Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

Wydania specjalne „Revolver” The Beatles!
Wys³ano dnia 10-09-2022 o godz. 00:11:58
Temat: Info
Info „Revolver” to album "The Beatles" z 1966 roku, który zmieni³ wszystko: zapocz±tkowa³ now± erê eksperymentalnej, awangardowej psychodeliki d¼wiêkowej, przyniós³ kulturow± zmianê i zaznaczy³ wa¿ny zwrot w twórczej ewolucji The Beatles.



Ju¿ 28 pa¼dziernika p³yta uka¿e siê nowej wersji.

To w³a¶nie dziêki p³ycie „Revolver”, John Lennon, Paul McCartney, George Harrison i Ringo Starr wyruszyli w now± muzyczn± podró¿. Ju¿ dzi¶ fani mog± us³yszeæ nowy miks stereo i Dolby Atmos utworu „Taxman” w wersji cyfrowej oraz zamówiæ album „Special Edition” w przedsprzeda¿y.

The Beatles
"Taxman" (2022 Mix) (2:38)
℗ 2022 Calderstone Productions Limited (a division of Universal Music Group)
Premiera: 7 wrze¶nia 2022

Vocals, Background Vocalist, Guitar: George Harrison
Background Vocalist: John Lennon
Vocals, Bass Guitar, Guitar: Paul McCartney
Percussion: Ringo Starr

Composer Lyricist: George Harrison

Producer: George Martin
Engineer: Geoff Emerick
Mixer, Producer: Giles Martin
Mixer, Engineer: Sam Okell
Mastering Engineer: Miles Showell

14 utworów z albumu „Revolver” zosta³o na nowo zmiksowanych przez producenta Gilesa Martina i in¿yniera Sama Okella w stereo i Dolby Atmos, a oryginalny mono miks albumu pochodzi z ta¶my z 1966 roku. Nowa edycja specjalna jest nastêpstwem powszechnie uznanych, zremiksowanych i rozszerzonych edycji specjalnych „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” (2017), „The BEATLES” („The White Album”) (2018), „Abbey Road” (2019) i „Let It Be” (2021).

(The Beatles)

Wszystkie nowe wydawnictwa „Revolver” zawieraj± nowy miks stereo albumu, pochodz±cy bezpo¶rednio z oryginalnych cztero¶cie¿kowych ta¶m. D¼wiêk zosta³ odtworzony z osza³amiaj±c± czysto¶ci±, za pomoc± najnowocze¶niejszej technologii opracowanej przez wielokrotnie nagradzany zespó³ d¼wiêkowy pod przewodnictwem Emile de la Rey z WingNut Films Productions Ltd Petera Jacksona. Fizyczne i cyfrowe kolekcje „Super Deluxe” zawieraj± równie¿ oryginalny mono miks, 28 wczesnych nagrañ z sesji i trzy domowe dema oraz cztero¶cie¿kow± EP-kê z nowymi miksami stereo i zremasterowanymi „Paperback Writer” i „Rain”. Ponadto w wersji cyfrowej uka¿e siê tak¿e nowy miks Dolby Atmos.

Wydawnictwo uka¿e siê w kilku formatach: 1 CD, 2 CD, 1 LP, Deluxe Box 5 CD, Deluxe Box 4 LP, Picture disc:

„Revolver Special Edition (Super Deluxe)”: 63 utwory


· cyfrowa kolekcja (stereo i hi-res 96kHz/24-bit stereo + mono + Dolby Atmos)

· 5 p³yt CD (stereo i mono) ze 100-stronicow± ksi±¿k± w twardej oprawie

· 4LP + 7-calowa EP (d¼wiêk stereo i mono) na zmasterowanym 180-gramowym winylu ze 100-stronicow± ksi±¿k± w twardej oprawie

· DISC 1: „Revolver” (nowy miks stereo): 14 utworów

· DISCS 2 & 3: „Sessions” (stereo i mono): 31 utworów

· DISC 4: „Revolver” (oryginalna wersja mono): 14 utworów

· DISC 5: „Revolver – EP”: 4 utwory

· „Paperback Writer” i „Rain” (nowe miksy stereo i oryginalne zremasterowane miksy mono)

„Revolver Special Edition (Deluxe)”: 29 utworów


· 2CD w digipaku z 40-stronicow± ksi±¿eczk±, skrócon± wersj± ksi±¿ki „Super Deluxe”

· DISC 1: „Revolver” (nowy miks stereo): 14 utworów

· DISC 2: najwa¿niejsze momenty „Sessions” + „Paperback Writer” i „Rain” (nowe miksy stereo): 15 utworów

„Revolver Special Edition (Standard)”: 14 utworów

· cyfrowe wydanie (nowy miks albumów w stereo i hi-res 96kHz/24-bit stereo + nowy miks Dolby Atmos)

· 1CD w digipaku (nowy miks stereo)

· 1LP (nowy miks stereo) na zmasterowanym 180-gramowym winylu

· limitowany winyl (nowy miks stereo) zilustrowany ok³adk± albumu

We wszystkich konfiguracjach nowej edycji, „Revolver” zawiera nagrodzone Grammy oryginalne ok³adki albumów stworzone przez wieloletniego przyjaciela The Beatles, niemieckiego basistê i artystê Klausa Voormanna. Piêkna ksi±¿ka z kolekcji „Super Deluxe” zawiera przedmowê Paula McCartneya, wprowadzenie Gilesa Martina, przemy¶lany, pouczaj±cy esej Questlove oraz wnikliwe rozdzia³y i szczegó³owe notatki o utworach, autorstwa historyka Beatlesów, pisarza i producenta radiowego Kevina Howletta. Ksi±¿ka zawiera wcze¶niej niepublikowane zdjêcia zespo³u i zdjêcia odrêcznie pisanych tekstów piosenek, kaset magnetofonowych i ta¶m, a tak¿e reklamy prasowe z 1966 roku i fragmenty powie¶ci graficznej Voormanna, „Birth of an Icon: REVOLVER”.

(The Beatles)

Po wydaniu w grudniu 1965 roku ich prze³omowego albumu „Rubber Soul” i zakoñczeniu trasy, pó¼na decyzja o anulowaniu planów trzeciego filmu Beatlesów, „A TalentfFor Loving”, mia³aby znacz±cy wp³yw na powstanie „Revolver”. Czas przeznaczony na filmowanie i nagrywanie piosenek na ¶cie¿kê d¼wiêkow± zosta³ usuniêty z harmonogramu zespo³u, co pozwoli³o grupie zrobiæ czteromiesiêczn± przerwê przed rozpoczêciem sesji nagraniowych. — Jedno jest pewne — powiedzia³ John na kilka tygodni przed powrotem zespo³u do studia — nastêpny longplay bêdzie zupe³nie inny.

6 kwietnia 1966 roku The Beatles zebrali siê w Studio 3 w EMI Studios (obecnie Abbey Road Studios) na pierwszej sesji nagraniowej „Revolver”. Z producentem Georgem Martinem, w towarzystwie in¿yniera nagrañ Geoffa Emericka i in¿yniera technicznego Kena Townsenda, zaczêli od „Tomorrow Never Knows”. Wokal Johna (doprowadzany z jego mikrofonu przez obracaj±cy siê g³o¶nik Leslie) i innowacyjne pêtle — w tym Paul mówi±cy „ach, ach, ach, ach”, co po przyspieszeniu da³o efekt podobny do pisku mewy — zbieg³y siê miêdzy innymi z grzmi±cym bêbnem Ringo. Singel popchn±³ The Beatles i muzykê popularn± na nowy, ekscytuj±cy teren. W wywiadzie z 5 sierpnia 1966, Paul wyja¶ni³ „NME”: — Zrobili¶my to, poniewa¿ mam do¶æ tworzenia muzyki, która zdaje siê byæ s³yszana wcze¶niej. — „Revolver Special Edition” zawiera równie¿ pierwsze ujêcie (Take 1) The Beatles w „Tomorrow Never Knows” z sesji 6 kwietnia oraz monofoniczny miks, który zosta³ wydany w niewielkiej liczbie, zanim LP zosta³ ponownie nagrany z odpowiedni± wersj±.

(The Beatles)

Nastêpnego dnia The Beatles wrócili do studia, ukoñczyli wiêkszo¶æ nagrania „Tomorrow Never Knows” i rozpoczêli pracê nad pierwsz± wersj± „Got To Get You Into My Life”. Jak s³ychaæ na „Sessions One” w wydaniu specjalnym, nagranie to brzmi zupe³nie inaczej ni¿ wydany utwór. „Special Edition” przedstawia równie¿ dwa kolejne etapy ewolucji utworu: niewydany miks mono i specjalny miks z trzema tr±bkami i dwoma saksofonami tenorowymi.

Jeden z najwa¿niejszych wp³ywów George’a na pisanie piosenek mo¿na us³yszeæ w „Love You To”. Rok wcze¶niej jego pog³êbiaj±ce siê zainteresowanie indyjsk± muzyk± i nauk± gry na sitarze po³±czy³y go z Ravim Shankarem, który sta³ siê jego bliskim przyjacielem i okazjonalnym wspó³pracownikiem muzycznym. The Beatles rozpoczêli nagrywanie „Love You To” 11 kwietnia, w 3. rocznicê brytyjskiego wydania „From Me To You”. Bior±c pod uwagê ca³y „Revolver’, krótki trzyletni okres miêdzy tymi utworami rzuca ¶wiat³o na zdumiewaj±cy rozwój zespo³u. — By³a to jedna z pierwszych piosenek, które napisa³em z zamys³em gry na sitarze — wspomina³ pó¼niej George. — To by³a pierwsza piosenka, w której ¶wiadomie próbowa³em u¿yæ sitaru i tabli.George na sitarze, Paul na tamborze i harmonii oraz uczeñ Anil Bhagwat na tabli: zawi³a aran¿acja utworu ju¿ po kilku ujêciach zaczê³a nabieraæ kszta³tu. Dogrywanie zawiera³o dodatkowy wokal Paula, pominiêty w wydanej wersji, ale teraz wyblak³y w miksie Take 7. Wersja specjalna „Revolver” zawiera równie¿ Take 1 oraz wcze¶niej nieudokumentowan± i dopiero niedawno odkryt± próbê utworu z Georgem graj±cym na sitarze i Paulem na tamborze.

Miêdzy 13 a 16 kwietnia w Studiu 2 i 3 The Beatles nagrali hit „Paperback Writer” (z warstwowymi harmoniami, riffami gitar i grzmi±cymi liniami basu Paula) oraz jego stronê B „Rain”. Przed wydaniem singla 10 czerwca (a 30 maja w USA), The Beatles spêdzili kilka dni krêc±c filmy promocyjne do obu piosenek z re¿yserem Michaelem Lindsay-Hoggiem, który pó¼niej wyre¿yserowa³ film „Let It Be”. Oprócz nowych miksów stereo i oryginalnych miksów mono, „Revolver Special Edition” zawiera „Paperback Writer” Take 1 & 2 z podk³adem oraz dwie wersje „Rain” z Take 5: jedn± z rzeczywist± prêdko¶ci± i drug± — spowolniony miks u¿yty do stworzenia ta¶my.

W kwietniu i maju nagrali otwieraj±cy album utwór „Taxman” podczas trzech sesji w Studio 2. Jedna z trzech piosenek napisanych na album przez George’a, „Taxman”, wyra¿a jego frustracjê ówczesn± stawk± podatkow± w Wielkiej Brytanii (90%). Podczas 12-godzinnej sesji 20 kwietnia The Beatles nagrali i zmiksowali pierwsz± wersjê „And Your Bird Can Sing” („Special Edition” zawiera tê piosenkê w dwóch wersjach, Take 2 i Take 5), a nastêpnie zaczêli nagrywaæ „Taxman”. Powrócili do piosenki nastêpnego dnia, wykorzystuj±c podstawow± gitarê George’a, bas Paula i jego dynamiczne solo gitarowe oraz bêbny Ringo i krowi dzwonek. „Special Edition” zawiera równie¿ Take 11, z falsetem w chórkach Johna i Paula z nieco innym tekstem.

„Yellow Submarine” zosta³a nagrana 26 maja i 1 czerwca, odpowiednio w Studio 2 i 3. Ulubieniec m³odszych i starszych (a m³odych duchem) zacz±³ i skoñczy³ w dwóch ró¿nych miejscach. Z raczej smutnego wersetu ¶piewanego przez Johna na gitarze akustycznej, utwór zmieni³ siê w adaptacjê Johna i Paula, by pasowa³a do weso³ej tematyki chóru. Take 4 ze „Special Edition” i wyj±tkowe efekty d¼wiêkowe zabior± s³uchaczy w zupe³nie now± d¼wiêkow± podró¿ z The Beatles. — Naprawdê zaczynali¶my odnajdywaæ siê w studiu — wyja¶ni³ pó¼niej Ringo. — Piosenki sta³y siê ciekawsze, dziêki czemu i efekt by³ lepszy.

Ostatnia sesja nagraniowa „Revolver” odby³a siê w Studio 2 wieczorem 21 czerwca 1966 roku i trwa³a do wczesnych godzin porannych 22 czerwca, zaledwie jeden dzieñ przed wyjazdem zespo³u do Monachium, gdzie rozpoczêli miêdzynarodow± letni± trasê koncertow±. Tekst do „She Said She Said” nawi±zywa³ do ​​wspomnieñ pechowego dnia, którego Beatlesi do¶wiadczyli w Los Angeles. Z pomoc± George’a w stworzeniu zupe³nie nowej piosenki z kilku niedokoñczonych fragmentów, John poprowadzi³ grupê przez próby i nagrywanie, podczas gdy czas nieub³agalnie zbli¿a³ siê do koñca. „Special Edition” zawiera równie¿ domowe demo Johna i próbê utworu Take 15, z przemówieniem ujawniaj±cym przekomarzanie siê Beatlesów podczas opracowywania aran¿acji.

22 czerwca o czwartej nad ranem The Beatles skoñczyli „She Said She Said”, a tym samym sesje nagraniowe. Ostateczne miksy mono i stereo albumu zosta³y ukoñczone tego wieczoru, a nastêpnego dnia ponownie wyruszyli w trasê. Nastêpnie wrócili na Abbey Road w listopadzie 1966, aby rozpocz±æ nagrywanie „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”.

Wydany 5 sierpnia 1966 „Revolver” spêdzi³ siedem tygodni na 1. miejscu brytyjskiej listy albumów, a podwójny singel „Eleanor Rigby” / „Yellow Submarine” by³ na szczycie brytyjskiej listy singli przez cztery tygodnie w sierpniu i wrze¶niu. W Stanach Zjednoczonych Capitol wyda³ 11-¶cie¿kow± wersjê „Revolver”, która przez sze¶æ tygodni zajmowa³a 1. miejsce na li¶cie albumów Billboardu. „I’m Only Sleeping”, „And Your Bird Can Sing” i „Doctor Robert” zosta³y wcze¶niej wybrane do pó³nocnoamerykañskiej sk³adanki „Yesterday And Today” wydanej w czerwcu przez Capitol. Album pierwotnie mia³ mieæ nies³awn± „rze¼nick±” ok³adkê, jednak przedpremierowe kontrowersje spowodowa³y, ¿e Capitol ponownie wydrukowa³ ponad milion kopii z nieszkodliwym zdjêciem The Beatles.

(Paulina Grabska - Universal Music PL)



 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 0
G³osów: 0

Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*