Jon Batiste nagrał hymn lata ze wsparciem J.I.D., Camilo, Cat Burns i NewJeans Wysłano dnia 31-05-2023 o godz. 19:51:10
Temat: Info
Coca-Cola udostępnia pierwszy utwór otwierający drugi sezon światowej platformy muzycznej COKE STUDIO™, która łączy wyjątkowych artystów ze różnych zakątków świata.
Nowy utwór zatytułowany „Be Who You Are (Real Magic)” został napisany i wykonany przez zdobywcę nagrody Grammy, amerykańskiego kompozytora i wokalistę, Jona Batiste’a (11.11.1986 Metairie, Louisiana). W piosence i klipie pojawiają się także J.I.D. znany m.in. z mega hitu „Enemy” Imagine Dragons, wschodzące gwiazdy k-popu z grupy NewJeans, Camilo oraz Cat Burns.
Coca-Cola „Real Magic” podkreśla magię więzi międzyludzkich i przekonanie, że nasze różnice sprawiają, że świat jest bogatszym i ciekawszym miejscem. To celebracja chwil i magii, która dzieje się, gdy ludzie się spotykają. Program uruchomiony po raz pierwszy w Pakistanie w 2008 r. i ponownie na całym świecie w maju 2022 r., COKE STUDIO™, powraca w tym roku z odważniejszymi utworami, a także z planem sponsorowania festiwali, występami na żywo, czy treściami cyfrowymi umożliwiającym słuchaczom odkrywanie nowej muzyki z dowolnego miejsca na świecie. Druga edycja startuje w maju i potrwa do września 2023.
W ramach idei współpracy bez granic, COKE STUDIO™ zaprosiło Jona Batiste’a – artystę podpisanego przez Verve Records/Interscope/UMG – i ponad 16 wykonawców z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady, Republiki Południowej Afryki, Kolumbii, Egiptu, Indii, Pakistanu, Bangladeszu, Turcji, Chin, Korei i Filipin. Stworzyli oni 9 zupełnie nowych utworów oraz ekskluzywne sesje COKE STUDIO™, które zostaną udostępnione fanom muzyki na całym świecie na wszystkich platformach muzycznych w czerwcu i lipcu.
Jon Batiste "Be Who You Are (Real Magic)" (3:09)
A Verve Records and Interscope Records release ℗ 2023 Naht Jona, LLC, under exclusive license to Verve Label Group, a division of UMG Recordings, Inc.
Premiera: 31 maja 2023
Utwór i teledysk „Be Who You Are (Real Magic)” to afirmacja bycia wiernym sobie. Kiedy ludzie są sobą i akceptują wzajemne różnice, dzieje się prawdziwa magia. Utwór napisany przez Jona Batiste’a wykonywany jest wspólnie z przesuwającą granice k-popową grupą NewJeans, zdobywcą nagrody Latin Grammy kolumbijskm artystą pop Camilo, brytyjską piosenkarką, nominowaną do nagrody BRIT Award i Ivor Novello Cat Burns oraz urodzonym w Atlancie raperem J.I.D.
Jon Batiste mówi: – Jestem dumny, że mogę współpracować z Coca-Colą, aby poprzez moją muzykę dzielić się ze światem przesłaniem człowieczeństwa. Platforma Coke Studio doskonale wykorzystuje swój światowy zasięg, aby zbliżać artystów z różnych kultur, celebrując nasze różnice kulturowe i jedność nas wszystkich. To takie nietradycyjne, innowacyjne podejście, które przyjęliśmy. Wydało mi się to bardzo naturalne, że po prostu robię swoje w World Music Radio. Kiedy pisałem „Be Who You Are (Real Magic)”, chciałem stworzyć hymn, który oddaje prawdziwą magię, która dzieje się, gdy spotykamy się jako nasze autentyczne ja. W piosence występują moi nowi przyjaciele z całego świata, fenomenalnie wyjątkowi artyści: NewJeans, Camilo, J.I.D i Cat Burns. Naprawdę świetnie się bawiliśmy i mam nadzieję, że ludzie na całym świecie poczują ten klimat.
Coca-Cola uruchomi także swój pierwszy reality record store na COKE STUDIO™ Digital Hub, który będzie zawierał treści inspirowane teledyskiem „Be Who You Are (Real Magic)”. W wirtualnej przestrzeni fani będą mogli wejść do świata wideo, w którym pojawi się awatar Jona Batiste wprowadzający użytkowników do jego muzyki, specjalnie zaprojektowanych gier i innych ekskluzywnych treści.
Coca-Cola przybliża muzykę fanom w prawdziwym świecie, sponsorując słynne imprezy Coachella Valley Music and Arts Festival (kwiecień) oraz Lollapalooza Chicago (sierpień). Marka nawiązała również współpracę z Tomorrowland Belgium, aby zorganizować transmisję z festiwalu, umożliwiając widzom na całym świecie oglądanie występów na żywo za pośrednictwem cyfrowego centrum COKE STUDIO™.
– Prawdziwa współpraca między artystami z różnych kultur, gatunków i środowisk, którą nazywamy kreatywnymi zderzeniami, leży u podstaw naszej platformy COKE STUDIO™ – mówi Pratik Thakar, szef globalnej strategii i kreacji.
– Celem naszego programu jest kreowanie zainteresowania fanów poprzez dostarczanie wyjątkowej muzyki i doświadczeń muzycznych. W tym roku współpracowaliśmy z mieszanką niesamowicie utalentowanych artystów z całego świata, łącząc ich w celu stworzenia oryginalnej muzyki, która, mamy nadzieję, przekroczy granice i zachwyci fanów czymś nowym – dodaje Joshua Burke, globalny szef marketingu muzyki i kultury, Coca-Cola™.
– Universal Music Group z dumą kontynuuje współpracę z COKE STUDIO™ w ramach programu, który tworzy wyjątkową współpracę z najbardziej rozpoznawalnymi nazwiskami w muzyce, aby ponownie jednoczyć fanów na całym świecie w tym bezprecedensowym doświadczeniu muzycznym – mówi Richard Yaffa, wiceprezes Universal Music Group.
Platforma COKE STUDIO™ to przestrzeń do prawdziwie nieograniczonej twórczości i współpracy między wschodzącymi i uznanymi artystami muzycznymi na całym świecie. Opracowana we współpracy z Universal Music Group, światowym liderem w dziedzinie rozrywki muzycznej, oferuje artystom z całego świata niepowtarzalną okazję do kreatywnej współpracy i eksperymentowania z dźwiękami z różnych kultur, łączenia gatunków w celu tworzenia nowej muzyki i dotarcia do odbiorców na całym świecie – niezależnie od tego, czy sprowadza muzykę z Pendżabu do Stanów Zjednoczonych, czy południowoafrykańskie rytmy do Indii.
Artystami COKE STUDIO™ 2023 będą:
· Camilo (Kolumbia)
· NewJeans (Korea Poł.)
· J.I.D (Stany Zjednoczone)
· Cat Burns (Wielka Brytania)
· Imagine Dragons (Stany Zjednoczone)
· Sam Smith (Wielka Brytania)
· Diljit Dosanjh (Indie/Kanada)
· Evdeki Saat (Turcja)
· Inner City Youth Orchestra of Los Angeles (Stany Zjednoczone)
· Nasty C (RPA)
· Jessie Reyez (Stany Zjednoczone)
· Shae Gill (Pakistan)
· Shreya Ghoshal (Indie)
· XIN LIU (Chiny)
· Zack Tabudlo (Filipiny)
(Jon Batiste / fot. Louis Browne)
Jeden z najbardziej znanych muzyków jazzowych swojego pokolenia, pianista-wirtuoz, wokalista, lider, pedagog i osobowość telewizyjna, Jon Batiste, poświęcił swoją karierę na przywracanie muzyki tam, gdzie ma swój początek – wśród ludzi. Od czasu studiów w Juilliard, gdzie założył swój zespół Stay Human, grając w nowojorskim metrze i na ulicach, co nazwał „miłosnymi zamieszkami”, aż po 2015 rok, kiedy rozpoczął pracę jako lider zespołu i dyrektor muzyczny programu The Late Show With Stephen Colbert, pochodzący z Kenner w Luizjanie Jon Batiste, konsekwentnie ukierunkowywał swoje wybitne umiejętności techniczne i głęboką wiedzę o tradycji jazzowej w konkretnym, zamierzonym celu: chciał uczynić ludzkie życie lepszym i pogodniejszym po wykonaniu solo na harmonijce klawiszowej.
Urodzony w osławionej, muzykalnej rodzinie Batiste z Luizjany, Jon koncertował i nagrywał od najmłodszych lat; jego album Social Music z 2013 roku przez kilka tygodni utrzymywał się na szczycie listy przebojów Billboard i rankingów iTunes. Do wyprodukowania swojego debiutanckiego krążka w Verve, zatytułowanego "Hollywood Africans", Batiste zatrudnił T Bone Burnetta, a album z miejsca zdobył szerokie uznanie już w chwili wydania w 2018 roku – Wall Street Journal nazwał go „elegancką medytacją”. Jego interpretacja „St. James Infirmary Blues” przyniosła mu pierwszą nominację do nagrody GRAMMY w 2019 roku, w kategorii Best American Roots Performance.
Plastyczność jego języka artystycznego i talent do poruszania się nie tylko w stylistyce jazzowej, ale także w różnych odmianach muzyki popularnej, uchyliły mu drzwi do współpracy z legendami – od Wyntona Marsalisa, mentora od czasów Juilliard, po Prince’a – oraz z wieloma innymi artystami pojawiającymi się w The Late Show. Batiste wystąpił także podczas wielu podniosłych wydarzeń – od ceremonii rozdania nagród GRAMMY, przez uroczystość wręczenia wyróżnień Kennedy Center Honors za wkład w kulturę amerykańską, po turniej U.S. Open czy mecz NBA All-Star Game; a w 2015 roku Batiste i Stay Human Band stali się pierwszą grupą, która zagrała na głównej scenie na obu festiwalach Newport Jazz i Newport Folk.
Batiste zagrał samego siebie w serialu HBO Treme, pojawił się w filmie Spike’a Lee Red Hook Summer, a ostatnio jego muzyka została wykorzystana w filmie produkcji Disney/Pixar z 2020 roku, Co w duszy gra (Soul). Artysta został uhonorowany American Jazz Museum Lifetime Achievement Award, otrzymał nagrodę ASCAP Humanitarian Award im. Harry’ego Chapina oraz znalazł się na liście Forbesa 30 przed 30; obecnie Batiste pełni funkcję dyrektora muzycznego amerykańskiego pisma „The Atlantic” i dyrektora artystycznego National Jazz Museum w Harlemie.
Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Właściel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk (C)+(P) Wszelkie prawa zastrzeżone
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, Płytoteka Zbyszka, info z kraju i ze świata *