W środę (14 kwietnia 2010 roku) startuje nowa, muzyczna kolekcja tygodnika Polityka - Martin Scorsese prezentuje The Blues
Kolekcja "The Blues" składa się z 7 tomów książek z dołączonymi do nich płytami DVD z filmami o bluesie w reżyserii gwiazd kina, m.in. Clinta Eastwooda, Wima Wendersa i Mike’a Figgisa.
Zdobywca Oskara Martin Scorsese zabiera widzów w fascynującą podróż w świat muzyki - od klasycznego bluesa przez rock’n’roll, soul, jazz, rock aż po hip-hop. Ponad 70 wybitnych artystów - B.B King , Ray Charles, Eric Clapton, John Mayall, John Lee Hooker, The Rolling Stones - mistrzowskie koncerty, unikatowe materiały archiwalne, wywiady z gwiazdami i niezapomniane wrażenia. Prawdziwa gratka dla tych, którzy kochają dobrą muzykę i kino najwyższej próby. I chcą odkryć tajemnice fenomenu bluesa.
W książkach znajdują się fascynujące opowieści o bluesie, jego afrykańskich korzeniach, wzlotach i upadkach. O tym wszystkim piszą pasjonaci i znawcy tematu, ze Sławkiem Wierzcholskim na czele.
Współwydawcą kolekcji jest New Media Concept.
Pierwszy tom kolekcji „The Blues” ukaże się 14 kwietnia z częścią nakładu numeru 16 Polityki (ok. 47 tys. egz.) w cenie 14.99 zł. Kolejne części kolekcji będą ukazywać się jako oddzielne wydawnictwa co środę w cenie 19,99 zł.
Harmonogram kolekcji:
14.04 - Martin Scorsese „POWRÓT DO DOMU”
21.04 - Clint Eastwood „KRÓLESTWO FORTEPIANU”
28.04 - Wim Wenders „TAJEMNICE LUDZKIEJ DUSZY”
05.50 - Richard Pearce & Robert Kenner „DROGA DO MEMPHIS”
12.05 - Charles Burnnet „DIABELSKI OGIEŃ”
19.05 - Marc Levin „OJCOWIE CHRZESTNI I SYNOWIE”
26.05 - Mike Figgis „CZERWONY, BIAŁY I BLUESOWY”
Kolekcja będzie dostępna w dobrych punktach sprzedaży prasy oraz w sklepie Polityki www.skleppolityki.pl.
Kolekcja „The Blues” będzie promowana w telewizji, w radiu, w prasie oraz w internecie. Za kreację i produkcję spotów radiowych i telewizyjnych odpowiada Agencja TimeCode, kampanię mediową przygotował dom mediowy Starcom
(Źródło: Polityka)