GoGo Penguin prezentuje album z remiksami Wys³ano dnia 08-05-2021 o godz. 23:07:24
Temat: Info
Album GoGo Penguin z remiksami – „GGP/RMX” – wydaje siê byæ naturaln± kontynuacj± ich tworczo¶ci, jednak w przypadku tej grupy nie brzmi to jak przewidywalne posuniêcie.
Od momentu powstania dziesiêæ lat temu, trio z Manchesteru (pianista Chris Illingworth, perkusista Rob Turner i basista Nick Blacka) zosta³o na ca³ym ¶wiecie okrzykniête elektryzuj±cym kolektywem, który w równym stopniu inspiruje siê klimatem kultury klubowej, co minimalizmem i jazzem.
„GGP/RMX” to koncepcja, któr± grupa rozwija³a przez lata; jej efektem jest ¿ywa reinterpretacja ich pi±tego albumu i definiuj±cego ich styl arcydzie³a, „GoGo Penguin”. Ka¿dy utwór tego albumu zosta³ na nowo opracowany, podobnie jak nowa wersja dotychczas trudno dostêpnego „Petit_a” (pierwotnie wydanego jedynie w Japonii, zanim pojawi³ siê na cyfrowej EP-ce „GGP, Live From Studio 2”). Zespó³ osobi¶cie zatrudni³ ca³± plejadê najlepszych ¶wiatowych artystów-producentów i twórców remiksów, a prace nad albumem rozpoczê³y siê w Blue Note Lab, poszerzaj±c dziedzictwo XXI wieku tej legendarnej jazzowej wytwórni p³ytowej.
(GoGo Penguin - od lewej Nick Black, Rob Turner, na dole Chris Illingworth)
Jest to wydawnictwo, które wzbogaca ciesz±cy siê uznaniem katalog zespo³u, obejmuj±cy ich nominowany do Mercury Prize album „v2.0” (2014), „Man Made Object” (2016), „A Humdrum Star” (2018), EP-kê z 2019 roku „Ocean In A Drop (Music For Film)” oraz inspiruj±c± p³ytê z 2020 roku, „GoGo Penguin”. „GGP/RMX” odzwierciedla transformacyjn± naturê remiksu, a tak¿e oryginaln± muzykalno¶æ GGP i globalny zasiêg grupy; jest tak¿e ¶wiadectwem silnych wiêzi przyja¼ni i wzajemnego szacunku oraz wielkiej wiary w twórcze poszukiwania. Nowe wersje na RMX sprawiaj± wra¿enie intuicyjnych, a nawet symbiotycznych.
Amerykañski producent Machinedrum przebudowuje instrumentalne elementy „Atomised” w energetyzuj±cy, ¿ywio³owy, organiczny banger, stanowi±cy pierwszy singel z „GGP/RMX”. Francuski producent Rone tworzy piêknie refleksyjn± now± wersjê „F Maj Pixie”, po której nastêpuje kolejne przeobra¿enie tego utworu dokonane przez brytyjskiego mistrza elektroniki/basisty Squarepusher (z którego zespo³em Shobaleader One, trio GoGo Penguin dzieli³o sceny festiwalowe), ³±cz±cego akustyczne i nowoczesne elementy z porywaj±cym efektem.
Nowe ekscytuj±ce ujêcia pochodz± równie¿ od wspó³czesnych brytyjskich talentów: Nathana Fake’a (w „Open”), Jamesa Holdena (którego majestatyczny remiks utworu „Totem” ma filmowy charakter) oraz Clarka (nadaj±cego tajemniczego klimatu w „Petit_a”). Rozgor±czkowana moc twórcza rodzinnego Manchesteru, sk±d pochodz± cz³onkowie GoGo Penguin, równie¿ nie traci tu na sile, za spraw± miksów pioniera muzyki klubowej Grahama Massey’a („808 State”) w upojnie porywaj±cym „Signal In The Noise” i talentu nowej generacji – multiinstrumentalisty i producenta Shuny’ego, który nadaje elegancki, enigmatyczny charakter w „To The Nth”.
Tokijski guru muzyczne, Cornelius, otwiera ten projekt swoim radosnym, o¿ywczym spojrzeniem na utwór „Kora”, sk³adaj±c pok³on miejscu pochodzenia GoGo Penguin, jak równie¿ swoim w³asnym wiêzom z Manchesterem (które mia³o wp³yw na jego wczesn± twórczo¶æ, czyli album „Shibuya-kei”). Równie¿ pochodz±cy z Japonii, awangardzista muzyczny i sound designer, Yosi Horikawa (ceniony zarówno za eksperymentalne nagrania terenowe, jak i produkcje elektroniczne) prezentuje bogaty w wyraziste brzmienia miks „Embers”. Wreszcie minimali¶ci z Portico Quartet tworz± przejmuj±c± interpretacjê „Don’t Go”, która stanowi sugestywny akcent koñcowy.
„GGP/RMX” wielokrotnie kieruje nas w stronê parkietu, ale nigdy na tym nie poprzestaje; muzyka pulsuje i p³ynie, przenosz±c nas w zupe³nie nowe wymiary.
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata *