Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

“Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody”
Wys³ano dnia 18-12-2022 o godz. 00:38:45
Temat: Info
Info

“Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody” to ho³d niezrównanej artystce. Film pojawi siê na ekranach kin 23.12.2022. Ju¿ 16.12. premier± mia³a ¶cie¿ka d¼wiêkowa, na której znajduj± siê oryginalne utwory w wykonaniu Whitney Houston (9.08.1963 Newark, New Jersey † 11.02.2012 in Beverly Hills, California), jak i wspó³czesne remiksy z udzia³em uznanych artystów.

Film zosta³ wyre¿yserowany przez Kasi Lemmons, napisany przez nominowanego do Nagrody Akademii® Anthony'ego McCartena, wyprodukowany przez legendarnego szefa muzycznego Clive'a Davisa, z udzia³em zdobywczyni Nagrody BAFTA® Naomi Ackie. Produkcja ta jest portretem wielowymiarowej kobiety. Od chórzystki z New Jersey do jednej z najlepiej sprzedaj±cych siê i najczê¶ciej nagradzanych artystek wszech czasów, widzowie zostaj± zabrani w inspiruj±c±, przejmuj±c± i pe³n± emocji podró¿ przez wyj±tkowe ¿ycie i karierê Houston, z zapieraj±cymi dech w piersiach wystêpami i ¶cie¿k± d¼wiêkow± zawieraj±c± najbardziej ukochane przeboje.

W rolach g³ównych zobaczymy: Naomi Ackie, Stanley Tucci, Tamara Tunie, Nafessa Williams i Clarke Peters. Re¿yseria: Kasi Lemmons. Scenariusz: Anthony McCarten. Produkcja: Denis O'Sullivan p.g.a., Jeff Kalligheri p.g.a., Anthony McCarten p.g.a., Pat Houston, Clive Davis, Larry Mestel, Molly Smith, Thad Luckinbill, Trent Luckinbill, Matt Jackson p.g.a., Christina Papagjika i Matthew Solloway. Producentami wykonawczymi s± Naomi Ackie, Kasi Lemmons, William Earon, Marina Cappi, Erika Hampson, Josh Crook, Rachel Smith, Seth Spector, Dennis Casali, Janice Beard, Tanner Beard, Lexie Beard, Matthew Gallagher, Jane Bergere, Stella Meghie i Mackenzie O'Connell.

Autorem zdjêæ jest Barry Ackroyd ASC. Scenografem jest Gerald Sullivan. Monta¿ystk± jest Daysha Broadway, ACE. Nadzór nad VFX sprawuje Paul Norris. Projektantem kostiumów jest Charlese Antoinette Jones. Autorem oryginalnej muzyki jest Chanda Dancy. Wykonawczym producentem muzycznym jest Rodney Jerkins. Kierownikiem muzycznym jest Maureen Crowe. Casting przeprowadzi³a Kim Coleman, C.S.A.

Film na ekranach kin od 23 grudnia 2022 roku.

"Whitney Houston by³a prawdopodobnie najwiêksz± wspó³czesn± piosenkark±" - mówi Clive Davis. 90-letni szef wytwórni, który odegra³ integraln± rolê w karierze takich artystów jak: Janis Joplin, Bruce Springsteen, Billy Joel, Chicago, Pink Floyd i niezliczonych innych, stawia Houston w najwy¿szym piedestale - i mówi, ¿e w³a¶nie dlatego jej muzyka wci±¿ pozostaje z nami. "Jej wszechstronno¶æ, niesamowita moc g³osu, uczyni³a j± piosenkark± niezapomnian±. To dlatego wyró¿nia³a siê przez te wszystkie lata i dlatego bêdziemy j± pamiêtaæ."

Widzowie bêd± mieli okazjê przypomnieæ sobie jej niesamowity g³os w kinach wraz z premier± „ Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody”, muzycznego biograficznego filmu. Obraz zapewni fanom Whitney nieznany wcze¶niej wgl±d w ¿ycie i twórczo¶æ ikony. Jest to zarówno celebracja jej ¿ycia, jak i spojrzenie na tragedie, które zabra³y j± od nas o wiele za wcze¶nie.

"Z Whitney mo¿na ¶wiêtowaæ" - mówi Naomi Ackie, która w „Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody” wciela siê w piosenkarkê. "Mo¿emy teraz spojrzeæ wstecz i wiedzieæ, ¿e nie by³o nikogo innego jak ona. Minê³a ponad dekada i nadal nie ma nikogo takiego jak ona".

"D±¿yli¶my do tego, aby „Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody” by³a piêknym, wzruszaj±cym i bardzo ludzkim ho³dem dla wielkiego talentu - jednego z najwiêkszych, jakie kiedykolwiek poznali¶my" - mówi re¿yserka Kasi Lemmons, która stoi na czele filmu, ³±cz±c si³y z zespo³em kreatywnym, który przyniós³ na ekrany kin hit „Bohemian Rhapsody”, w tym scenarzyst±/producentem Anthonym McCartenem. "Ona ma skomplikowan± historiê, podobn± jakie maj± inni ludzie. Mo¿emy odnie¶æ siê do niej i do zmagañ, przez które przesz³a, do presji, z którymi siê zmaga³a, i zaczynamy j± rozumieæ."

Dla fanów Houston, historia Whitney nigdy nie zosta³a naprawdê opowiedziana. S± dobrze zaznajomieni z mnóstwem materia³ów, które zosta³y wyprodukowane, które rzekomo "mówi± wszystko", w tym film z 2015 roku i film dokumentalny z 2018 roku, ale oba te projekty g³êboko rozczarowa³y fanów i ludzi jej najbli¿szych. ¯aden z nich nie pokazywa³ najwa¿niejszej czê¶ci ¿ycia Whitney - jej muzyki - a zamiast tego oba skupi³y siê na nag³ówkach gazet, które przes³oni³y prawdziw± Whitney. Davis stwierdza: "Celem tego filmu jest pokazanie prawdziwej Whitney. Moj± misj± by³o upewnienie siê, ¿e poka¿emy ¿ycie wielkiej gwiazdy muzyki i to, co czyni³o j± wyj±tkow±, niepowtarzaln±. Naszym zamiarem nie by³o wybielenie ¶miertelnego wp³ywu narkotyków - tego, jak doprowadzi³y one wyj±tkow± osobê do przedwczesnego, tragicznego koñca. Ale tak¿e pokazanie wielkiego talentu, tego dlaczego by³a uwielbiana i jak jej talent, mia³ wp³yw na ca³y ¶wiat."

„Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody” ma byæ nie tylko szans± dla fanów na ponowne spojrzenie na ¿ycie i muzykê swojej idolki, ale tak¿e ma przedstawiæ punkt widzenia Whitney, opowiedziany przez ludzi, którzy znali j± najlepiej. "Mieli¶my okazjê stworzyæ sygnowan± biografiê Whitney Houston" - mówi producent Matt Jackson. "Poniewa¿ pracowali¶my z Clive'em, a tak¿e z Garym i Pat Houstonami, bratem i szwagierk± Whitney, mogli¶my opowiedzieæ jej prawdziw± historiê - mieli¶my dostêp do szczegó³ów, których po prostu nie znaliby¶my, gdyby¶my robili ten film bez wspó³pracy z jej rodzin±". Dodatkowo producent, Denis O'Sullivan stwierdza:- Jednocze¶nie mieli¶my ogromne poczucie odpowiedzialno¶ci - wobec rodziny i fanów Whitney - aby zrobiæ film, w którym widzowie bêd± mieli poczucie, ¿e oddali¶my jej sprawiedliwo¶æ."

Historia filmu rozpoczê³a siê, gdy Davis przypadkowo spotka³ siê ze scenarzyst±/producentem Anthonym McCartenem, ¶wie¿o po ¶wiatowym sukcesie biografii Queen – „Bohemian Rhapsody”. "Podczas kolacji w nowojorskiej restauracji Clive zaproponowa³ mi rozwa¿enie Whitney jako mojego kolejnego projektu filmowego, obiecuj±c, ¿e mo¿e u³atwiæ doj¶cie do rodziny Houston, które by³oby niezbêdne aby pozyskaæ prawa do muzyki, bez której ¿adna historia o muzyku nie jest warta podjêcia" - mówi McCarten.

McCarten mia³ jednak obawy przed przedstawieniem historii Houston jako biografii. Czy historia Whitney Houston nie jest tragedi±? Jednak po drugim spotkaniu z Davisem, McCarten odwróci³ swoje my¶lenie. "Je¶li oceniamy artystów tylko po tym, jak d³ugo ¿yj±, to ¿ycie Szekspira jest tragedi±" - mówi McCarten. "¯ycie Whitney to triumf. Da³a nam te niezwyk³e chwile, wspania³e wystêpy. Ta historia nie zosta³a opowiedziana".

"Filmy dokumentalne i ksi±¿ki nie mog± daæ ci muzyki" - mówi McCarten. "Je¶li próbujesz opowiedzieæ historiê Whitney bez muzyki, to jest to jak ¿art bez puenty. I pomimo zakoñczenia, historia Whitney jest inspiruj±ca."

Wspó³pracuj±c z McCartenem przy „Bohemian Rhapsody”, producent Denis O'Sullivan by³ doskonale zaznajomiony w jaki sposób McCarten pracuje. "Rzecz±, któr± Anthony robi tak genialnie jest to, ¿e zawsze znajduje piosenki, które pomagaj± opowiedzieæ historiê - w rêkach Anthony'ego piosenki podkre¶laj± emocje i wydarzenia, których do¶wiadcza dana osoba" - mówi. "W ten sposób byli¶my w stanie pracowaæ we wszystkich piosenkach, które by³y kluczowymi, centralnymi piosenkami, które musia³yby siê znale¼æ w tej opowie¶ci o jej ¿yciu".

Jednocze¶nie, je¶li zamierzali wyruszyæ w tê podró¿, filmowcy potrzebowali - i otrzymali - zapewnienia, ¿e bêd± mieli swobodê opowiedzenia ca³ej historii Whitney - tej dobrej, tej z³ej. "Whitney zdecydowanie stawia³a czo³a demonom w swoim ¿yciu. Kiedy ¿yjesz w drodze, robi±c 70 tras koncertowych rocznie, nie ¶pi±c, po prostu próbuj±c przetrwaæ, bardzo ³atwo jest wpa¶æ w pu³apki, aby odreagowaæ." Dla filmowców wa¿ne by³o, aby opowiedzieæ równie¿ tê czê¶æ historii - opowiedzieæ j± z empati± i niuansami, ale powiedzieæ to wprost, a nie schlebiaæ. Zapewnieni przez rodzinê Houston, ¿e mog± opowiedzieæ ca³± historiê, w efekcie czego film nie pozostawia ¿adnych niedomówieñ.

Podstawowym ¼ród³em szczegó³ów dotycz±cych ¿ycia Whitney by³ sam Clive Davis. We wspó³pracy ³±czy³o ich partnerstwo. "Mieli¶my siedem numerów z rzêdu z pierwszych dwóch albumów. To pobi³o rekord wszech czasów" - mówi Davis. "Powiedzia³em jej: 'Whitney, to jest historyczne. Powiedz mi, ¿e siê szczypiesz, bo inaczej nie bêdê wiedzia³, ¿e wiesz, jak bardzo jest to wyj±tkowe'. I za ka¿dym razem, gdy ¿artowali¶my, ona rzeczywi¶cie siê szczypa³a".

"Proces wyboru piosenek obejmowa³ dwie osoby - Whitney i mnie," mówi Davis. "Whitney s³ucha³a wszystkiego. Zna³a ka¿dego aran¿era, ka¿dego producenta. S³ucha³a radia 24/7. Ja szuka³em piosenek, które by³y wyj±tkowe, które czu³em, ¿e mog± byæ wielkim hitem. Tradycyjnym my¶leniem by³o szukanie du¿ej p³yty R&B z potencja³em przej¶cia do popu, ale ja tego nie szuka³em. Chcia³em ¶wietnej piosenki".

Jako przyk³ad Davis podaje” I Wanna Dance With Somebody". "Demo brzmi jakby mog³a to zrobiæ Olivia Newton-John," mówi Davis. "Ale w miarê jak moje uszy stawa³y siê coraz bardziej wyrafinowane, wiedzia³em, ¿e Whitney wnios³aby do tego trochê ciep³a".

Ale kiedy Davis znalaz³ piosenki, to Houston interpretowa³a je poprzez swój ¶piew. "Nie pisa³a piosenek, ale je wybiera³a - i wybiera³a je w czasie, kiedy rezonowa³yby z tym, co prze¿ywa³a w danym momencie swojego ¿ycia", mówi Kalligheri. "To mówi o tym, jak prawdziwa by³a dla niej ta muzyka. I w³a¶nie dlatego w tym filmie muzyka pasuje do fabu³y jej ¿ycia. Widaæ to szczególnie w przypadku 'Why Does It Hurt So Bad'; Clive chcia³, aby za¶piewa³a tê piosenkê na pocz±tku kariery, kiedy by³a pewna siebie i spokojna - nie mia³a z³amanego serca. Pó¼niej wiedzia³a, kiedy jest gotowa. By³a gotowa, by wypu¶ciæ z siebie ból, i zrobi³a to".

Inny przyk³ad: prezentuj±c legendarne wykonanie "I Will Always Love You" przez Houston, Lemmons mia³ do wyboru wiele opcji. Narracyjnie wybór pad³ na monta¿ piosenki, przecinaj±cy wystêp Houston na Concert for a New South Africa oraz jej ma³¿eñstwo z Bobbym Brownem, które wiele osób z ¿ycia Houston kwestionuje w filmie.

I je¶li jest jaki¶ temat, który przewija siê przez twórczo¶æ Houston - temat, który zapewnia naturaln± narracjê filmu - to jest to idea poszukiwania rodziny, domu, têsknota za g³êbokim po³±czeniem, które pochodzi z mi³o¶ci i uczucia - Whitney Houston, która g³êboko chcia³a tañczyæ z kim¶, kto j± kocha³. "To po prostu dziewczyna z s±siedztwa, która chce byæ kochana, chce mieæ dom, chce mieæ ludzi, którzy siê o ni± troszcz± i j± kochaj±, i chce podzieliæ siê swoim talentem ze ¶wiatem" - mówi Kalligheri. To w³a¶nie s³yszymy w jej muzyce i tego szuka w swoim ¿yciu".

Wybór aktorki doroli Whitney Houston

W roli Whitney Houston wystêpuje brytyjska aktorka Naomi Ackie. "Nawet nie wiem jak to opisaæ - Whitney po prostu zawsze by³a obecna w moim ¿yciu" - mówi. "Ka¿dy ¶lub, ka¿dy pogrzeb, ka¿dy chrzest, urodziny, karaoke, kiedy jestem sama, kiedy jestem z przyjació³mi. Nie pamiêtam nawet, kiedy po raz pierwszy s³ucha³am jej muzyki . Ona po prostu jest zawsze obecna".

Z tego powodu, kiedy Ackie dosta³a telefon zapraszaj±cy j± na przes³uchanie, mówi, ¿e by³a przyt³oczona pomys³em zagrania ikony - do czasu, a¿ wszystko u³o¿y³o siê w ca³o¶æ. "By³am natychmiast onie¶mielona. To by³o po prostu przera¿aj±ce. Za ka¿dym razem, gdy mia³am kolejn± rundê przes³uchañ i by³o bli¿ej, wci±¿ czu³am siê dziwnie" - mówi. "I wtedy, na ostatecznym przes³uchaniu - to by³o Halloween, by³am w pe³nym kostiumie jako Whitney, ¶piewaj±c 'I Will Always Love You', i co¶ po prostu kliknê³o. Nagle zrozumia³am - mogê opowiedzieæ tê historiê".

Rzecz±, która kliknê³a dla Ackie jest skupienie siê na tym, kim Houston by³a jako wykonawczyni. "Ona po prostu chcia³a ¶piewaæ", mówi Ackie. "Rozumiem to, bo mam to samo - z aktorstwem." Dla Ackie, granie Whitney Houston by³o czym¶ w rodzaju wydarzenia zmieniaj±cego ¿ycie. "W graniu Whitney by³a moc, której nie przewidzia³am" - mówi. "Nie jestem typem aktorki, która zabiera role ze sob± do domu. Ale z Whitney to by³o co¶ innego. Wkroczy³am w swoj± w³asn± moc w sposób, o który wcze¶niej mnie nie proszono. Nie gra³am ju¿ tylko Whitney Houston".

W roli Clive'a Davisa filmowcy obsadzili nominowanego do Oscara® Stanleya Tucciego. Tucci by³ zaintrygowany sposobem, w jaki Davis zrobi³ karierê, buduj±c kariery artystów muzycznych. "Nigdy nie kszta³ci³ siê jako muzyk - by³ prawnikiem" - zauwa¿a Tucci. "Skoñczy³o siê na tym, ¿e prowadzi³ firmê p³ytow±, a jak siê okazuje, mia³ to niesamowite ucho do muzyki - i to nie tylko muzyki z danej epoki. W miarê up³ywu dekad wci±¿ siê rozwija³ i rozumia³, dok±d muzyka musi zmierzaæ."

W filmie Davis i Houston rozpoczynaj± swoj± relacjê jako ¶ci¶le biznesow±. Ale, jak mówi Tucci, pod koniec filmu, ta osobista wiê¼ wzros³a. "Whitney by³a najbli¿sz± osobist± relacj±, jak± mia³ z kimkolwiek, z kim prowadzi³ interesy", mówi Tucci. "Mia³ wielu ludzi, z którymi siê przyja¼ni³, ale z Whitney istnia³o jakie¶ po³±czenie. Naprawdê siê kochali - ona patrzy³a na niego jak na wujka. On siê o ni± troszczy³ i robi³ wszystko, co móg³, by jej pomóc".

Tucci zmodyfikowa³ swój g³os, aby sportretowaæ Davisa. "Ma nowojorski akcent i, o ironio, p³aski sposób mówienia - mimo ¿e ca³y czas pracuje z muzykami, w jego g³osie nie ma muzykalno¶ci" - mówi Tucci. "Kiedy grasz prawdziw± osobê, zw³aszcza tak±, która wci±¿ ¿yje, musisz uchwyciæ jej sedno, ale jednocze¶nie wnie¶æ do niej siebie - nie chcia³em robiæ imitacji jego osoby".

Graj±ca matkê Whitney, Cissy Houston, to Tamara Tunie. "Cissy by³a potê¿n± piosenkark±" - mówi. "To zrobi³o na mnie wra¿enie. Przeczyta³am obie jej ksi±¿ki i jestem wdziêczna, ¿e napisa³a swoj± wersjê.

Tunie zauwa¿a, ¿e w filmie postacie Cissy i Whitney nie zawsze siê rozumiej±, ale zawsze jest g³êboka mi³o¶æ. "Kocha³a zawziêcie" - mówi Tunie. "Mi³o¶æ nie zawsze mo¿e wygl±daæ jak przytulanka. Ta mi³o¶æ mo¿e raniæ. Ale kocha³a zaciekle, jak lwica, i to chcia³am pokazaæ."

"Dom by³ bardzo wa¿n± kotwic± dla rodziny Houston, a dla Cissy w szczególno¶ci," mówi. "Kiedy ona i John rozstali siê, by³o to druzgoc±ce. Zawsze by³a mi³o¶æ i wsparcie dla dzieci, ale kiedy rodzina siê rozdzieli³a, to ¶wiata Whitney siê rozsypa³. Ona naprawdê chcia³a mieæ tê idealn± rodzinê".

W roli ojca - Johna Houstona, filmowcy obsadzili weterana aktorstwa, Clarke'a Petersa. "On jest przede wszystkim biznesmenem" - mówi Peters. "Ma syndrom Pigmaliona - chce wzi±æ kogo¶, zw³aszcza kobietê i zrobiæ z niej boginiê. My¶lê, ¿e próbowa³ tego z Cissy, ale ona chcia³a mieæ rodzinê. To pragnienie stworzenia królowej nigdy go nie opu¶ci³o".

I dlatego, mówi Peters, ojciec jest skupiony na karierze córki - nawet gdy widzi, ¿e serce córki zmierza w kierunku, którego nie rozumie. "Jest krótkowzroczny w swoich intencjach dotycz±cych sukcesu", mówi. "Wci±ga wszystkie kontakty, jakie kiedykolwiek mia³. Wzywa wszystkie do¶wiadczenia, jakie mia³ w negocjacjach biznesowych". Kiedy Whitney chce zatrudniæ Robyn - swoj± dziewczynê - jest zaniepokojony. Uwa¿a, ¿e Robyn nie ma ¿adnych umiejêtno¶ci i ¿e Whitney chce po prostu mieæ blisko siebie swoj± dziewczynê, na co on nie pozwoli. Postrzega siebie jako prowadz±cego biznes - biznes Whitney Houston - i to zaczyna zatruwaæ ich zwi±zek."

Jedn± z najwa¿niejszych osób w ¿yciu Whitney by³a jej przyjació³ka i powiernica Robyn Crawford. W rolê tê wcieli³a siê aktorka Nafessa Williams. "O Whitney i Roby jest tak wiele, ¿e w tej historii przyja¼ñ i ¿ycie, jakie dzieli³a z Robyn, jest niespodziank±" - mówi Williams. "Zawsze by³y szepty, ale to faktycznie opowiada o naprawdê piêknej stronie ich zwi±zku i tego, kim by³y jako przyjació³ki".

Houston i Crawford pozna³y siê, gdy by³y bardzo m³ode - odpowiednio 16 i 19 lat - i ich przyja¼ñ, trwa³a do koñca ¿ycia Houston. "My¶lê, ¿e od razu wiedzia³y, ¿e przyci±gaj± siê jak magnesy, ale nawet po tym, jak ta czê¶æ ich zwi±zku siê skoñczy³a, powsta³a naprawdê piêkna historia przyja¼ni," mówi Williams. "Ufa³y sobie, by³y wobec siebie bardzo lojalne - taki rodzaj przyjaciela, którego zabierasz ze sob±, aby pod±¿aæ za swoimi marzeniami"."Jej mi³o¶æ, zwi±zek i przyja¼ñ z Robyn by³y dla mnie tak wa¿ne, bo jako fani nigdy tak naprawdê tego nie widzieli¶my" - mówi Kalligheri. S³awa Houston zaczê³a siê w po³owie lat 80-tych, kiedy osoby publiczne w zwi±zkach homoseksualnych spotyka³y siê z jeszcze wiêkszym napiêtnowaniem ni¿ dzisiaj. "Gdyby spotka³y siê dzisiaj, my¶lê, ¿e by³yby szczê¶liwie.

W dalszej czê¶ci filmu, gdy Whitney rozpoczyna zwi±zki z mê¿czyznami, w tym burzliwy z Bobbym Brownem, którego mia³a po¶lubiæ, Robyn pozostaje prawdziw± przyjació³k±. "Robyn jest nie os±dza, ale jest szczera - przyjació³ka, która powie ci jak jest", mówi Williams. "Kiedy wychodzi za Bobby'ego, my¶lê, ¿e to ciê¿ki dzieñ dla Robyn, nie tylko jako kogo¶, kto by³ zakochany w Whitney, ale jako przyjació³ka, która czuje, ¿e to nie jest dobra opcja. Robyn widzi siebie jako obroñcê Whitney, a kiedy pojawia siê Bobby, nie jest w stanie uchroniæ Whitney przed tym, co jej zdaniem mo¿e byæ szkodliwym zwi±zkiem."

Ashton Sanders gra Bobby'ego Browna, który kultywuje wizerunek bad-boya w R&B lat 90. "Widzieli¶my ju¿ tyle Bobby'ego Browna - zuchwa³± persona, historie z tabloidów, reality show. Granie tej roli dawa³o szansê na to, by naprawdê dobrze siê bawiæ" - mówi Sanders.

SO EMOTIONAL: Re-Creating the Music

„Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody” to okazja dla widzów, aby do¶wiadczyæ najbardziej znanych piosenek Whitney Houston w historii jej ¿ycia. Przenosz±c tê historiê na ekran, twórcy filmu pozyskali oryginalne nagrania 22 klasyków Houston i zremiksowali je na potrzeby najnowocze¶niejszego d¼wiêku kin.

To w³a¶nie G£OS s³ychaæ w filmie, ¶piewaj±c:

· Greatest Love of All
· Home
· You Give Good Love
· If You Say My Eyes Are Beautiful (duet with Jermaine Jackson)
· Where Do Broken Hearts Go
· Saving All My Love
· How Will I Know
· Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody
· Far Enough
· The Star-Spangled Banner
· Run To You
· I Will Always Love You (Live at the Concert for a New South Africa)
· Why Does It Hurt So Bad
· It’s Not Right, But It’s OK
· I’m Every Woman
· I’m Your Baby Tonight
· So Emotional
· One Moment In Time
· Million Dollar Bill
· My Name Is Not Susan
· I Didn’t Know My Own Strength
· “The Impossible Medley” (I Loves You, Porgy / And I Am Telling You I’m Not Going / I Have Nothing)

W przypadku tych 22 piosenek, nadzoruj±cy monta¿ d¼wiêkowy i muzyczny John Warhurst i nadzoruj±ca muzykê Maureen Crowe pracowali z w³a¶cicielami praw autorskich, aby uzyskaæ nie tylko master mix, ale tak¿e oryginalne, surowe nagrania wielo¶ladowe, które wykona³a Houston. "Te nagrania by³y pierwotnie zmiksowane tak, by brzmia³y ¶wietnie w samochodzie, czy domowym zestawie stereo," mówi Warhurst. "Ale kino - zw³aszcza kino z systemem Dolby Atmos – to co¶ innego".

Posiadanie wielo¶ladowych nagrañ mog³o równie¿ pomóc w udoskonaleniu samego portretu Ackie. "Na surowym wokalu, Naomi mog³a us³yszeæ, w najdrobniejszych szczegó³ach, wokal, który Whitney pierwotnie wykona³a. Oddechy, ¶miechy, chichoty, fleksje, które wprowadza³a w nuty - Naomi mog³a to wszystko us³yszeæ i æwiczyæ do tego" - mówi.

Whitney Houston
"I Wanna Dance with Somebody (The Movie: Whitney New, Classic and Reimagined)"
℗ This Compilation (P) 2022 RCA Records, a division of Sony Music Entertainment
Lista utworów: (czas. 145:25)
Premiera: 16 grudnia 2022

1. I Wanna Dance With Somebody (Part Il)(Who Loves Me)" (P2J Remix) (4:30)
2. Don’t Cry For Me (Sam Feldt Remix) (3:19)
3. Higher Love feat. Kygo (3:48)
4. Greatest Love Of All (Jax Jones Mix) (3:14)
5. I’m Every Woman (SG Lewis Mix) (4:04)
6. How Will I Know feat. Clean Bandit (3:33)
7. I Love The Lord (Great John Mix) (3:08)
8. Dont Cry For Me (Dark Child Film Version) (3:53)
9. Honest (Heartbreak Hotel) feat. Lucky Dave (3:49)
10. Okay (It’s Not Right) feat. Oxlade, Pheelz (2:16)
11. You’ll Never Stand Alone (Moto Blanco Remix) (3:44)
12. Love Will Save The Day (MATVEÏ Remix) (3:32)
13. Tomorrow feat. Samaria (3:27)
14. Home (Live from the Merv Griffin Show) (4:39)
15. You Give Good Love La Forrest "La La" (4:36)
16. Saving All My Love (3:59)
17. If You Says My Eves Are Beautiful (ft. Jermaine Jackson) (4:19)
18. Far Enough (4:39)
19. I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me)" (4:52)
20. So Emotional (4:37)
21. Where Do Broken Hearts Go (4:39)
22. Moment Of Truth (4:37)
23. I’m Your Baby Tonight (5:00)
24. The Star Spangled Banner (ft. The Florida Orchestra - Live at Super Bowl XXV) (2:14)
25. One Moment In Time (4:44)
26. I Will Always Love You (Live from The Concert for a New South Africa) (5:59)
27. AMAs 1994 Medley (10:00)
I Loves You, Porgy
And I Am Telling You I'm Not Going
I Have Nothing" (Live From the 21st Annual American Music Awards)

28. Run To You (4:25)
29. Impossible Things (3:02)
30. Why Does It Hurt So Bad (from Waiting to Exhale - Original Soundtrack) (4:37)
31. It’s Not Right But It’s Ok (4:52)
32. My Love Is Your Love (4:21)
33. Didn’t Know My Own Strength (Live from The Oprah Winfrey Show Season Premiere Part II - Whitney Houston's Show-Stopping Surprise) (4:38)
34. Clive Message (0:38)
35. Don’t Cry For Me (A Cappella) (3:48)

Jednym z powodów, dla których twórcy filmu obsadzili Naomi Ackie w roli Whitney Houston, jest fakt, ¿e oprócz ogromnego talentu aktorskiego Ackie jest ona tak¿e znakomit± piosenkark±. Wyst±pienie w roli Houston wymaga³oby od aktorki wyæwiczenia g³osu i faktycznego ¶piewania, jako Houston, wraz z playbackiem na planie - nawet je¶li ¿aden d¼wiêk nie zosta³by nagrany - poniewa¿, jak zauwa¿a Kalligheri, nie da siê udawaæ prawdziwego ¶piewu. "Musisz zobaczyæ twarz, energiê, rozszerzenie klatki piersiowej, rozci±gniêcie strun g³osowych, gard³o i powietrze oraz oddechy wchodz±ce i wychodz±ce" - mówi. "

"Naomi by³a skrupulatnie przeæwiczona", dodaje Lemmons. "Zna³a ka¿dy oddech Whitney - co jest ró¿nic± w tym jak ¶piewa Whitney a jak Naomi. Musia³a ¶piewaæ jak Whitney, oddychaæ jak Whitney i ci±gn±æ to, punktowo perfekcyjnie, ujêcie po ujêciu." Ackie przyznaje ze skromno¶ci±, ¿e niezale¿nie od tego jak dobra jest, jest tylko jeden G£OS. "Potrafiê trzymaæ melodiê, ale nie jestem piosenkark±," mówi. "By byæ piosenkark± potrzeba pewnego poziomu osobowo¶ci w g³osie, a ja po prostu tego nie mam. Wiêc w tych momentach, kiedy ¶piewa³am jej piosenki, poprosi³am Johna, ¿eby podkrêci³ muzykê tak g³o¶no, jak tylko siê da - i mog³am wyst±piæ."

AKTORZY

Nagrodzon± przez BAFTA aktorkê NAOMI ACKIE (Whitney Houston) ukoñczy³a niedawno zdjêcia do g³ównej roli w debiucie re¿yserskim Zoë Kravitz "Pussy Island" dla MGM, u boku Channinga Tatuma. Niedawno zakoñczy³a zdjêcia do najnowszego filmu nagrodzonego Oscarem® re¿ysera Bong Joon-Ho, Mickey 17, u boku Roberta Pattinsona, Toni Collette, Marka Ruffalo i Stevena Yeuna. Film oparty na powie¶ci "Mickey7" napisanej przez Edwarda Ashtona. W 2019 roku Ackie wyst±pi³a w 2. sezonie serialu Netflixa "End of the F*cking World". Oparty na wielokrotnie nagradzanej serii komiksów Charlesa Forsmana, serial otrzyma³ entuzjastyczne recenzje i nagrodê BAFTA TV 2020 dla serialu. Za swój wystêp Ackie otrzyma³a 2020 BAFTA TV Award dla najlepszej aktorki drugoplanowej. Równie¿ w tym samym roku Ackie wyst±pi³a jako Jannah w filmie J.J Abramsa "Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker" u boku Daisy Ridley, Adama Drivera i Johna Boyegi.

W¶ród innych filmów, w których wyst±pi³a, mo¿na wymieniæ debiut re¿yserski Idrisa Elby "Yardie" oraz brytyjski film niezale¿ny "The Corrupted", w którym wyst±pili Timothy Spall i Sam Claflin. W telewizji wyst±pi³a w filmie Desiree Akhavan "Bisexual" dla Channel 4 i Hulu.

STANLEY TUCCI (Clive Davis) jest nominowanym do Nagrody Akademii®. Jest znany ze swojej wszechstronno¶ci jako aktor, scenarzysta, re¿yser i producent. Wyst±pi³ w ponad 100 filmach, niezliczonych programach telewizyjnych i kilkunastu sztukach na Broadwayu i poza nim.

Tucci dotar³ do najszerszej publiczno¶ci w roli Caesara Flickermana w serii „Igrzyska ¶mierci”/The Hunger Games.

Ostatnio Tucci mo¿na zobaczyæ w 2. sezonie uznanej przez krytyków, nagrodzonej Emmy serii podró¿niczej i kulinarnej CNN "Stanley Tucci: Searching for Italy." W tej ukochanej serii podró¿uje przez W³ochy, aby odkryæ sekrety i przysmaki regionalnych kuchni tego kraju. W najbli¿szym czasie Tucci zagra w "Citadel", pe³nym akcji szpiegowskim serialu telewizyjnym, oraz w "The Inside Man", czteroczê¶ciowym miniserialu BBC i Netflix stworzonym przez Stevena Moffata o wiê¼niu w celi ¶mierci w USA i kobiecie uwiêzionej w piwnicy pod angielsk± plebani±, których drogi krzy¿uj± siê w najbardziej nieoczekiwany sposób.

Jego najbli¿sze filmy fabularne to Conclave, thriller spiskowy, w którym wyst±pi³ obok Ralpha Fiennesa, Johna Lithgowa i Isabelli Rossellini w re¿yserii braci Russo, film oparty na adaptacji ilustrowanej powie¶ci Simona Stålenhaga; akcja tego ostatniego filmu rozgrywa siê w retro-futurystycznej przesz³o¶ci, gdzie osierocona nastolatka przemierza amerykañski Zachód wraz ze s³odkim, ale tajemniczym robotem i ekscentrycznym w³óczêg± w poszukiwaniu swojego m³odszego brata.

Tucci otrzyma³ nominacje do Oscara®, Z³otego Globu, nagrody BAFTA, SAG Award i Broadcast Film Critics Award za rolê w filmie Petera Jacksona „Nostalgia anio³a”/The Lovely Bones. Zdoby³ równie¿ nagrody Emmy i Z³oty Glob za swoj± g³ówn± rolê jako gadatliwy Walter Winchell w wyre¿yserowanym przez Paula Mazurksiego filmie telewizyjnym Winchell. Kolejny Z³oty Glob otrzyma³ za genialny portret podpu³kownika Adolfa Eichmanna w filmie HBO „Ostateczne rozwi±zanie”/Conspiracy.

Przy tak wielu wyró¿nieniach za jego wystêpy na ekranie, nie dziwi fakt, ¿e jego praca jako scenarzysty, producenta i re¿ysera jest równie¿ szeroko doceniana. „Wielkie otwarcie”/Big Night, pierwsze przedsiêwziêcie Tucciego jako wspó³re¿ysera, wspó³scenarzysty i aktora w tym samym filmie, przynios³o mu liczne wyró¿nienia, w tym Waldo Salt Screenwriting Award na Festiwalu Filmowym w Sundance w 1996 roku, uznanie przez National Board of Review, Independent Spirit Award, nagrodê krytyków na Festiwalu Filmowym w Deauville w 1996 roku oraz wyró¿nienia od New York Film Critics i Boston Society of Film Critics. Po tym sukcesie wyre¿yserowa³ i zagra³ g³ówn± rolê jako s³ynny pisarz New Yorkera Joseph Mitchell w filmie „Tajemniczy Joe”/Joe Gould's Secret, u boku Iana Holma w roli tytu³owej; wspó³tworzy³ scenariusz, wyre¿yserowa³ i zagra³ w filmie „Randka w ciemno”/Blind Date (remake filmu Theo Van Gogha z 1996 roku); oraz wyprodukowa³ horror Ivana Kavanagha The Canal.

Tucci ma na swoim koncie tak¿e takie filmy jak: „The King's Man. Pierwsza misja”, Supernova, “Wied¼my”/The Witches, “Zwarcie”/Jolt, “Cisza”/The Silence, “Nocny £owca/Night Hunter, Spotlight, Patient Zero, “Piêkna i bestia”/Beauty and the Beast, “Transformers: Ostatni rycerz”/Transformers: The Last Knight, “Transformers. Wiek zag³ady”/ Transformers: Age of Extinction, “Joker”/Wild Card I wiele wiele innych.

(Przemys³aw Dzienuc - Sony Music PL)



 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 0
G³osów: 0

Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*