Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

18.Festiwal Skrzy¿owanie Kultur.
Wys³ano dnia 09-09-2022 o godz. 00:23:56
Temat: Info
Info 9 wrze¶nia, o godz. 19:00 rozpoczyna siê 18. Festiwalu Skrzy¿owanie Kultur Koncerty i imprezy towarzysz±ce bêd± odbywaæ siê w Teatrze Dramatycznym i potrwaj± od 9-11.09.

W programie tegorocznej, 18. edycji Festiwalu Skrzy¿owanie Kultur, tradycyjnie ju¿ pojawi± siê zespo³y z ró¿nych kontynentów naszego globu. Zobaczymy artystów z W³och, Grecji, Bia³orusi, Ukrainy, Estonii, a tak¿e Mali czy Korei P³d. Nie zabraknie równie¿ akcentów polskich. Od 9 do 11 wrze¶nia 2022 roku w Teatrze Dramatycznym bêdzie mo¿na zobaczyæ:

MARIA MAZZOTTA (W³ochy) W kulturze ludowej po³udniowych W³och muzyka i taniec postrzegane s± jako lekarstwo na ró¿nego rodzaju dolegliwo¶ci, nie tylko na legendarne ju¿ uk±szenie paj±ka, ale tak¿e na mi³osne cierpienia. O mi³o¶ci – zarówno tej uskrzydlaj±cej i czu³ej, jak te¿ desperackiej i chorej – przejmuj±co ¶piewa Maria Mazzotta, jedna z najbardziej charakterystycznych artystek z po³udnia Italii. „Amoreamaro”, czyli „s³odko-gorzka mi³o¶æ”, to jej najnowsza solowa p³yta i program, z którym z powodzeniem odbywa trasê koncertow± po Europie. Mazzotta da³a siê poznaæ w³oskiej i miêdzynarodowej publiczno¶ci jako jeden z wiod±cych g³osów Canzioniere Grecanico Salentino, s³ynnej grupy wykonuj±cej wspó³czesn± pizzicê. Podczas 15- letniej kariery z zespo³em nagra³a sze¶æ p³yt i wyst±pi³a na najwa¿niejszych festiwalach world music na ¶wiecie. Równolegle poszerza³a swoje artystyczne fascynacje kieruj±c siê na wschód – eksplorowa³a ró¿ne rejony muzyki ba³kañskiej i romskiej wraz z muzykami, których poznawa³a podczas koncertowych podró¿y. Aby rozwijaæ techniki wokalne czerpa³a zarówno z indyjskiego dhrupadu, jak i z do¶wiadczeñ Bobby’ego McFerrina. Przez wiele lat tworzy³a te¿ unikalny duet z albañskim wiolonczelist± Redim Has±, w którym doskonale ³±czyli muzyczne w±tki po³udnia Europy. Ekspresja wokalna i sceniczna Marii Mazzotty jest niepowtarzalna, a jej g³os jest narzêdziem wzbudzania skrajnych uczuæ– od ekstatycznej rado¶ci, przez g³êboki smutek, do szaleñstwa. W „Amoreamaro” odwa¿nie przeprowadza s³uchacza przez prawie wszystkie emocje towarzysz±ce mi³o¶ci, w której pie¶ñ jest ¼ród³em pocieszenia, katharsis, si³y i uzdrowienia. W¶ród nich s± tradycyjne po³udniowow³oskie melodie, nowe teksty, ale i kamienie milowe w³oskiej piosenki jak „Lu pisci spada” Domenico Montugno czy „Rosa canta e cunta” s³ynnej sycylijskiej autorski Rosy Balistreri. Sercem albumu s± jednak dwa nowe utwory ¶piewane w dialekcie regionu Salento: „Nu me lassare”, bolesna ballada o mi³o¶ci do tych, którzy odeszli oraz tytu³owy utwór „Amoreamaro” – s³ynna pizzica, niegdy¶ remedium na szaleñstwo wywo³ane jadem paj±ka, dzi¶ uj¶cie emocji, a mo¿e i lekarstwo dla chorego ¶wiata.

STELIOS PETRAKIS (Grecja, Kreta)
Wyraziste i ¿ywe melodie, transowe taneczne rytmy, epickie pie¶ni i lamenty – wirtuoz liry Stelios Petrakis ze swoim kwartetem dumnie prezentuje muzyczne tradycje rodzinnej wyspy, poprzez oryginalne melodie i w³asne kompozycje utrzymane w stylu muzyki kreteñskiej. Kreteñska lira, niewielki i trzystrunowy smyczkowy instrument, dla Kreteñczyków jest symbolem dumy i to¿samo¶ci – do dzi¶ mo¿na go us³yszeæ podczas tradycyjnych ¶wi±t, ale równie¿ w radiu, telewizji i na koncertach. Wraz z lauto s± to instrumenty z mêskiego ¶wiata, w którym bieg³o¶æ i umiejêtno¶ci techniczne w grze oraz improwizacji by³y doprowadzane do granic - równie¿ fizycznych, jako ¿e coraz szybsza muzyka napêdza³a akrobatyczne popisy tancerzy. S³uchano te¿ eposów, w tym wci±¿ popularnego „Erotokritos”, historii o mi³o¶ci, honorze i odwadze wy¶piewywanej w rytm mantinades, s³ynnych kreteñskich dwuwierszy, do dzi¶ równie¿ improwizowanych i wyra¿aj±cych emocje mieszkañców wyspy. Taki ¶wiat, nadal ¿ywy, ale i id±cy z duchem czasu pokazuje w swojej twórczo¶ci Stelios Petrakis, jeden z najwybitniejszych obecnie kreteñskich muzyków, mistrz liry i laouto, budowniczy instrumentów. Petrakis urodzi³ siê w 1975 roku w Sitii i tam jako o¶miolatek zacz±³ poznawaæ sztukê gry na lirze pod okiem Giannisa Dandolosa. Jednak to spotkanie z Rossem Dalym, jego pó¼niejszym mistrzem i mentorem, otworzy³o arty¶cie okno na muzyczny ¶wiat, zachêci³o do w³asnych poszukiwañ i inspiracji muzyk± wschodniej czê¶ci Morza ¦ródziemnego. Na swoim koncie ma wspó³pracê z imponuj±c± liczb± artystów twórczo eksploruj±cych muzyczne tradycje ¦ródziemnomorza, pozosta³ tak¿e aktywnym cz³onkiem za³o¿onego przez Daly’ego zespo³u Labirynth. Mi³o¶æ do muzyki kreteñskiej doprowadzi³a go do stworzenia Cretan Quartet, grupy wirtuozowskich muzyków z szacunkiem celebruj±cych i rozwijaj±cych têtni±ce ¿yciem muzyczne dziedzictwo wyspy.

YEGOR ZABELOV (Bia³oru¶)
Bia³oruski muzyk, uciekinier z Miñska, który zacz±³ graæ na akordeonie jako siedmiolatek, a pó¼niej studiowa³ ten instrument w Wy¿szej Szkole Muzycznej. Do¶æ szybko jednak zwi±za³ siê ze scen± alternatywn± i zacz±³ tworzyæ w³asne kompozycje. Popularno¶æ zyska³ dziêki za³o¿onym przez siebie zespo³om Gurzuf i Yegor Zabelov Trio, z którymi koncertowa³ w ca³ej Europie. Spora czê¶æ jego dorobku artystycznego zwi±zana jest z Polsk± – wspó³pracowa³ m.in. z W³odzimierzem „Kiniorem” Kiniorskim i Lao Che, tworzy³ muzykê do spektakli teatralnych i niemych filmów. Muzykê Yegora Zabelova mo¿na okre¶liæ jako po³±czenie akordeonowej neoklasyki, awangardy, jazzu, noise’u i minimal music – to hipnotyczne, wzbogacone elektronik± po³±czenie wybrzmiewa mocno i wyrazi¶cie. Wraz z Yegorem go¶cinnie wyst±pi DARIA KOSIEK – jedno z najciekawszych objawieñ polskiej sceny folkowej ostatnich lat, wokalistka obsypanego nagrodami tria Wernyhora z Sanoka. To projekt przygotowany specjalnie dla Festiwalu, bêd±cy muzycznym komentarzem dotycz±cym sytuacji w Ukrainie, a tak¿e kwestii ³amania praw cz³owieka i aspiracji wolno¶ciowych spo³eczeñstwa bia³oruskiego. Zabrzmi mocny i wspólny g³os artystów o wschodnich korzeniach, których ³±czy zami³owanie i wspó³czesne odczytywanie tradycji. To spotkanie na niwie kultury, ukazuj±ce istotê dialogu, potrzebê wzajemnego szacunku i porozumienia. Daria pochodzi z rodziny bojkowskiej, wychowa³a siê w Bia³ym Borze, du¿ym skupisku ludno¶ci pochodzenia ukraiñskiego na Pomorzu Zachodnim.

DAKH DAUGHTERS (Ukraina)
Jedyny w swoim rodzaju muzyczno-eksperymentalny kabaret, freak show na pograniczu teatru i muzyki, atmosfera francuskiego salonu, w którym Mireille Mathieu ¶piewaj±c ukraiñskie melodie zaprzyja¼nia siê z Marilynem Mansonem, a The Tiger Lillies z CocoRosie. Intelektualna i kreatywna rozrywka, na pierwszym miejscu stawiaj±ca mi³o¶æ, wolno¶æ i piêkno. Dakh Daughters bawi± siê z odbiorc± i doskonale manipuluj± emocjami publiczno¶ci. Dakh Daughters to zespó³, który powsta³ w 2012 roku dziêki spotkaniu siedmiu aktorek w Centrum Sztuki Wspó³czesnej Dakh w Kijowie. Jak same mówi±, po³±czy³a je scena, a scali³ Vlad Troitsky, za³o¿yciel zespo³u Dakha Brakha i dyrektor teatru. Wszechstronne artystki graj± na kilkunastu instrumentach, ¶piewaj± w kilku jêzykach i ukraiñskich dialektach siêgaj±c czêsto po tradycyjne melodie, korzystaj± z tekstów od Szekspira i Szewczenki po Bukowskiego i Shaggy’ego. Ich znakiem rozpoznawczym s± pomalowane na bia³o twarze, ciemne oczy i krwistoczerwone usta, niczym u postaci z niemych filmów. Wystêpowa³y w wielu ukraiñskich miastach, a tak¿e w Polsce, Francji, Rosji, Stanach Zjednoczonych i Brazylii. Przysz³o im tworzyæ w szczególnych dla Ukrainy czasach, w których ich twórczo¶æ nabra³a ostrego i s³odko-gorzkiego wymiaru, komentuj±cego poetycko wojnê, mi³o¶æ i sprawy ¿ycia codziennego. S³ynne by³y ich koncerty na kijowskim Majdanie, a ich rewolucyjny wyd¼wiêk sta³ siê w Kijowie swoistym orê¿em w d±¿eniu do wolno¶ci. Dakh Daughters maj± w swoim dorobku kilka ¶wietnie przyjêtych albumów („If”, „Air” i najnowszy „Make Up”), jednak zdecydowanie jest to grupa, któr± warto podziwiaæ na ¿ywo – jak sama nazwa wskazuje, to „córki teatru”, profesjonalne aktorki, zamieniaj±ce ka¿dy utwór w fantasmagoryczny mini-spektakl.

LES AMAZONES D’AFRIQUE (Francja/Mali)
Twórcza si³a ³±cz±ca miêdzynarodowe i miêdzypokoleniowe ¿eñskie g³osy – Amazonki Afryki jednocz± siê, aby poprzez muzykê stan±æ do walki o prawa kobiet i dziewcz±t. Muzyczny i wojowniczy projekt zbudowany wokó³ maria¿u tradycyjnych zachodnioafrykañskich kultur ze wspó³czesnymi brzmieniami dubu, bluesa, funku czy popu. I choæ przekaz s³owny jest bezsprzecznie wa¿ny, to muzyczna ekspresja Amazonek równie¿ ma w sobie ogromn± moc! Projekt za³o¿y³y w 2014 roku w Bamako trzy malijskie gwiazdy muzyki i dzia³aczki spo³eczne - Mamani Keïta, Oumou Sangaré i Mariam Doumbia, w nagraniu pierwszej p³yty „République Amazone” wziê³y tak¿e udzia³ Angélique Kidjo i Nneka. Nazwa grupy jest ho³dem zarówno dla legendarnych wojowniczek, jak i dla jednej z pierwszych afrykañskich kobiecych grup bêd±cej symbolem emancypacji – dzia³aj±cej od lat 60-tych wojskowej orkiestry Les Amazones de Guinée. Oryginalne trio od tego czasu rozros³o siê, zmieni³o i przyci±gnê³o tak¿e wokalistki spoza Afryki – na najnowszym albumie „Amazones Power” ¶piewa a¿ siedemna¶cie artystek, m.in. z Algierii, Kamerunu, afrykañskich diaspor w Kolumbii i Gujanie Francuskiej. Przes³anie pozosta³o jednak to samo - przemoc wobec kobiet i dyskryminacja musz± siê skoñczyæ. Symboliczny w tym kontek¶cie jest utwór „I Play The Kora” z pierwszego albumu Amazonek, odnosz±cy siê do instrumentu, na którym granie jeszcze do niedawna (i w wielu miejscach nadal) by³o wy³±cznie przywilejem mê¿czyzn. Les Amazones d’Afrique to jedna z nowych twarzy Afryki – dialog przesz³o¶ci i tera¼niejszo¶ci ponad podzia³ami pokoleniowymi, p³ciowymi i tradycyjnymi. To tak¿e ekscytuj±ce muzyczne prze¿ycie i energia p³yn±ca ze sceny w s³owach o wa¿nych sprawach.

KAPELA MALISZÓW (Polska)
Mêcina Ma³a to malownicza wioska w Beskidzie Niskim, niegdy¶ na granicy osadnictwa polskiego i rusiñskiego. Kilka lat temu powsta³a tam jedna z najbardziej znanych polskich folkowych kapel, która szturmem zdoby³a krajowe i zagraniczne sceny. Kapelê Maliszów za³o¿y³ multiinstrumentalista i twórca instrumentów Jan Malisz wraz z rodzin±, po czym sk³ad wykrystalizowa³ siê do Jana i jego dzieci – skrzypka Kacpra oraz wokalistki i bêbnistki Zuzanny. Skrzypce i baraban to instrumenty rodzinne, które zespó³ odziedziczy³ po ojcu Jana Malisza, Józefie, który to przekaza³ synowi podstawy gry na wielu instrumentach obecnych w rodzinnym domu. Muzycy graj± te¿ na instrumentach wykonanych przez Jana w jego pracowni, w której oprócz skrzypiec i bêbnów powstaj± tak¿e liry korbowe, nyckelharpy i moraharpy. Kapela Maliszów pocz±tkowo gra³a muzykê swoich rodzinnych okolic, jednak wa¿nym impulsem dla ich twórczo¶ci sta³y siê mazurki z centralnej Polski. Zachwyci³ siê nimi kilkunastoletni wówczas Kacper Malisz, który najpierw wirtuozowsko je ogrywa³, a z biegiem czasu zacz±³ równie¿ komponowaæ w³asne. Wraz z doskonale czuj±c± rytm m³odsz± siostr± Zuzann± i pod czujnym okiem dbaj±cego o ca³o¶æ muzycznego wyrazu Jana, budzili podziw publiczno¶ci swoim niezwyk³ym zgraniem, improwizowaniem i po³±czeniem m³odzieñczej energii z dojrza³o¶ci± w kreowaniu muzyki. Jak mówi³ w jednym z wywiadów Jan Malisz: „Istnieje miêdzy nami ¶rodek, gdzie spotyka siê stare i nowe pokolenie i próbuje zrobiæ co¶ nowego, twórczego”. Tak powsta³ charakterystyczny styl kapeli, ³±cz±cy bardzo archaiczne granie z du¿± doz± wolno¶ci i dialogu ze wspó³czesno¶ci±. Owocem pracy Kapeli Maliszów sta³y siê dwie p³yty: „Mazurki niepojête” (2014) oraz „Wiejski d¿ez” (2017), która otrzyma³a tak¿e tytu³ Folkowego Fonogramu Roku 2017 w konkursie Polskiego Radia. Wystêpowali na najwa¿niejszych festiwalach world music w Europie i na ¶wiecie, m.in.: WOMAD i w radiu BBC3 (Wielka Brytania), Rainforest (Malezja), Rudolstadt i w radiu WDR3 (Niemcy), Viljandi Folk Festival (Estonia), Budapest Ritmo (Wêgry), inaugurowali tak¿e targi muzyki ¶wiata WOMEX 2017 w Katowicach. W 2016 roku najwa¿niejszy opiniotwórczy magazyn world music – brytyjski „Songlines”, nominowa³ Kapelê Maliszów do nagrody Songlines Music Award w kategorii najlepszej grupy, za¶ w 2020 p³yta „Mazurki niepojête” umieszczona zosta³a przez redaktorów pisma w zestawieniu najlepszych 50 albumów ostatnich piêciu lat.

MARI KALKUN (Estonia) Intymna d¼wiêkowa podró¿ przez ba³tyckie lasy i mro¼ne krainy – Mari Kalkun, jedna z wiod±cych postaci wspó³czesnej estoñskiej sceny folkowej, ³±czy muzykê korzeni z osobist± wypowiedzi± i innowacyjnym pisaniem piosenek. Jej teksty w jêzyku estoñskim i Võro zag³êbiaj± siê w relacje miêdzy cz³owiekiem, ¿yciem i natur±. Muzyka Mari Kalkun, choæ ¶piewana przez artystkê w jêzyku zrozumia³ym dla niewielu, tworzy medytacyjn± i intryguj±c± atmosferê dotykaj±c± wielu emocji. Jej oszczêdne instrumentalne aran¿acje bazuj± g³ównie na d¼wiêku kannel – tradycyjnej estoñskiej cytry. Dziêki temu na pierwszym planie pozostaje g³os Kalkun, jednocze¶nie melancholijny i radosny, delikatny i opanowany. Mari przyznaje, ¿e bardzo wa¿ne jest dla niej o kim i o czym ¶piewa - wiele jej piosenek jest po¶wiêconych bliskim osobom lub prze³omowym momentom w ¿yciu, takim jak narodziny, ¶mieræ czy ¶lub. Celebruj± tak¿e czyste piêkno codzienno¶ci, dlatego korzysta czêsto z tekstów stworzonych przez lokalnych poetów, opisuj±cych wiejskie ¿ycie, historie i krajobrazy. Te historie zazêbiaj± siê ze wspó³czesno¶ci±, jak chocia¿by w piosence „Mõtsavele mäng”, opowiadaj±cej o znaczeniu lasu w historii Estonii: s³u¿y³ jako kryjówka podczas wojny, ale równie¿ sta³ siê schronieniem dla wielu osób podczas pandemii. Mari Kalkun koncertowa³a w wiêkszo¶ci krajów Europy w Stanach Zjednoczonych, kilkukrotnie odby³a trasy koncertowe w Japonii. Wyda³a siedem albumów, z których najwiêksze uznanie zdoby³ solowy „Ilmamõtsan” (2018), nagrany w studiu artystki na rodzinnej farmie w Võro. „The Guardian” zaliczy³ go w poczet 10 najlepszych albumów world music 2018 roku. Na jej najnowszej p³ycie znalaz³a siê muzyka teatralna do spektaklu „Petserimaa igatsus“ (2022), nawi±zuj±cego do trudnej historii rejonu Pieczory, regionu podzielonego miêdzy Rosjê, a Estoniê. Za swoj± twórczo¶æ Mari Kalkun otrzyma³a szereg nagród i wyró¿nieñ, w tym Music Award of Cultural Endowment of Estonia – presti¿owe i najwy¿sze estoñskie odznaczenie w dziedzinie muzyki.

GYEONGGI SINAWI ORCHESTRA (Korea P³d) „Sinawi” to najstarszy koreañski termin muzyczny, który dzi¶ obejmuje wykonania zarówno repertuaru muzyki tradycyjnej, jak i nowo skomponowanej muzyki wspó³czesnej. Sinawi to równie¿ improwizowana muzyka towarzysz±ca rytua³om koreañskiego szamanizmu, przenikaj±ca nieraz do repertuaru ¶wieckiego. Gyeonggi za¶ jest jedn± z prowincji Korei Po³udniowej – najbardziej zaludnion± i granicz±c± z Kore± Pó³nocn±, na jej terenie znajduje siê tak¿e Seul. Gyeonggi Sinawi Orchestra (GSO) zosta³a za³o¿ona w Suwon (stolica prowincji) w 1996 roku jako Orkiestra Muzyki Tradycyjnej Prowincji Gyeonggi, jej celem by³o zachowywanie, ale i twórcze rozwijanie muzyki regionu oraz ca³ej Korei. W 2020 roku zmieni³a nazwê na Gyeonggi Sinawi Orchestra, aby podkre¶liæ swój zwrot ku nowemu stylowi orkiestrowemu w duchu Sinawi – sta³o siê to za spraw± nowego dyrektora, wybitnego po³udniowokoreañskiego muzyka i kompozytora Wona Ila. GSO stawia na sztukê interdyscyplinarn± – wychodz±c naprzeciw wspó³czesnemu s³uchaczowi ³±czy tradycyjne i nowoczesne sposoby wykonywania muzyki koreañskiej z innymi formami sztuki naszych czasów, wplataj±c czêsto elementy muzyki zachodniej. W zespole mo¿na us³yszeæ m.in. instrumenty tradycyjnie u¿ywane w muzyce Sinawi: flety haegeum i daegeum, obój piri, bêbny janggu i buk, a tak¿e charakterystyczne dla muzyki koreañskiej cytry gayageum i geomungo. W sk³ad GSO wchodzi równie¿ zespó³ wokalny, wykonuj±cy przede wszystkim minyo – pie¶ni ludowe. W du¿ym natomiast uproszczeniu ca³o¶æ koreañskiej muzyki tradycyjnej nosi nazwê gugak, terminem tym okre¶la siê repertuar rdzennie koreañski. W ostatnich latach Orkiestra ³±czy³a sinawi z elektronik±, organizowa³a koncerty medytacyjne, w 2021 przygotowa³a tak¿e musical „Geumak” („Zakazana muzyka”), zainspirowany królewskim instytutem muzyki i tañca w czasach dynastii Joseon (1392-1910). Szczególnym projektem GSO wpisuj±cym siê w obecne czasy by³ spektakl „Meta Performance: Future Theatre (2020)” – za po¶rednictwem platformy streamingowej Twitch widzowie online i offline wybierali piosenki i tañce, które chcieli podziwiaæ, a tak¿e decydowali o ich kolejno¶ci.


WARSZTATY
Sobota, 10 wrze¶nia, g.10.00- 12.00 - Warsztaty tañców z Krety Nikos Lempesis poka¿e podstawowe kroki czterech podstawowych tañców kreteñskich (Syrtos, Pentozalis, Sousta, Maleviziotis) oraz kilka bardzo prostych i podstawowych sposobów na rozpoczêcie improwizacji w tañcu, bez utraty podstawowych kroków. Muzyka kreteñska na ¿ywo.

Sobota, 10 wrze¶nia, g. 13.00 - 15.00 - Warsztat gry na lirze Stelios Petrakis, jeden z najwa¿niejszych greckich muzyków swojego pokolenia, poka¿e kilka technik i trików, których u¿ywa graj±c na lirze. Poda kilka przyk³adów prostych melodii i kilka sposobów na ozdabianie ich.

Niedziela, 11 wrze¶nia, g. 11.00-12.30: Ma³e Skrzy¿owanie Kultur - warsztaty gry na bêbnach. Dla najm³odszych - pokaz i nauka bêbnienia! Dodatkowo - barwne opowie¶ci o tych najstarszych instrumentach muzycznych na ¶wiecie.

Warsztaty gry na bêbnach ze Stref± Rytmu to wspania³a okazja do poznania rozgrzewaj±cych i energetyzuj±cych rytmów, wywodz±cych siê z wielowiekowej tradycji bêbniarskiej Czarnego L±du. Podczas wspólnego muzykowania, w atmosferze zabawy, poznamy jedn± z najbardziej pierwotnych form ekspresji kultury Afryki.

Warsztaty Strefy Rytmu to równie¿ nauka podstaw gry na bêbnie djembe, czyli etnicznym instrumencie perkusyjnym pochodz±cym z Afryki Zachodniej. Zajêcia bazuj± na tradycyjnych rytmach, granych powszechnie po dzi¶ dzieñ w Gwinei, Mali, Senegalu, czy Burkina Faso i stanowi±cych nieod³±czny element ¿ycia codziennego spo³eczeñstw zachodnioafrykañskich.

Poza walorami edukacyjnymi, takie spotkanie z muzyk± to ogromna dawka energii oraz ¶wietnej zabawy. Poprowadz± je najlepsi instruktorzy gry na bêbnach djembe oraz znawcy kultury i muzyki Afryki Zachodniej, na sta³e ucz±cy w Strefie Rytmu, m. in. mistrz perkusji zachodnioafrykañskiej – Kuba Pogorzelski oraz maj±cy wieloletnie do¶wiadczenie w pracy z dzieæmi - muzyk multiinstrumentalista, opowiadacz, performer Gwidon Cybulski.

Niedziela, 11 wrze¶nia, g. 13.00 - 13.30 i 13.45-15.00 - Warsztaty ¶piewu Konnakol
Konnakol to rodzaj rytmicznego ¶piewu nazywanego czêsto wokaln± perkusj±, charakterystyczny dla po³udniowych Indii, czyli tradycji karnatyckiej. Stanowi to rodzaj jêzyka rytmu pozwalaj±cego na komponowanie i wykonywanie muzyki ró¿nych stylów i tradycji ca³ego ¶wiata. Konnakol wykorzystywany jest przez wielu muzyków. Jednym z nich jest John McLaughlin, który u¿ywa³ tego stylu w kompozycjach wykonywanych wraz z zespo³em The Mahavishnu Orchestra.

PROGRAM 18. FESTIWALU SKRZY¯OWANIE KULTUR
KONCERTY:

Pi±tek 09.09
godz. 19:00
1. MARIA MAZZOTTA (W³ochy)
2. STELIOS PETRAKIS (Grecja)

Sobota 10.09
Godz. 16:00
1. YEGOR ZABELOV (Bia³oru¶) + Daria Kosiek
2. DAKH DAUGHTERS
Godz. 19:00
LES AMAZONES D'AFRIQUE (Francja/Mali)

Niedziela 11.09
Godz. 16:00
1. KAPELA MALISZÓW
2. MARI KALKUN (Estonia)
Godz. 20:00
GYEONGGI SINAWI ORCHESTRA (Korea)

Wydarzenia dodatkowe:

Sobota, 10.09
10:00-12:00
Warsztaty tañców z Krety
13:00-15:00
Warsztat gry na lirze
14.00 Spotkanie autorskie
Dionisios Sturis

Niedziela, 11.09
Ma³e Skrzy¿owanie Kultur:
11:00-12:30 Warsztaty b êbniarskie
13:00-15:00 Warsztat Konnakol – prowadz±cy: Micha³ Czachowski

Bilety do kupienia za po¶rednictwem sieci sprzeda¿y eBilet.pl oraz na stronie www.skrzyzowaniekultur.pl

Bilet na pojedynczy koncert – 60 z³ /w tym 8% VAT/
Bilet ca³odniowy – 100 z³ /w tym 8% VAT/

Organizatorem festiwalu jest Miasto st. Warszawa oraz Sto³eczna Estrada.

(Ewa Galin - Pro Art - Promocja Artystyczna, Management i PR)



 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 0
G³osów: 0

Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*