Menu
· Strona główna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· Płytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

64. Grammy: Jon Batiste zwycięzcą wieczoru
Wysłano dnia 05-04-2022 o godz. 21:42:18
Temat: Info
Info Za nami ceremonia Grammy Awards 2022 . Wielkim triumfatorem wieczoru okazał się Jon Batiste (11.11.1986 Metairie, Louisiana), który zdobył 5 statuetek, w tym w kategorii Album roku.

Najważniejsze trofea amerykańskiej muzyki trafiły także w ręce takich gwiazd jak Olivia Rodrigo, Tony Bennett & Lady Gaga, Kanye West czy St. Vincent.

Wśród laureatów Grammy znaleźli się między innymi:

Album roku – „We Are”, Jon Batiste

Najlepszy nowy artysta – Olivia Rodrigo

Najlepsze popowe wykonanie solo – „drivers license”, Olivia Rodrigo

Najlepszy tradycyjny popowy album wokalny – „Love For Sale”, Tony Bennett & Lady Gaga

Najlepsza inżynieria dźwięku albumu nieklasycznego – „Love For Sale”, Tony Bennett & Lady Gaga

Najlepszy popowy album wokalny – „Sour”, Olivia Rodrigo

Najlepszy album alternatywny – „Daddy’s Home” St. Vincent

Najlepszy melodyczne wykonanie rap – „Hurricane”, Kanye West ft. The Weeknd & Lil Baby

Najlepszy utwór rapowy – „Jail”, Kanye West

Najlepszy teledysk – „Freedom”, Jon Batiste

Najlepszy utwór american roots – „Cry”, Jon Batiste

Najlepsze wykonanie american roots – „Cry”, Jon Batiste

Najlepsze wykonanie global music – „Mohabbat”, Arooj Aftab

Najlepszy album global music – „Mother Nature”, Angelique Kidjo

Najlepsze wykonanie chóru – „Mahler: Symphony No. 8, „Symphony of a Thousand”, Gustavo Dudamel

Najlepsze wykonanie orkiestrowe – Florence Price: Symphonies Nos. 1 & 3, Yannick Nézet Séguin

Pełna lista laureatów dostępna tutaj

Uroczysty wieczór rozdania nagród uświetnił Jon Batiste, elektryzując publiczność wykonaniem hitowego utworu „Freedom” a następnie odbierając nagrodę w najważniejszej kategorii, Album roku za swój album studyjny „We Are”. W sumie utalentowany muzyk zdobył pięć nagród, w tym za najlepszy teledysk („Freedom”), za najlepszą piosenkę z gatunku American Roots („Cry”), za najlepszy amerykański występ („Cry”) oraz za najlepszą ścieżkę dźwiękową do muzyki wizualnej („Soul”). „We Are” to dzieło kompletne, w pełni świadome, optymistyczne, ale także zakorzenione w katharsis i nawiązujące do południowych korzeni Batiste i dziedzictwa czarnej muzyki.

(Jon Batiste / fot. Louis Browne)


Jeden z najbardziej znanych muzyków jazzowych swojego pokolenia, pianista-wirtuoz, wokalista, lider, pedagog i osobowość telewizyjna, Jon Batiste, poświęcił swoją karierę na przywracanie muzyki tam, gdzie ma swój początek – wśród ludzi. Od czasu studiów w Juilliard, gdzie założył swój zespół Stay Human, grając w nowojorskim metrze i na ulicach, co nazwał „miłosnymi zamieszkami”, aż po 2015 rok, kiedy rozpoczął pracę jako lider zespołu i dyrektor muzyczny programu The Late Show With Stephen Colbert, pochodzący z Kenner w Luizjanie Jon Batiste, konsekwentnie ukierunkowywał swoje wybitne umiejętności techniczne i głęboką wiedzę o tradycji jazzowej w konkretnym, zamierzonym celu: chciał uczynić ludzkie życie lepszym i pogodniejszym po wykonaniu solo na harmonijce klawiszowej.

Urodzony w osławionej, muzykalnej rodzinie Batiste z Luizjany, Jon koncertował i nagrywał od najmłodszych lat; jego album Social Music z 2013 roku przez kilka tygodni utrzymywał się na szczycie listy przebojów Billboard i rankingów iTunes. Do wyprodukowania swojego debiutanckiego krążka w Verve, zatytułowanego "Hollywood Africans", Batiste zatrudnił T Bone Burnetta, a album z miejsca zdobył szerokie uznanie już w chwili wydania w 2018 roku – Wall Street Journal nazwał go „elegancką medytacją”. Jego interpretacja „St. James Infirmary Blues” przyniosła mu pierwszą nominację do nagrody GRAMMY w 2019 roku, w kategorii Best American Roots Performance.

Plastyczność jego języka artystycznego i talent do poruszania się nie tylko w stylistyce jazzowej, ale także w różnych odmianach muzyki popularnej, uchyliły mu drzwi do współpracy z legendami – od Wyntona Marsalisa, mentora od czasów Juilliard, po Prince’a – oraz z wieloma innymi artystami pojawiającymi się w The Late Show. Batiste wystąpił także podczas wielu podniosłych wydarzeń – od ceremonii rozdania nagród GRAMMY, przez uroczystość wręczenia wyróżnień Kennedy Center Honors za wkład w kulturę amerykańską, po turniej U.S. Open czy mecz NBA All-Star Game; a w 2015 roku Batiste i Stay Human Band stali się pierwszą grupą, która zagrała na głównej scenie na obu festiwalach Newport Jazz i Newport Folk.

Batiste zagrał samego siebie w serialu HBO Treme, pojawił się w filmie Spike’a Lee Red Hook Summer, a ostatnio jego muzyka została wykorzystana w filmie produkcji Disney/Pixar z 2020 roku, Co w duszy gra (Soul). Artysta został uhonorowany American Jazz Museum Lifetime Achievement Award, otrzymał nagrodę ASCAP Humanitarian Award im. Harry’ego Chapina oraz znalazł się na liście Forbesa 30 przed 30; obecnie Batiste pełni funkcję dyrektora muzycznego amerykańskiego pisma „The Atlantic” i dyrektora artystycznego National Jazz Museum w Harlemie.

►https://en.wikipedia.org/wiki/Jon_Batiste
►http://www.jonbatisteofficial.com
►https://www.facebook.com/JonBatisteMusic/
►https://www.instagram.com/jonbatiste/
►https://twitter.com/JonBatiste
►https://www.tiktok.com/@iamjonbatiste
►https://www.youtube.com/c/jonbatistemusic/featured
►https://tidal.com/browse/artist/6241227
►https://open.spotify.com/artist/0eRbECAGCLLiTyVXPBRexU
►https://www.deezer.com/pl/artist/1059460
►https://music.apple.com/us/artist/jon-batiste/211400086
►https://music.youtube.com/search?q=Jon_Batiste
►https://soundcloud.com/jonbatisteofficial

Swoją pierwszą w historii nagrodę Grammy, obok Jona Batiste odebrała świeżo podpisana z Verve Records, Arooj Aftab, która wygrała w kategorii Najlepsze wykonanie global music za niezwykle emocjonalny utwór „Mohabbat” ze swojego albumu „Vulture Prince”. Artystka przeszła także do historii jako pierwsza Pakistanka otrzymująca to wyróżnienie. Yannick Nézet Séguin i Philadelphia Orchestra otrzymali statuetkę za najlepsze wykonanie orkiestrowe za album „Florence Price: Symphonies Nos. 1 & 3”.

Ponadto czterokrotna już zdobywczyni Grammy, Angélique Kidjo, otrzymała nagrodę w kategorii Best Global Music Album za swój panafrykański album "Mother Nature", a nagrodę za Best Choral Performance otrzymał album „Mahler: Symphony No. 8, Symphony Of A Thousand” pod dyrekcją Gustavo Dudamela, wspólnie z Los Angeles Philharmonic i Los Angeles Master Chorale, Pacific Chorale, Los Angeles Children's Chorus, National Children's Chorus oraz solistami Tamarą Wilson, Leah Crocetto, Erin Morley, MihokoFujimura, Tamarą Mumford, Simonem O'Neill, Ryanem McKinnym i Morrisem Robinsonem.

Dickon Stainer, President & CEO Global Classics and Jazz and Verve Label Group: - To była niesamowita noc dla naszych wspaniałych artystów. W szczególności dla Jona Batiste’a, zdobywcy największej liczby nominacji i nagród, dla którego statuetka za Album roku jest przełomowym osiągnięciem.

(Paulina Grabska - Universal Music PL)



 
Pokrewne linki
· Więcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczęściej czytany artykuł o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artykułu
Wynik głosowania: 0
Głosów: 0

Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych  Wyślij ten artykuł do znajomych


  
Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Właściel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrzeżone
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, Płytoteka Zbyszka, info z kraju i ze świata
*