Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

Fans.Passions.Brands.
Wys³ano dnia 04-07-2019 o godz. 23:16:36
Temat: Info
Info Grupa Havas oraz Universal Music Polska przeprowadzi³y now± falê badania Fans.Passions.Brands. Jego celem by³o zrozumienie nawyków, przekonañ i postaw Polaków w obszarze muzyki, a nastêpnie prze³o¿enie ich na korzy¶ci dla marek.

Muzyka to sta³y element ¿ycia Polaków

Muzyka to sta³y element ¿ycia zdecydowanej wiêkszo¶ci Polaków. A¿ 9 na 10 m³odych ludzi (w wieku 18-24), s³ucha muzyki codziennie. Co ciekawe, sta³a obecno¶æ muzyki w ¿yciu nie jest charakterystyczna tylko dla m³odych i dotyczy tak¿e 85% osób w wieku 25-34, 80% osób w wieku 45-54 oraz 71% osób w wieku 54 lata i starszych. Nie dziwi wiêc fakt, ¿e muzyka jest tak¿e czêstym tematem rozmów, a¿ 74% ca³ej badanej próby deklaruje, ¿e przynajmniej od czasu do czasu, rozmawia o muzyce z przyjació³mi/znajomymi, przy czym w m³odej grupie odsetek ten wynosi a¿ 81%.

Rzecz jasna poszczególne grupy wiekowe ró¿ni± siê preferencjami w zakresie ulubionych gatunków i wykonawców. Najm³odsi badani (18-24 lata) ludzie najbardziej lubi± hip-hop i rap, a w¶ród ulubionych artystów wymieniaj± takie postacie jak Taco Hemingway, Paluch czy Kali. Ci trochê starsi (25-34 lata) najczê¶ciej wybieraj± pop i muzykê taneczn±, a artystk± najczê¶ciej wskazywan± jako ulubiona jest Sylwia Grzeszczak. Co ciekawe najstarszy badany segment stosunkowo najczê¶ciej wskazuje disco polo jako preferowany gatunek muzyczny, jednak jednocze¶nie w tej grupie ulubieni polscy arty¶ci to Budka Suflera, Czes³aw Niemen oraz Maryla Rodowicz. M³odzi inspiracjê zwi±zan± z muzyk±, czê¶ciej ni¿ inne grupy, czerpi± z koncertów i festiwali, za¶ starsi z reklam telewizyjnych i programów zwi±zanych z muzyk±. Dla osób w ka¿dym wieku wa¿nym ¼ród³em nowych brzmieñ s± muzyczne talent show. Pomimo tych ró¿nic jednak, zgodnie z wynikami badania, muzyka to jedno z najlepiej postrzeganych przez Polaków, narzêdzi komunikacji marek z lud¼mi.

Muzyka jako narzêdzie marketingu

Zaanga¿owanie marek w muzykê jest bardzo pozytywnie oceniane przez wszystkie segmenty konsumenckie, w tym przez te najm³odsze, z którymi nawi±zanie relacji jest dzi¶ najtrudniejsze. Az 93% osób z grupy w wieku 18-24 pozytywnie ocenia anga¿owanie siê marek w muzykê. Warto jednak podkre¶liæ, ¿e muzyczna aktywno¶æ marek jest tak¿e bardzo dobrze odbierana przez osoby ze starszego segmentu, dobrze ocenia j± a¿ 85% osób z tej grupy. Ogólna pozytywna ocena muzycznego zaanga¿owania marki, to jednak dopiero pocz±tek korzy¶ci, zwi±zanych z tym obszarem.

– Muzyczne aktywacje maj± bardzo du¿y potencja³ budowania zarówno ¶wiadomo¶ci, jak i wizerunku marki. Wzmacniaj± tak¿e markê we wszystkich kluczowych KPI zwi±zanych z zakupem, takim jak rozwa¿enie, chêæ zakupu, chêæ ponownego zakupu oraz polecenie znajomym. Muzyka oprócz wszystkich funkcji spo³ecznych i kulturowych, które pe³ni, okazuje siê byæ te¿ ¶wietnym narzêdziem marketingowym – mówi Anna Kuropatwa, Insights and Strategy Director Havas Media Group.

Realne korzy¶ci dla marek

– Od wielu lat obserwujemy coraz wiêksze zainteresowanie marek w u¿ywaniu muzyki w strategiach marketingowych. Muzyka daje realne korzy¶ci markom, a przeprowadzone przez nas badania wraz z Havas Group s± tego realnym dowodem – komentuje Magda Likus, New Business Director w Universal Music Polska.

W badaniu zidentyfikowano kilka kluczowych dla marek korzy¶ci zwi±zanych z aktywno¶ci± i zaanga¿owaniem w muzykê. Ponad 58% Polaków zgadza siê ze stwierdzeniem, ¿e muzyka odró¿nia markê od konkurencji (przy czym z tym stwierdzeniem zgadza siê a¿ 67% badanych z grupy 25-34 lata, 65% z grupy najm³odszej, 18-24 lata oraz 63% badanych kobiet). Marka zaanga¿owana w muzykê poprawia tak¿e swój wizerunek (59% wskazañ w ca³ej grupie, najwiêcej, bo 65% w grupie osób 18-24, 64% w grupie 35-34 oraz 63% w grupie kobiecej). U¿ywanie muzyki w marketingu pozwala na zmniejszenie dystansu pomiêdzy mark± a cz³owiekiem, ponad 50% ca³ej badanej grupy deklaruje, ¿e zaanga¿owanie marki w muzykê sprawia, ¿e dana marka staje siê mi bli¿sza) najwiêcej tych wskazañ obserwujemy, co ciekawe, w przedziale wiekowym 34-45 lat, gdzie zdecydowanie zgadza siê z tym stwierdzeniem 58% osób oraz w grupie kobiecej, 59% wskazañ). Powy¿sze deklaracje s± zwi±zane tak¿e z faktem, ¿e chêtniej rozwa¿amy i kupujemy marki zaanga¿owane w muzykê. Wp³yw muzyki na decyzjê przy pó³ce najczê¶ciej deklaruj± kobiety (52%) oraz osoby w wieku 25-34 lata (54%), najrzadziej konsumenci trochê starsi w wieku 45-54. Je¶li chodzi o ró¿ne rodzaje zaanga¿owania marek w muzykê to Polacy najbardziej doceniaj± aktywno¶æ, w której marki wspieraj± rozwój m³odych talentów (67% w ca³ej grupie, ale a¿ 73% wskazañ w grupie kobiecej i 70% w grupie 25-34), kiedy organizuj± w³asne wydarzenia muzyczne (62% w ca³ej grupie, oraz odpowiednio 66% i 65%, w grupach wiekowych 25-34 i 35-44), a tak¿e kiedy s± sponsorami ju¿ istniej±cych festiwali i eventów muzycznych (62% wskazañ w ca³ej grupie, 68% w grupie kobiecej oraz powy¿ej 60% we wszystkich segmentach wiekowych poni¿ej 45 roku ¿ycia).

Badanie zosta³o przeprowadzone przez Grupê Havas oraz Universal Music Polska w maju 2019 r. na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18+. N = 1018, metodologia CAWI.


Havas Media Group – Make a meaningful difference to brands, business and people

Agencja mediowa specjalizuj±ca siê w tworzeniu strategii komunikacji marek w oparciu o filozofiê Meaningful Brands. W jej sk³ad wchodz± niezale¿ne domy mediowe Havas Media, Arena Media i Fullsix Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki: Affiperf (programmatic trading desk), Ecselis (agencja multichannel performance realizuj±ca cele biznesowe marek), DBI (data driven marketing), LuxHub (strategie komunikacji marek luksusowych i premium), Socialyse (butik kreatywny wykorzystuj±cy si³ê content marketingu i mediów spo³eczno¶ciowych) oraz Havas X (dedykowane rozwi±zania ³±cz±ce trendy w mediach i technologii). W ramach grupy dzia³a tak¿e Havas Sports & Entertainment – jednostka wyspecjalizowana w budowaniu zaanga¿owania marek w obszarze sportu i rozrywki oraz dzia³ badañ Intelligence Team. Od 2013 roku polskim oddzia³em Havas Media Group zarz±dza Ma³gorzata Wêgierek.

(Paulina Grabska-Universal Music PL)



 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 4.22
G³osów: 146


Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*