Wydawnictwo Agora znalaz³o siê w rankingu Top Marka 2020, obejmuj±cym a¿ 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce z 50 bran¿ i zajê³o 3. miejsce w¶ród najbardziej rozpoznawalnych brandów w kategorii wydawnictw ksi±¿kowych oraz 267. w ogólnym rankingu.
Badanie przygotowa³y magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, analizuj±c ponad 97 mln informacji pojawiaj±cych siê w mediach od lipca 2019 r. do czerwca 2020 r.
Top Marka 2020 to najwiêksze badanie marek w polskich mediach. Na potrzeby XIII edycji raportu przeanalizowano materia³y z prasy, internetu i mediów spo³eczno¶ciowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. - ³±cznie ponad 97 mln publikacji. Dziêki tym danym powsta³ ranking 500 marek z 50 bran¿ - najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytu³ i statuetkê Top Marka 2020.
W¶ród nich znalaz³o siê Wydawnictwo Agora, które w rankingu TOP 5 Wydawnictw ksi±¿kowych jako 3. stanê³o na podium wraz z Wydawnictwem Literackim oraz Wydawnictwem PWN, prze¶cigaj±c tym samym Wydawnictwo Znak oraz Zysk i S-KA. Natomiast w ogólnym rankingu 500 marek Wydawnictwo Agora uplasowa³o siê na 267. pozycji.
- Wszystkim nam szczególnie teraz jest potrzebna motywacja i mobilizacja, a to wyró¿nienie sprawia, ¿e czujemy jeszcze wiêksz± odpowiedzialno¶æ za jako¶æ naszych ksi±¿ek. To nagroda dla ca³ego zespo³u naszego Wydawnictwa, naszych autorów, t³umaczy i wszystkich osób, które przyczyni³y siê do tego sukcesu. To zastrzyk energii dla ludzi, bo ka¿d± markê tworz± ludzie - komentuje wyniki badania Top Marka 2020 Ma³gorzata Skowroñska, dyrektor zarz±dzaj±ca Wydawnictwa Agora.
O sukcesie Wydawnictwa Agora zdecydowa³a wydana w grudniu 2019 r. ksi±¿ka Donalda Tuska, by³ego przewodnicz±cego Rady Europejskiej pt. „Szczerze” – to w³a¶nie jej po¶wiêconych zosta³o najwiêcej publikacji medialnych, odnosz±cych siê do Wydawnictwa. Oprócz tego, analiz± objête by³y materia³y prezentuj±ce inne propozycje Wydawnictwa Agora: reporta¿ „P³uczki. Poszukiwacze ¿ydowskiego z³ota” Paw³a Piotra Reszki, „Prezes i spó³ki” Iwony Kondziñskiej i Iwony Szpali, „To jest wojna!" Klementyny Suchanow czy „¯ony nazistów” Jamesa Wylie oraz ksi±¿ki o tematyce górskiej: „Wielicki. Piek³o mnie nie chcia³o” Dariusza Kortko i Marcina Pietraszewskiego czy „Prze¿yæ” Élisabeth Revol, . Ponadto media i czytelnicy odnotowali og³oszenie konkursu literackiego na najlepsz± powie¶æ sensacyjn±, którego rozstrzygniecie mia³o miejsce w maju br. Najwiêcej wzmianek o Wydawnictwie Agora pojawi³o siê w mediach spo³eczno¶ciowych – 74,1%, nastêpnie w internecie 23,2% oraz w prasie 2,7%. £±cznie w analizowanym okresie (lipiec 2019 - czerwiec 2020 r.) ukaza³o siê ponad 23 tys. publikacji.
W tegorocznym badaniu Top Marka znalaz³y siê równie¿ inne brandy z Grupy Agora. Liderem ca³ego rankingu ponownie zosta³a „Gazeta Wyborcza”, jednocze¶nie zwyciê¿aj±c w kategorii Prasa. Kolejnymi by³y: Gazeta.pl, która zajê³a 4. miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych portali internetowych, a w ogólnym rankingu 500 najbardziej medialnych marek uplasowa³a siê na 90. pozycji, oraz Radio TOK FM - 4. w¶ród stacji radiowych i 139. ogó³em.
Badanie Top Marka jest wspólnym przedsiêwziêciem pomys³odawcy projektu – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawiera³y analizê publikacji prasowych. Wiêcej informacji - w papierowym wydaniu magazynu „Press” (listopad-grudzieñ 2020 r.), na Press.pl oraz na stronie Topmarka.eu.
Wydawnictwo Agora specjalizuje siê w literaturze faktu i biografiach, choæ w jego ofercie nie brakuje tak¿e ksi±¿ek historycznych, poradników, wywiadów, ksi±¿ek dla dzieci a tak¿e literatury piêknej, gatunkowej oraz popularnej. W¶ród autorów wydawnictwa wymieniæ mo¿na m.in. Donalda Tuska, Élisabeth Revol, Jacka Hugo-Badera, Magdalenê Grzeba³kowsk±, prof. Jerzego Bralczyka i prof. Jana Miodka, Mariusza Szczyg³a, Adama Wajraka, Witolda Szab³owskiego, Micha³a Rusinka czy Grzegorza Kasdepke. Wydawnictwo Agora jest te¿ polskim wydawc± ksi±¿ek Michelle Obamy, Baracka Obamy, Anne Applebaum czy najnowszej ksi±¿ki Billa Gatesa.
(Anna Fidos-Wydawnictwo AGORA)
|