Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

Urszula & Jumbo - pierwszy raz w serwisach cyfrowych!
Wys³ano dnia 06-06-2021 o godz. 02:35:00
Temat: Info
Info Do serwisów cyfrowych trafi³a reedycja, czyli od¶wie¿ony pi±ty, studyjny album Urszula & Jumbo, wydany po raz pierwszy w Polsce w 1992 r. Na sklepowe pó³ki p³yta trafi tydzieñ pó¼niej.

Muzykê skomponowa³ Stanis³aw Zybowski, angielskie teksty s± natomiast dzie³em Bogdana Olewicza i Micha³a „Lonstara” £uszczyñskiego. Producentami p³yty s± Staszek Zybowski i John J. Miceli.

Niebywa³a ¶wie¿o¶æ i muzyczny, rockandrollowy rozmach, po³±czony ze ¶wietnymi historiami zawartymi w tekstach, bêdzie dla wszystkich wspania³ym przeniesieniem siê w tamte czasy, w tê niczym nieskrêpowan± wolno¶æ w my¶leniu i graniu.

(Urszula i Stanis³aw Zybowski)

WA¯NY MOMENT MOJEGO ¯YCIA!

Rozmowa z URSZUL¡ (fragment)

- Przygotowa³a¶ wznowienia swoich kilku p³yt m.in. „Jumbo”, „Bia³a droga”, „Supernova” oraz „Udar”. Ale nie bêd± to zwyk³e reedycje…

- Rzeczywi¶cie, postanowi³am uporz±dkowaæ w pandemii kilka rzeczy zwi±zanych ze swoj± twórczo¶ci±, wydawnictwami. I tak np. p³yta Jumbo z lat 80-tych po poddaniu jej ró¿nym zabiegom w studio brzmi teraz du¿o lepiej, dziêki nowej technologii. Korzystali¶my z nagranych ¶ladów, ale te¿ dogrywali¶my nowe d¼wiêki.

- Czy gdyby nie by³o pandemii, nie by³oby tych reedycji?

- Bardzo mo¿liwe. Byliby¶my zajêci graniem koncertów i nagrywaniem nowych rzeczy. Nie ukrywam, ¿e pomys³ na te reedycje zrodzi³ siê te¿ z powodu braku pracy dla moich muzyków, których traktujemy z moim mê¿em i menad¿erem - Tomkiem Kujawskim, jak rodzinê. Od prawie roku nie zarabiaj±, wiêc te¿ trochê dla nich wymy¶lili¶my tê pracê… A przy okazji robimy fanom prezent w postaci reedycji kilku p³yt, które s± nie do dostania…

- Na Allegro p³yta „Jumbo” czasem siê pojawia, ale kosztuje krocie. To bia³y kruk. Dlaczego do tej pory nie pojawi³o siê wznowienie?

- To skomplikowane sprawy zwi±zane z prawami autorskimi. Dlatego do dzi¶ niektórych moich p³yt nie ma, nie tylko w sklepach, ale tak¿e w serwisach streamingowych czy sklepach z muzyk± cyfrow±.

- Super, ¿e teraz ju¿ bêd±. W sam raz na kolejny jubileusz… W przysz³ym roku 40-lecie dzia³alno¶ci artystycznej...

- Nie przywi±zujê wielkiej wagi do jubileuszy i do rocznic, ale te 40 lat to jednak nawet na mnie robi wra¿enie.

- £atwo by³o na nowo nagrywaæ te piosenki?

- To by³a wy¿sza szko³a jazdy, tym bardziej, ¿e postanowili¶my nagraæ na nowo te utwory, wykorzystuj±c nowoczesne mo¿liwo¶ci, ale nie zmieniaj±c ich. Moi muzycy dostali wszystkie „¶lady” i musieli siê ich nauczyæ, jeden do jeden. W trakcie przygotowañ prze¿ywali rozmaite uczucia od za³amania po euforiê, kiedy uda³o im siê odwzorowaæ gitary Staszka Zybowskiego. Jednak niektóre partie zagrane przez Stasia s± absolutnie nie do powtórzenia, Staszek mia³ swój niepowtarzalny styl, bardzo charakterystyczny. Zdecydowali¶my siê wiêc na pozostawienie ich w nowych wersjach.

- A jak ty sobie poradzi³a¶ z za¶piewaniem starszych numerów w tamtych wersjach?

- Te¿ nie by³o ³atwo (¶miech). Dzi¶ wszystko gramy pó³ tonu ni¿ej. Niby to nie jest du¿o, ale dla mnie robi du¿± ró¿nicê, a w studiu musia³am wróciæ do starych tonacji. Zdecydowanie ³atwiej nagrywa³o mi siê te utwory, których nie grali¶my nigdy na koncertach i które pamiêtam jedynie z p³yt. Te, które ¶piewam do dzi¶ przesz³y czasem metamorfozê i ciê¿ko mi by³o wróciæ do pierwotnych wersji. Ale uda³o siê. Generalnie my¶lê, ¿e i tak mi by³o ³atwej ni¿ muzykom. Ja musia³am tylko odnale¼æ tamt± siebie, a muzycy musieli wej¶æ w skórê i odnale¼æ charakter gry innych muzyków.

- Czy oprócz od¶wie¿onej muzyki, p³yty maj± od¶wie¿on± grafikê?

- Zdecydowanie. Oczywi¶cie zachowujemy ogólny klimat tamtych ok³adek. Nie zmieniamy g³ównych zdjêæ, ale na pewno korzystamy z nowoczesnych rozwi±zañ. W ksi±¿eczce do „Jumbo” pojawi³o siê 12 nowych zdjêæ. Beata Wielgosz, która robi³a nam w 1998 roku ok³adkê do „Supernovej” ma wielkie serce do tego projektu i bardzo nam pomog³a przy ok³adce i sk³adzie ksi±¿eczki. Fani na pewno bêd± zadowoleni, mog± mieæ wydania tych p³yt na najwy¿szym poziomie z bonusami w postaci niepublikowanych zdjêæ.

- Jako pierwsza w nowej szacie graficznej i brzmieniu jest wydana p³yta „Urszula & Jumbo”. Pamiêtasz moment, kiedy siê pojawi³ pomys³, ¿eby stworzyæ Jumbo?

- To by³a koñcówka lat 80-tych, kiedy robili¶my ze Staszkiem p³ytê „Czwarty raz”. W po³owie by³y na niej kompozycje Romka Lipko, a w po³owie Staszka. Powoli, za obopóln± zgod±, starali¶my siê oddzieliæ od Budki. Nie mog³am byæ przecie¿ ci±gle go¶ciem tego zespo³u. Nasta³ wiêc czas na usamodzielnienie. Ostanie wspólne koncerty odby³y siê w USA. Tu¿ przed t± tras± nagrali¶my kilka piosenek, do których angielskie teksty dopisa³ Bogu¶ Olewicz. Wtedy chyba pojawi³ siê pomys³ na Jumbo.

- Czy nazwa Jumbo mia³a co¶ wspólnego z grub± skór±, któr± trzeba mieæ by przetrwaæ w show biznesie?

- Dok³adnie tak… Jumbo to przecie¿ taki s³onik Jumbo niby silny i gruboskórny, ale jednak bardzo wra¿liwy.

- Te piosenki by³y nagrywane jeszcze w Polsce czy ju¿ w USA?

- Materia³ na p³ytê nagrywali¶my w legendarnym dla polskiego rocka studio Tonpressu na Wawrzyszowie. To zwariowany czas. Wiele informacji nawet na Wikipedii jest nieprawdziwych z tego okresu. Sami czasem siê w tym gubimy (¶miech). „Rysa na szkle” powstawa³a w ró¿nych studiach i wersjach, w jednej z nich ¶piewa³a Kayah, a w tej, która finalnie ukaza³a siê na „Jumbo” za¶piewa³ Sta¶ Soyka.

- Us³yszymy ich na reedycji?

- Niestety wersja z Kayah przepad³a. Nie mamy do niej „¶ladów”. Ale ¶lady Stasia siê zachowa³y. Kiedy do niego zadzwoni³am i zapyta³am, czy mo¿emy skorzystaæ z jego g³osu na ¶ladach, zapyta³ tylko czy ³adnie za¶piewa³. Odpowiedzia³am zgodnie z prawd±, ¿e przepiêknie. Zaufa³. Bêdzie go mo¿na us³yszeæ na p³ycie.

Rozmawia³ Pawe³ Trze¶niowski

(Urszula & Jumbo)

Urszula & Jumbo
"Urszula & Jumbo"
℗ 2021 Vega Studio UK LTD, under exclusive license to Magic Records
Lista utworów: (czas. 56:33)
1992 (Rock Studo New York SU 5361) CD 57:39
Premiera: 4 czerwca 2021

1. You`re The One For Me (4:26)
2. Unlucky Love (4:01)
3. I Am On My Own (4:21)
4. Is It Love (4:39)
5. Getaway Car (3:46)
6. I Really Have To Go (4:07)
7. Come (4:53)
8. Open Up Your Heart (5:02)
9. Wishing Well (4:19)
10. Christmas Dance (4:23)
11. Waiting For A Brand New Start (4:07)
12. Swamp Thing (3:40)
13. Smutno jest w zoo (4:41)

Urszula - ¶piew

Stanis³aw Zybowski – gitary, programowanie
Bodek Kowalewski - gitara basowa
Pawe³ Jastrzêbski - M±ciwoda - gitara basowa
S³awek Piwowar - instrumenty klawiszowe
Tony Miceli - instrumenty klawiszowe
Amadeusz Majerczyk – perkusja, programowanie
Pawe³ Danikiewicz – instrumenty perkusyjne

Oraz:
Kajah, Sta¶ Sojka, Krzy¶ "Uriah" Ostasiuk, Pawe³ Nowakowski - chórki

Produkcja: John J. Micelli, Stanis³aw Zybowski

https://pl.wikipedia.org/wiki/Urszula_(wokalistka)
https://www.urszulakasprzak.pl/
https://www.facebook.com/urszula.kasprzak
https://www.instagram.com/urszulakasprzak/?hl=pl
https://www.youtube.com/user/UrszulaVEVO
https://tidal.com/browse/artist/3714176
https://open.spotify.com/artist/6vIPbNGbwdrg7LSpz4V2QX

(Marta Kêpczyñska - Magic Records/Global Records PL)



 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 0
G³osów: 0

Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*