Dzi¶ kolejna, wa¿na premiera w klasycznym katalogu Sony Music – Berliner Barock Solisten „C. P. E. Bach: Concertos & Symphonies”. Grupa wybitnych muzyków z Berliner Barock Solisten i tym razem nie zawiod³a!
P³yta powala poziomem artystycznym, a solowe partie fletu w wykonaniu Jaquesa Zaoona i oboju w wykonaniu Jonathana Kelly pozostan± niezrównane!
Carl Philipp Emanuel Bach uwa¿any jest za jednego z najbardziej znacz±cych i wp³ywowych kompozytorów XVIII wieku. To wydanie jest bardzo atrakcyjnym przekrojem przez jego repertuar orkiestrowy.
Do nagrania zosta³ zaproszony ¶wiatowej klasy zespó³ specjalizuj±cy siê w muzyce dawnej, Berliner Barock Solisten. Jest to bardzo ceniona i czêsto zapraszana do wspó³pracy grupa wirtuozów muzycznych, z³o¿ona z czo³owych cz³onków Berliner Philharmoniker.
Swoim udzia³em nagranie u¶wietni³o dwóch solistów, najwybitniejszych muzyków swojego instrumentu: Jaques Zoon (flet) i Jonathan Kelly (obój).
Berliner Barock Solisten planuj± ¶wiatow± trasê koncertow± w 2014 r. Koncerty odbêd± siê m.in. w Niemczech, Austrii, Korei, Japonii i Belgii.
Bardzo niewiele zespo³ów specjalizuj±cych siê w muzyce dawnej mo¿e poszczyciæ siê takim poziomem mistrzostwa artystycznego jak Berliner Barock Solisten. Muzycy graj± na historycznych, choæ zmodernizowanych instrumentach, w zale¿no¶ci od wykonywanego repertuaru. Ta elastyczno¶æ, wraz z jednorodno¶ci± brzmienia zespo³u jak i obecno¶æ czo³owych solistów "sceny muzyki dawnej" w jego szeregach jest na scenie miêdzynarodowej praktycznie niespotykana.
Za³o¿ona w 1995 roku przez Rainera Kussmaula i innych prominentnych cz³onków Berliner Philharmoniker grupa, stworzy³a unikalne podej¶cie do wykonywania repertuaru XVII i XVIII wieku.
Swoj± popularno¶æ zespó³ zawdziêcza w du¿ej mierze artystom, z którymi regularnie wspó³pracuje. W¶ród nich znajduj± siê: Thomas Quasthoff, Christine Schäfer, Dorothea Roschmann, Emmanuela Pahud, Albrecht Mayer, Maurice Steger i Andreas Staier.
Traktowanie przez C.P.E. Bacha instrumentów orkiestrowych wyró¿nia siê niezwyk³± wra¿liwo¶ci± i indywidualizmem. Fragmenty solowe oraz momenty charakterystyczne dla muzyki kameralnej wplecione s± w tkaninê orkiestrowej struktury. Tak wyrafinowane brzmienie daleko wykracza³o poza schematy przyjête w muzyce XVIII wieku.
To nagranie jest ciekawym przekrojem przez repertuar orkiestrowy kompozytora z uwagi na stanowiska, które pe³ni³.
Podró¿ zaczyna siê w Berlinie, gdzie s³u¿y³ u Fryderyka Wielkiego, jako klawesynista w orkiestrze (WQ 22 w 1747 roku i 164 w 1765 WQ), a koñczy w 1767 Symfoni± nr 4 i 5 (WQ 182), kiedy piastowa³ pozycjê kantora i dyrektora muzycznego w Hamburgu. Carl Philipp skomponowa³ sze¶æ "symfonii hamburskich" dla Gottfrieda van Swietena (austriackiego ambasadora przy dworze pruskim). Nale¿± one do najbardziej skomplikowanych w swoim gatunku.
Tracklista: (premiera: 21 stycznia 2014)
Concerto for Flute, Strings and Basso Continuo in D Minor, Wq. 22
1 Allegro
2 Un poco andante
3 Allegro di molto
Sinfonia No. 5 in B Minor, Wq. 182
4 Allegretto
5 Larghetto
6 Presto
Concerto for Oboe, Strings and Basso Continuo in B-Flat Major, Wq. 164
7 Allegretto
8 Largo e mesto
9 Allegro moderato
Sinfonia No. 4 in A Minor, Wq. 182
10 Allegro, ma non troppo
11 Largo innocentemente
12 Allegro assai
(Basia Popio³ek-Sony Music Polska)
|