Serwis streamingowy Spotify
jeszcze mocniej anga¿uje siê we wsparcie bran¿y muzycznej w Polsce. Platforma w³a¶nie zosta³a oficjalnym Partnerem Technologicznym Fryderyk Festiwal 2022. W¶ród nominowanych znalaz³o siê wielu artystów ciesz±cych siê du¿± popularno¶ci± na Spotify.
Ju¿ na koniec kwietnia w Szczecinie odbêdzie siê wrêczenie najwa¿niejszych nagród muzycznych w Polsce - Fryderyków. W trakcie dwóch uroczystych gal Fryderyk Festiwal: Gali Muzyki Powa¿nej oraz Gali Muzyki Rozrywkowej i Jazzu poznamy artystów wyró¿nionych za ubieg³oroczne dokonania na rynku muzycznym przez Akademiê Fonograficzn±, w sk³ad której wchodz± wykonawcy, twórcy, dziennikarze oraz profesjonali¶ci z bran¿y fonograficznej. Oficjalnym Partnerem Technologicznym tegorocznego wydarzenia bêdzie natomiast wiod±cy serwis streamingowy Spotify.
Cieszymy siê ogromnie, ¿e do grona partnerów najwa¿niejszych polskich nagród muzycznych – Fryderyków – do³±czy³ serwis Spotify, dziêki któremu miliony s³uchaczy maj± mo¿liwo¶æ odkrywania nowej muzyki.
Po³±czy³a nas mi³o¶ci do muzyki i kreatywno¶ci i jestem przekonany, ¿e to dopiero pocz±tek naszej wspó³pracy. Nie ma lepszej cyfrowej przestrzeni do wspólnego celebrowania tego wyj±tkowego ¶wiêta, w którym uczestnicz± muzycy reprezentuj±cy ca³y tak bogaty i zró¿nicowany polski rynek – od muzyki powa¿nej, po jazz, przez alternatywê, rock, do hip-hopu i muzyki popowej - powiedzia³ Andrzej Puczyñski przewodnicz±cy zarz±du Zwi±zku Producentów Audio Video, organizatora Fryderyków.
Nominowani popularni tak¿e na Spotify
W gronie nominowanych nie brakuje wykonawców, których talent doceniaj± równie¿ s³uchacze platformy Spotify. W¶ród walcz±cych o statuetki artystek znalaz³o siê wiele ambasadorek s³u¿±cego wsparciu kobiet w bran¿y muzycznej programu EQUAL, takich jak: Daria Zawia³ow, sanah, Hania Rani, Ka¶ka Sochacka, Brodka, Maria Peszek i Natalia Przybysz. Ciesz± równie¿ udane debiuty artystów znanych miêdzy innymi z playlisty RADAR Polska. bryska, Szczyl i Dziwna Wiosna zdobywaj± coraz wiêksz± popularno¶æ na Spotify, a teraz tak¿e powalcz± o zdobycie Fryderyka.
W Spotify zale¿y nam na wspieraniu twórców i u³atwieniu im dostêpu do milionów s³uchaczy. Z tego powodu wspó³praca ze Zwi±zkiem Producentów Audio-Video w ramach rozdania nagród Fryderyk 2022, czyli najwa¿niejszych nagród muzycznych w Polsce to dla nas naturalny krok we wspieraniu rozwoju polskiej bran¿y muzycznej. Jednocze¶nie bardzo cieszy nas, ¿e w tegorocznej edycji tak wiele nominacji uzyska³y kobiety. Jest to tak¿e odzwierciedlenie ich rosn±cego znaczenia na polskiej scenie muzycznej, co dostrzegamy obserwuj±c popularno¶æ naszej playlisty EQUAL Polska, której ambasadorki znalaz³y siê w¶ród nominowanych. Kibicujemy tak¿e m³odym artystom, którzy zyskali ju¿ du¿± popularno¶æ na naszej platformie, dziêki programowi RADAR, a jednocze¶nie zostali docenieni przez Akademiê -
– komentuje Mateusz Smó³ka, Music Team Lead w Spotify.
W oczekiwaniu na muzyczne emocje
Zwyciêzców tegorocznej edycji poznamy, w przypadku Gali Muzyki Powa¿nej ju¿ 22 kwietnia, a Gali Muzyki Rozrywkowej i Jazzu Fryderyk 2022 tydzieñ pó¼niej – 29 kwietnia. Jednak ju¿ teraz s³uchacze mog± sprawdziæ utwory nominowanych artystów w ramach dedykowanej Fryderykom playlisty przygotowanej przez redakcjê Spotify. Natomiast na tych, którzy chcieliby sobie przypomnieæ emocje towarzysz±ce wcze¶niejszym galom czeka specjalna playlista z utworami laureatów poprzednich edycji Fryderyków, od 1994 do 2021 roku.
Spotify odmieni³o na zawsze sposób s³uchania muzyki, gdy zosta³o uruchomione w 2008 roku. Odkrywaj, zarz±dzaj i udostêpniaj za darmo ponad 82 miliony utworów, w tym ponad 3,6 miliona tytu³ów podcastów lub zaktualizuj us³ugê do Spotify Premium, by uzyskaæ dostêp do wyj±tkowych funkcji muzycznych, w tym: lepszej jako¶ci d¼wiêku, mo¿liwo¶ci s³uchania muzyki na ¿±danie, w trybie offline i bez reklam. Obecnie Spotify jest najpopularniejsz± na ¶wiecie us³ug± subskrypcji strumieniowego przesy³ania muzyki z 406 milionami u¿ytkowników, w tym 180 milionami abonentów, na 184 rynkach.
Fryderyki to nagrody przyznawane przez Akademiê Fonograficzn±, czyli powo³ane przez Zwi±zek Producentów Audio Video jury, w sk³ad którego wchodzi ponad 1 700 artystów, twórców, producentów, dziennikarzy i reprezentantów bran¿y fonograficznej. Nominowani do Fryderyków wy³aniani s± w drodze tajnego g³osowania wszystkich cz³onków Akademii podzielonej na trzy sekcje: muzyki rozrywkowej, powa¿nej i jazzowej. Cz³onkowie Akademii mog± nale¿eæ wy³±cznie do jednej sekcji i tylko w jej obrêbie maj± prawo g³osu. Dziêki temu ka¿dy ma szansê wypowiedzieæ siê w tej dziedzinie muzyki, która jest mu najbli¿sza.
Zwyciêzcy s± wybierani w drugiej turze tajnego g³osowania. Wówczas cz³onkowie Akademii wskazuj± ju¿ tylko jedn± pozycjê w danej kategorii. W przypadku uzyskania tej samej liczby g³osów przez dwie lub wiêcej nominowanych pozycji odpowiedniemu zwiêkszeniu ulega liczba zwyciêzców.
Organizator wydarzenia: Zwi±zek Producentów Audio Video, Akademia Fonograficzna.
Gospodarze wydarzenia: Miasto Szczecin, Pomorze Zachodnie.
Partnerzy: Zwi±zek Artystów Wykonawców Stoart, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Szczeciñska Agencja Artystyczna, ©koda Auto.
Producent Gali: High Events.
Partner technologiczny: Spotify.
Patroni medialni Gali Muzyki Rozrywkowej i Jazzu: TVN, Radio Zet, onet.pl, Player.
(Katarzyna Kowalewska - QL CITY Music & Entertainment PR i Zwi±zek Producentów Audio Video)
|