Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

Jak korzystamy z muzyki – raport IFPI
Wys³ano dnia 02-01-2023 o godz. 00:45:00
Temat: Info
Info Miêdzynarodowa Federacja Przemys³u Fonograficznego (IFPI ) opublikowa³a raport „Engaging with Music 2022”, w którym prezentuje g³ówne trendy zwi±zane z tym, w jaki sposób odbiorcy na ca³ym ¶wiecie korzystaj± z muzyki.

Raport zosta³ przygotowany w oparciu o wyniki badania, w którym wziê³o udzia³ ponad 44 000 osób z 22 krajów, w tym tak¿e z Polski

Muzyka cieszy siê nies³abn±cym zainteresowaniem i pe³ni wa¿n± rolê w wielu dziedzinach naszego ¿ycia. W Polsce, jak i na ca³ym ¶wiecie, s³uchamy coraz wiêcej muzyki i coraz chêtniej siêgamy po nowoczesne kana³y dystrybucji, takie jak np. streaming. Jednocze¶nie radio pozostaje jednym z popularniejszych form kontaktu z muzyk±, napêdzaj±c zainteresowanie tym kana³em.


Najwa¿niejsze punkty raportu dotycz±ce Polski i ¶wiata

· P³atne serwisy subskrypcyjne audio zyskuj± coraz wiêcej u¿ytkowników – globalnie to ju¿ ponad 46% wszystkich odbiorców muzyki, w Polsce – 30%.

· Muzyka jest determinantem dobrego samopoczucia psychicznego i fizycznego cz³owieka – w istotny sposób wspiera zarówno zdrowie psychiczne, jak i aktywno¶æ fizyczn±. 66% badanych w Polsce twierdzi, ¿e muzyka jest wa¿na dla ich zdrowia psychicznego (globalnie 69%), 61% deklaruje, ¿e s³uchanie muzyki pomaga im podczas treningu (globalnie 69%)

· Nigdy wcze¶niej nie mieli¶my do dyspozycji tak wielu sposobów korzystania z muzyki - ponad trzy czwarte respondentów korzysta z muzyki w wielu formatach. Badanie pokazuje, ¿e odbiorcy odwo³uj± siê do globalnie ¶rednio ponad sze¶ciu, w Polsce ponad siedmiu form korzystania z muzyki. S± to m.in.:

· streaming wideo: 89% Polska, 82% globalnie,

· streaming audio: 61% Polska, 74% globalnie,

· naziemne radio: 81% Polska, 71% globalnie,

· krótkie wideo: 57% Polska, 68% globalnie,

· media spo³eczno¶ciowe: 55% Polska, 48% globalnie, i wiele innych.

· Coraz cze¶ciej korzystamy z aplikacji z krótkimi filmami – w Polsce siêga po nie 48% badanych, globalnie prawie 50%. Najczê¶ciej siêgamy do nich dla zawartej w nich muzyki – uczestnicy badania z Polski 59% czasu spêdzonego w aplikacjach z krótkimi formami wideo po¶wiêcaj± na ogl±danie tych filmów, w których muzyka odgrywa g³ówn± rolê (globalnie to ju¿ prawie 63% czasu)

· S³uchamy ró¿norodnych gatunków muzycznych – oprócz popularnych gatunków, takich jak hip-hop, rock i pop, respondenci (przynajmniej jeden) wskazali ponad 500 innych gatunków, takich jak np. sertanejo, samba, disco-polo i dangdut. To pokazuje jak bogata mieszanka lokalnej i globalnej muzyki dostêpna jest dla odbiorców na ca³ym ¶wiecie.

· Muzyka pozostaje g³ównym powodem, dla którego w³±czamy radio – radio cieszy siê nies³abn±c± popularno¶ci±, a 70% respondentów w Polsce i 73% globalnie twierdzi, ¿e s³ucha radia g³ównie dla muzyki.

· Nieautoryzowany dostêp do nielicencjonowanej muzyki nadal stanowi zagro¿enie dla muzycznych ekosystemów – prawie jeden na trzech respondentów na ¶wiecie (30%) i 38% badanych w Polsce deklaruje korzystanie z nieautoryzowanych lub nielicencjonowanych metod s³uchania lub pobierania muzyki.

Tegoroczny raport „Engaging with Music” przedstawia fascynuj±cy obraz tego, w jaki sposób fani na ca³ym ¶wiecie s³uchaj± dzi¶ muzyki i korzystaj± z niej. Pokazuje efekt wspó³pracy firm fonograficznych z artystami i ich d±¿enia do wykorzystania nowych technologii w celu udostêpniania fanom ich ulubionej muzyki na jeszcze wiêcej sposobów – skomentowa³a wyniki raportu Frances Moore, dyrektor generalna IFPI.

Kontynuujemy dzia³ania na rzecz stworzenia warunków, w których ci, którzy chc± czerpaæ zyski z nielicencjonowanej i nieautoryzowanej muzyki, nie bêd± mogli zagroziæ ¿ywotno¶ci muzycznego ekosystemu, niezbêdnej dla artystów i fanów. Postrzegamy raport „Engaging with Music 2022” jako wa¿ne i uroczyste ¶wiadectwo globalnego znaczenia i warto¶ci muzyki oraz potrzeby jej wspierania i ochrony.

(pe³ny raport)

Dodatkowe informacje

Raport zawiera równie¿ specjalne raporty krajowe, które oferuj± szczegó³ow± analizê sposobów korzystania z muzyki w Chinach, Indiach, Indonezji i Nigerii.

Metodologia

Dane opieraj± siê na badaniach przeprowadzonych w czerwcu i lipcu 2022 r. w 22 krajach, które objê³y ponad 44 000 respondentów w wieku od 16 do 64 lat. Panele by³y reprezentatywne na szczeblu lokalnym w ka¿dym kraju.

O IFPI

IFPI reprezentuje ¶wiatowy przemys³ fonograficzny, zrzesza ponad 8 000 wytwórni p³ytowych na ca³ym ¶wiecie. Dzia³a na rzecz promowania warto¶ci nagrañ muzycznych, prowadzenia kampanii na rzecz praw producentów nagrañ i rozszerzania komercyjnego wykorzystania nagrañ muzycznych na skalê ¶wiatow±.

O ZPAV

Zwi±zek Producentów Audio Video (ZPAV) jest stowarzyszeniem producentów fonogramów i wideogramów muzycznych, zrzeszaj±cym ok. 90% rynku muzycznego w Polsce. Posiada zezwolenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego na zbiorowe zarz±dzanie prawami producentów fonograficznych. Od momentu powstania w 1991 roku ZPAV prowadzi dzia³ania na rzecz dynamicznego rozwoju rynku muzycznego w Polsce. Jest grup± krajow± Miêdzynarodowej Federacji Przemys³u Fonograficznego (IFPI), która zrzesza i reprezentuje ¶wiatowy przemys³ muzyczny (ponad 1 400 firm w 66 krajach). ZPAV dzia³a na forum legislacyjnym, wspó³pracuje z organami ¶cigania i wymiaru sprawiedliwo¶ci w dziedzinie ograniczenia naruszeñ praw autorskich i pokrewnych, prowadzi szerokie dzia³ania edukacyjne oraz promocyjne, wspieraj±ce rozwój rynku muzycznego, m.in. opracowuje Oficjaln± Listê Sprzeda¿y (OLiS) oraz przyznaje wyró¿nienia Z³otych, Platynowych i Diamentowych P³yt.

Od 1995 r. ZPAV jest organizatorem Fryderyków – nagród muzycznych, przyznawanych przez ¶rodowisko muzyczne: muzyków, autorów, kompozytorów, producentów muzycznych, dziennikarzy i bran¿ê fonograficzn±, zrzeszonych w Akademii Fonograficznej.


(Katarzyna Kowalewska - QL CITY Music & Entertainment PR i Zwi±zek Producentów Audio Video)



 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 0
G³osów: 0

Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*