Jedna z hollywoodzkich wytwórni-gigantów, Columbia Tristar ma wyp³aciæ pó³tora miliona dolarów amerykañskim kinomanom, którzy w 2001 roku obejrzeli który¶ z jej filmów: "Cz³owiek-widmo", "Granice Wytrzyma³o¶ci", "Ob³êdny rycerz", "Patriota" i "Zwierzak".
Ka¿dy, kto zachowa³ bilet z tych projekcji dostanie po 5 dolarów od filmu, a to dlatego, ¿e w³a¶ciciel Columbii - koncern Sony - pos³u¿y³ siê w reklamie i na plakatach entuzjastycznymi cytatami z nieistniej±cego krytyka filmowego.
Sony wymy¶li³ sobie zarówno te pochwa³y, jak i samego krytyka - niejakiego Davida Manninga.
Informacjê ujawni³a ma³a prowincjonalna gazeta z Connecticut, „Ridgefield Press”, w której, wed³ug koncernu Sony, mia³ rzekomo pisywaæ ów – jak siê okaza³o - "krytyk-widmo".
Sony nie przyznaje siê do oszustwa, ale aby unikn±æ rozprawy s±dowej, jest gotowa zap³aciæ wywiedzionym w pole kinomanom.
Studio zawar³o pozas±dowa ugodê, w której zobowi±za³o siê wyp³aciæ widzom w sumie 1,5 miliona dolarów.
Je¶li ich zg³oszenia nie dosiêgn± tej kwoty, reszta zostanie wyp³acona organizacjom charytatywnym.
Ugoda zosta³a zatwierdzona przez s±d w Los Angeles.
(BBC Polska)
|