Menu
· Strona g堯wna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P造toteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

Raport NuPlays na temat polskiego rynku muzycznego
Wys豉no dnia 12-02-2014 o godz. 17:44:29
Temat: Info
Info Internet jest dla prawie po這wy Polak闚 g堯wnym 廝鏚貫m pozyskiwania muzyki. Blisko 60 procent konsument闚 w wieku 15-50 lat w og鏊e nie kupuje ju p造t CD, a internet sta si g堯wnym miejscem zdobywania muzyki dla 42 procent respondent闚 – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie NuPlays.pl

Internet i r騜nica pokole

Raport z bada zleconych przez NuPlays - serwis oferuj帷y pliki i gad瞠ty muzyczne oraz transmisje na 篡wo z koncert闚 - pokazuje,jak ogromne znaczenie dla funkcjonowania przemys逝 muzycznego w Polsce ma dzisiaj internet. Wskazuje r闚nie na zainteresowanie Polak闚 wydarzeniami muzycznymi na 篡wo, takimi jak koncerty i festiwale.

Badanie wyra幡ie uwydatnia r騜nic pokoleniow jaka rysuje si odno郾ie sposobu korzystania z muzyki – dla os鏏 przed 30. rokiem 篡cia liczy si przede wszystkim internet i nowe technologie. Natomiast osoby, kt鏎e przekroczy造 t granic wiekow ci庵le ch皻niej si璕aj po CD, a nawet po p造ty winylowe. Raport wychwytuje tak瞠 wi瘯sz sk這nno嗆 os鏏 reprezentuj帷ych t grup wiekow (35-50 lat) do p豉cenia za muzyk. O ile w populacji do 24. roku 篡cia a 50 procent badanych 軼i庵a muzyk za darmo z sieci, to w鈔鏚 os鏏, kt鏎e przekroczy造 35 lat po這wa nadal kupuje p造ty CD w tradycyjnych sklepach muzycznych lub sklepach internetowych.

Sie g堯wnym 廝鏚貫m muzyki, ale za darmo

Warto przy tym odnotowa, 瞠 w grupie 42 procent Polak闚, kt鏎zy zdeklarowali, 瞠 sie jest ich g堯wnym 廝鏚貫m pozyskiwania muzyki, nie p豉ci za ni dok豉dnie jedna trzecia (33 procent). Jednak tyle samo procent deklaruje kupowanie p造t CD i plik闚 muzycznych mp3. W najm這dszej grupie badanych (15-24 lata) odsetek ten wynosi ponad 50 procent. A 57 procent badanych w og鏊e nie kupuje ju p造t CD, a odsetek os鏏, kt鏎e wydaj na ten cel wi璚ej ni 200 z miesi璚znie wynosi tylko 1 procent.

Koncerty maj si dobrze

Raport NuPlays pokazuje r闚nie, 瞠 Polacy do嗆 ch皻nie wydaj pieni康ze na koncerty. Uczestnictwo w r騜nego rodzaju p豉tnych imprezach muzycznych na 篡wo deklaruje blisko 20 procent闚 badanych, przy czym prawie jedna trzecia z nich (32 procent) przeznacza na bilety co najmniej 100 z miesi璚znie.

Badanie potwierdza tak瞠, 瞠 wr鏂i豉 moda na kolekcjonowanie p造t winylowych. S one obiektem zainteresowania dla ponad 5 procent uczestnik闚 badania, przy czym najch皻niej si璕aj po nie osoby po 35. roku 篡cia. Blisko 70 procent kupuj帷ych, na czarne p造ty wydaje powy瞠j 20 z miesi璚znie (co jest zrozumia貫 ze wzgl璠u na wysok cen tych no郾ik闚).

Streaming tak, ale bez abonamentu

Co ciekawe, na pytanie o korzystanie z serwis闚 streamingowych prawie co pi徠y badany (17 procent) odpowiedzia, 瞠 korzysta z tej formy pozyskiwania muzyki. Jednak tylko 2% wszystkich badanych zdeklarowa這, 瞠 ma wykupiony abonament w tego typu serwisie i jest on g堯wnym 廝鏚貫m pozyskiwania przez niego muzyki.

Raport przygotowany zosta na podstawie wynik闚 badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Bada Rynkowych. Badanie zosta這 przeprowadzone w grudniu 2013 roku z wykorzystaniem ankiety internetowej technik RTS. Analiz obj皻o grup 800 os鏏 w wieku 15-50 lat.

***

O NuPlays

NuPlays to internetowy serwis stanowi帷y po陰czenie internetowego sklepu z MP3 i platformy sprzeda穎wej dla artyst闚 i wytw鏎ni. Umo磧iwia sprzeda muzyki oraz dowolnych gad瞠t闚 i us逝g z ni zwi您anych: ubra, CD, winyli, koncert闚, us逝g i przedmiot闚 kolekcjonerskich.

Serwis umo磧iwia tak瞠 odp豉tne transmitowanie koncert闚 na 篡wo przez internet do fan闚 w dowolnym miejscu na 鈍iecie.

Dla artyst闚, kt鏎zy jeszcze nie maj swoich gad瞠t闚, NuPlays udost瘼nia us逝g NuPlays On Demand: koszulki, kt鏎e produkuj i dostarczaj si same wprost do fan闚!

Pe軟y komunikat w biurze prasowym

(Paulina Leszczyk - NuPlays )



 
Pokrewne linki
· Wi璚ej o Info
· Napisane przez agizaj


Najcz窷ciej czytany artyku o Info:
Beyonc Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku逝
Wynik g這sowania: 4.50
G這s闚: 204


Po鈍i耩 chwil i oce ten artyku:

Wy鄉ienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z造



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy郵ij ten artyku do znajomych  Wy郵ij ten artyku do znajomych


  
Komentarze s w豉sno軼i ich tw鏎c闚. Nie ponosimy odpowiedzialno軼i za ich tre嗆.
W豉軼iel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze穎ne
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P造toteka Zbyszka, info z kraju i ze 鈍iata
*