphopowym utworem Wojtka Soko³a „Mi³o¶æ zawsze jest”. Inspiracj± do stworzenia filmu by³ ¶lub Alicji i Boles³awa Biegów, którzy pobrali siê w sierpniu 1944 roku. To jeden z najlepiej udokumentowanych powstañczych ¶lubów, sfotografowany przez Eugeniusza Lokajskiego „Broka” – s³ynnego powstañczego fotoreportera.
Sokó³ "Mi³o¶æ istnieje zawsze" (3:04)
℗ 2023 Wojtek Sokol
Premiera: 19 lipca 2023
Autor tekstu: Sokó³ Kompozytor: Adam Wi¶niewski Producent: @atutowy Chóry: Katarzyna Dereñ, Ma³gorzata Nakonieczna, Irena Kijewska, Aleksandra Wêglewicz, Kacper Andrzejewski, Bartosz Dery³o, Micha³ Grobelny, Mateusz Krautwurst Miks: @atutowy, Rafa³ Smoleñ Mastering: Rafa³ Smoleñ
FILM
Re¿yser: Tadeusz ¦liwa Operator obrazu: Micha³ D±bal Producent: Jan O³dakowski - Muzeum Powstania Warszawskiego Producent: MOON Films dla Muzeum Powstania Warszawskiego Re¿yser castingu: Halszka Kamiñska Kostiumograf: Magdalena Rutkiewicz Luterek Scenograf: Dariusz Walaszczyk Charakteryzatorka: Mirela Zawiszewska Monta¿ysta: Robert Gryka
Spot „Mi³o¶æ istnieje zawsze” w re¿yserii Tadeusza ¦liwy opowiada o tym, ¿e uczucia takie jak przyja¼ñ, rado¶æ, strach, lêk, przywi±zanie, wierno¶æ s± ponadczasowe, uniwersalne – podobnie jak mi³o¶æ, która jest z nich najsilniejsza, góruje nad innymi uczuciami, zwyciê¿a. W filmie jeste¶my ¶wiadkami ceremonii za¶lubin plutonowego podchor±¿ego Boles³awa Biegi „Pa³±ka” i sanitariuszki Alicji Treutler „Jarmu¿”, uwiecznionej m.in. w kronikach powstañczych i na zdjêciach Eugeniusza Lokajskiego „Broka”. Pe³na emocji scena ukazuje moment, w którym mi³o¶æ miesza siê ze ¶mierci±. Moc przekazu potêguje ¶cie¿ka d¼wiêkowa z utworem hiphopowym autorstwa Wojtka Soko³a.
W tym roku chcemy pokazaæ wspólnotê emocji m³odych ludzi z czasów II wojny ¶wiatowej ze wspó³czesnymi Polakami. Powstañcy Warszawscy walczyli bo chcieli ¿yæ, przyja¼niæ siê, kochaæ w wolnym kraju. Dzi¶ m³odzi ludzie ¿yj± w wolnej Polsce; warto, by doceniali te warto¶ci, o które walczyli ich rówie¶nicy w 1944 roku. -
Jan O³dakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego
Od strony realizacyjnej tegoroczny spot to niezwykle skomplikowana produkcja, jaka nieczêsto zdarza siê w ¶wiecie reklamy spo³ecznej. Specjalnie usztywniane kostiumy i czasoch³onna charakteryzacja aktorów, postprodukcja 3D detali, takich jak krople czy unosz±cy siê py³, a tak¿e kilkudziesiêciu statystów przypominaj±cych z wygl±du bohaterów ze zdjêæ Eugeniusza Lokajskiego – to tylko kilka z licznych wyzwañ, którym podo³aæ musia³a ekipa filmowa oraz dom produkcyjny Moon Films.
– Bardzo wa¿ne dla nas by³o, ¿eby nasz film mia³ ponadczasowy, wa¿ny przekaz. Powsta³ film o mi³o¶ci. O tym, ¿e warto siê kochaæ; o tym, ¿e niezale¿nie od tego, gdzie jeste¶, ile czasu ci zosta³o, jak wygl±da ¶wiat woko³o, mi³o¶æ istnieje zawsze. -
Tadeusz ¦liwa, re¿yser filmowy, autor teledysków dla Dawida Podsiad³o, Darii Zawia³ow czy Mêskiego Grania
Efekt wizualny wzmacnia przejmuj±ca piosenka Wojtka Soko³a, który jako rodowity warszawiak, wychowany na podwórkach po³udniowego ¦ródmie¶cia, stworzy³ utwór szczególnie bliski jego sercu. „Mi³o¶æ zawsze jest” to pe³na emocji opowie¶æ o mi³o¶ci istniej±cej ponad wszelkimi podzia³ami i mimo przeciwno¶ci. Utwór skomponowa³ doskonale znany s³uchaczom @atutowy, maj±cy na swoim koncie wspó³pracê z czo³owymi postaciami polskiej sceny muzycznej.
Nie jest to mój pierwszy utwór nagrany na rocznicê Powstania Warszawskiego. Z okazji 63. rocznicy wspólnie z Kapel± Czerniakowsk± nagrali¶my cover powstañczej pie¶ni „1 sierpnia”, ale w tym roku jest zupe³nie inaczej. Swój pomys³ na to, jak pokazaæ tematykê tegorocznych obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego, przedstawi³ mi re¿yser klipu, Tadzio ¦liwa. Na pocz±tku podchodzi³em do tego z dystansem, ale stwierdzi³em, ¿e kawa³ek, który bêdzie uniwersalny, bez s³owa o Powstaniu, wojnie ani nawet o Warszawie, jest ¶wie¿y i celny. Próbowa³em nagraæ ponadczasowy utwór, który bêdzie dzia³aæ samodzielnie i dotyczyæ równie¿ czasów wspó³czesnych, a w kontek¶cie historii opowiedzianej w teledysku Tadzia, przez pryzmat Powstania, nabiera dodatkowego znaczenia. -
raper Sokó³
Dzieñ ¶lubu, 13 sierpnia 1944 roku, Boles³aw Biega opisywa³ jako bardzo szczê¶liwy. Ojciec pana m³odego na pocz±tku by³ przeciwny za¶lubinom. Jednak syn wyt³umaczy³ mu, ¿e oboje z narzeczon± znaj± siê i kochaj± od kilku lat, a przecie¿ nastêpnego dnia mog± zgin±æ, wiêc wszystkie regu³y znane sprzed wojny nie maj± znaczenia.
O³tarz polowy zosta³ ustawiony w sklepie przy ul. Moniuszki 11 na belach papieru. Po¿yczona kurtka mundurowa pana m³odego zosta³a z trudem wci±gniêta na jego ramiê, które by³o ca³e w gipsie. Panna m³oda przyby³a w asy¶cie sze¶ciu druhen i mia³a w rêkach bukiet bia³ych mieczyków (gladioli). Niestety ze wzglêdu na atak niemiecki na pozycje kompanii Batalionu „Kiliñski”, w której s³u¿y³ Boles³aw Biega, nikt z jego najbli¿szych kolegów nie móg³ wzi±æ udzia³u w ceremonii. Pojawili siê natomiast filmowcy z Referatu Filmowego Biura Informacji i Propagandy Komendy G³ównej AK, która stacjonowa³a nieopodal, w klubie Adria. W zwi±zku z tym ca³y ¶lub zosta³ zarejestrowany na filmie i sfotografowany, pomimo niezadowolenia batalionowego kapelana, ksiêdza Wiktora Potrzebskiego „Cordy”. W trakcie ¶lubu pañstwo m³odzi wymienili obr±czki – mosiê¿ne kó³ka od zas³on.
Nowo¿eñców oraz go¶ci weselnych, czyli pacjentów szpitala, gdzie przed ¶lubem le¿a³ Boles³aw, i kolegów, którzy mogli przybyæ na uroczysto¶æ, poczêstowano posi³kiem w postaci puszek z sardynkami, francuskiego pasztetu oraz biszkoptów – smako³yki te zosta³y przechwycone przez Powstañców podczas odbijania Poczty G³ównej z r±k Niemców. Toast wzniesiono wódk±.
Nastêpnie pañstwo m³odzi, przechodz±c pod ostrza³em pod barykad±, wrócili do siedziby swojej kompanii na Poczcie G³ównej (plac Napoleona; obecnie plac Powstañców Warszawy), gdzie odby³o siê kolejne przyjêcie.
To jeden z pierwszych ¶lubów powstañczych. Ze wzglêdu na dokumentacjê fotograficzn± i filmow± pañstwo m³odzi stali siê swego rodzaju celebrytami. Alicja mia³a okazjê obejrzeæ ca³y film ze ¶lubu w kinie Palladium dwa dni po ceremonii.
Zdjêcia ukaza³y siê te¿ w powstañczej prasie, a po wojnie – w ksi±¿kach o Powstaniu Warszawskim. Fragmenty filmu pokazywano w amerykañskiej telewizji w filmie z 1976 roku opowiadaj±cym o warszawskich wydarzeniach z sierpnia i wrze¶nia 1944 roku.
W dniu ceremonii panna m³oda mia³a 20 lat, a jej wybranek by³ o dwa lata starszy. Podczas Powstania zwi±zki ma³¿eñskie zawierali g³ównie m³odzi ludzie, ¿o³nierze z sanitariuszkami lub ³±czniczkami, najczê¶ciej pe³ni±cy s³u¿bê w tym samym oddziale. Szacuje siê, ¿e podczas 63 dni Powstania Warszawskiego zawarto od kilkudziesiêciu do nawet 300 ¶lubów.
Alicja i Boles³aw Biegowie byli ma³¿eñstwem przez 75 lat, a¿ do ¶mierci Alicji 20 wrze¶nia 2019 roku (mia³a 96 lat). Boles³aw zmar³ 18 maja 2023 roku w wieku 100 lat.
Twórcy teledysku „Mi³o¶æ istnieje zawsze”:
Tadeusz ¦liwa – re¿yser Powiedzenie „nie ma rzeczy niemo¿liwych” w przypadku Tadeusza ¦liwy to nie tylko pusty frazes, lecz tak¿e powtarzaj±ca siê opinia osób, które mia³y przyjemno¶æ z nim pracowaæ. Niewa¿ne, czy jest to piêciominutowy mastershot, czy setna reklama w tej samej formule, która jednak wci±¿ zaskakuje swoją wyj±tkowo¶ci±. Tadeusz jest zawsze gotowy na kolejne wyzwania. Nic wiêc dziwnego, ¿e jest najbardziej rozchwytywanym re¿yserem reklamowym. Jego zaradno¶æ i kreatywno¶æ doceniane s± zarówno przez agencje reklamowe, jak i klientów.
Ukoñczy³ re¿yserię i produkcję filmową na Uniwersytecie ¦l±skim, dziêki czemu jest ¶wietnie zorientowany we wszystkich aspektach produkcji filmowej, co niew±tpliwie stanowi ogromny atut dla domów produkcyjnych. £atwo¶æ, z jaką Tadeusz nawi±zuje relacje z innymi, pomaga mu budowaæ silną, lojalną bazê klientów i cz³onków ekipy. Stworzona przez niego mi³a, serdeczna atmosfera przek³ada siê na maksymalne zaanga¿owanie ca³ej ekipy na planie i spektakularny efekt na ekranie.
Tadeusz jest zawsze chêtny do wprowadzenia nowych rozwi±zañ w swoich projektach i nie stroni od najnowszych technologii. Nie chodzi tu o tanie efekciarstwo – ka¿da zastosowana przez niego nowinka technologiczna ma uzasadnienie i pomaga w osi±gniêciu po¿±danego, czêsto zaskakuj±cego widza rezultatu. Jego wysokiej jako¶ci spoty s± konsekwencj± bliskiej wiêzi, jak± tworzy z operatorami obrazu i scenografami. Tadeusz potrafi wydobyæ to, co najlepsze, zarówno od profesjonalnych aktorów, jak i od amatorów. W jego reklamach wystêpowa³y niemal wszystkie polskie gwiazdy.
Jego realizacje obejmuj± ca³ą gamê teledysków (Mêskie Granie, Tede, Coma, O.S.T.R., Virgin) oraz produkcje komercyjne. Pracowa³ dla tak znanych marek, jak Play, Mazda, Ikea, Credits Agricole, Bank Polbank Raiffeisen, Warka, Enea, Ministerstwo Spraw Wewnêtrznych, Real, Media Markt, BGŻ.
W 2018 roku zakoñczy³ zdjêcia do swojego pierwszego filmu fabularnego – „(Nie)znajomi”, zrealizowa³ te¿ pierwszą w Polsce multichanellow± reklamê na ¿ywo oraz sztukê teatralną. W 2019 roku jego prace zosta³y docenione wieloma nagrodami, w tym Fryderykiem i nagrodą KTR za teledysk dla Męskiego Grania 2018, a film „(Nie)znajomi” otrzyma³ Srebrny Bilet – nagrodê przyznawaną przez Stowarzyszenie „Kina Polskie” za frekwencję (ponad 680 000 widzów).
W 2022 roku premierê na Netflixie mia³ serial w jego re¿yserii pt. „Gang Zielonej Rêkawiczki”, który zyska³ bardzo pozytywne recenzje zarówno widzów, jak i krytyków.
Wojtek Sokó³, obecny na scenie muzycznej od ponad dwóch dekad, jest niekwestionowanym pionierem polskiego rapu i jedn± z postaci, która wielokrotnie zmienia³a jego oblicze i zawiesza³a wy¿ej poprzeczkê. Od pocz±tku swojej kariery przyzwyczai³ odbiorców do nieszablonowego my¶lenia. Pierwsze formacje, które wspó³tworzy³ ju¿ pod koniec lat dziewiêædziesi±tych – TPWC, ZIP Sk³ad i WWO – oraz ich ówczesne produkcje, raz na zawsze okre¶li³y kanon polskiego hip-hopu. Wojtek Sokó³ za³o¿y³ tak¿e wytwórniê muzyczn± i firmê odzie¿ow± Prosto, a jego wk³ad w rozwój marki, której pozostaje dyrektorem artystycznym, zosta³ doceniony wyró¿nieniem w rankingu top 50 najbardziej kreatywnych osób w biznesie 2015 roku. Sokó³ postrzegany jest jako jedna z najbardziej wp³ywowych osób w historii polskiego rapu. Jego wytwórnia wyda³a albumy uznane za prze³omowe w swoim gatunku, jego p³yty pokrywa³y siê platyn± i z³otem, a niekonwencjonalne pomys³y twórcze wypchnê³y polsk± muzykê rap poza ramy gatunku.
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata *