The Weeknd z „Die For You” na szczycie – ponad 6 lat po premie Wys³ano dnia 17-02-2023 o godz. 13:27:17
Temat: Info
Wydany w 2016 roku utwór „Die For You”The Weeknd prze¿ywa drug± m³odo¶æ. Pochodz±cy z albumu „Starboy” utwór osi±gn±³ szczyt listy Billboard Radio Songs, znalaz³ siê tak¿e w Top 40 listy Pop Airplay oraz na 6. miejscu listy Billboard Hot 100.
To ju¿ pi±ty radiowy przebój #1 The Weeknd w USA, po „Earned It” z filmu „Piêædziesi±t twarzy Greya” (cztery tygodnie na szczycie), „Can’t Feel My Face” (siedem tygodni), „The Hills” (piêæ tygodni) oraz „Blinding Lights”, który spêdzi³ na li¶cie rekordowe 26 tygodni. Listê Pop Airplay podbi³y wcze¶niej „Earned It” (tydzieñ), „Can’t Feel My Face” (cztery tygodnie), „Blinding Lights” (sze¶æ tygodni) i „Save Your Tears” (cztery tygodnie).
The Weeknd "Die For You" (4:20)
℗ 2023 The Weeknd XO, Inc., Marketed by Republic Records, a Division of UMG Recordings, Inc.
Premiera: 26 listopada 2016
Utwór „Die For You” odby³ najd³u¿sz± do tej pory podró¿ na 1. miejsce listy od pocz±tku istnienia zestawienia (1990). Piosenka pojawi³a siê na szczycie zestawienia ponad sze¶æ lat po wydaniu p³yty „Starboy”. Wszystko to za spraw± TikToka – gwa³towny wzrost zainteresowania piosenk± sk³oni³ Republic do ponownej promocji singla.
Od premiery „Starboy” – drugiego z czterech albumów The Weeknd na 1. miejscu listy Billboard 200, na której kr±¿ek spêdzi³ piêæ tygodni – artysta zaprezentowa³ a¿ cztery wydawnictwa, które znalaz³y siê w Top 10: EP-kê „My Dear Melancholy” (tydzieñ na 1. miejscu), „After Hours” (cztery tygodnie na 1. miejscu), kolekcjê przebojów „The Highlights” (2. miejsce) i „Dawn FM” (2. miejsce).
Wydany w styczniu 2022 roku album „Dawn FM” zawiera³ single „Take My Breath” (8. miejsce w Pop Airplay i 10. miejsce w Radio Songs) oraz „Sacrifice” (13. i 24. miejsce).
Reprezentant Pop Airplay i stacji WYOY, Matt Mony, komentuje: – „Dawn FM” to ¶wietny album, ale my¶lê, ¿e wiêkszy sukces „Die For You” w porównaniu z „Take My Breath” czy „Sacrifice” to po prostu kwestia wyczucia czasu. „Blinding Lights” by³ ogromnym przebojem, dlatego mocno przyæmi³ single z „Dawn FM”. Wcale nie by³y gorsze od „Die For You”, po prostu pojawi³y siê za wcze¶nie. Wydaje mi siê, ¿e publika nie by³a jeszcze gotowa na jego powrót. Gdyby album ukaza³ siê w tym roku, prawdopodobnie odnios³yby wiêkszy sukces.
„Die For You” nie jest jedynym obecnym przebojem artysty. The Weeknd wyda³ niedawno „Creepin’” we wspó³pracy z Metro Boomin i 21 Savage, remake hitu Mario Winansa, Enyi i P. Diddy’ego „I Don’t Wanna Know”. To ju¿ trzynasty utwór #1 The Weeknd na li¶cie Rhythmic Airplay (pi±ty w katalogu 21 Savage i pierwszy Metro Boomin).
Mony zauwa¿a w sukcesie „Die For You” pewien trend: – Ostatni rok by³ wyj±tkowy dla muzyki pop, bior±c pod uwagê odrodzenie wielu piosenek, na przyk³ad „Running Up That Hill” Kate Bush czy „Bloody Mary” Lady Gagi.
Wydany w 2011 roku utwór Lady Gagi z p³yty „Born This Way” zajmuje obecnie 19. miejsce w rankingu Pop Airplay. Sukces „Die For You” na pocz±tku nieco go zdziwi³: – Nie by³ jednak dziwniejszy ni¿ nag³y wzrost odtworzeñ hitu Kate Bush z 1985 roku! Sposób, w jaki piosenki staj± siê dzi¶ hitami wci±¿ ulega zmianie. My¶lê, ¿e wszystko mo¿e dzi¶ staæ siê przebojem. Kto wie, mo¿e jeste¶my o jeden wiralowy trend na TikToku od odrodzenia „Believe” Cher…
(The Weeknd / fot. Brian Ziff)
£±cz±cy R&B i pop artysta The Weeknd przej±³ rynek muzyki rozrywkowej na w³asnych warunkach. Zdobywca wielu platynowych wyró¿nieñ oraz zwyciêzca 3 nagród Grammy jest drugim najczê¶ciej s³uchanym artyst± na Spotify.
Jego album „After Hours” jest najpopularniejszym kr±¿kiem R&B wszech czasów (drugim jest jego „Starboy” z 2016 roku), a nostalgiczny singel w klimacie lat 80 „Blinding Lights” jest wed³ug RIAA piêciokrotnie platynowy. Utwór szybko sta³ siê pi±tym w karierze piosenkarza kawa³kiem na #1 miejscu listy Billboard Hot 100 i utrzyma³ siê na tym miejscu przez 4 tygodnie.
The Weeknd go¶ci³ na ok³adkach licznych magazynów miêdzy innymi CR Men, King Kong, TIME, Forbes, Variety, Rolling Stone, Esquire, Harper’s Bazaar, czy GQ oraz gra³ w wielu programach telewizyjnych takich jak SNL, Jimmy Kimmel, Stephen Colbert i podczas gali nagród VMA.
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata *