Nowy sposób na sprzedaż albumów
Data: 12-08-2009 o godz. 00:00:00
Temat: Info


Zupełnie niedawno pojawiła się informacja, że Apple we współpracy z czterema wielkimi wytwórniami muzycznymi zamierza zwiększyć sprzedaż albumów we własnym sklepie iTunes Store za pomocą specjalnego cyfrowego formatu do pobierania albumów o nazwie Cocktail.

W takiej "cyfrowej okładce" poza piosenkami miałyby się znajdować także teksty utworów, teksty towarzyszące i klipy

Teraz amerykańskie media donoszą, że wytwórnie należące do czołowych sprzedawców w branży stworzyły własny cyfrowy kontener o nazwie CMX, który od listopada ma być stosowany do cyfrowej dystrybucji wybranych albumów. W rzeczy samej Sony, Warner, Universal i EMI już półtora roku temu zwróciły się do Apple'a, chcąc przekonać koncern do CMX-a. Ten jednak odrzucił propozycję i zamiast tego stworzył własny format Cocktail. Może z tego wynikać, że format Apple'a nie jest kompatybilny z CMX-em

Dla firm muzycznych wybieranie "rodzynków" w sklepach z muzyką przeznaczoną do pobrania jest solą w oku, ponieważ klienci kupują jedynie ulubione utwory, a nie albumy. Zarówno Cocktail, jak i CMX mają ich znowu zachęcić do nabywania płyt w całości. Czy to się powiedzie, przekonamy się – Apple już od jakiegoś czasu wzbogaca poszczególne albumy o cyfrowe broszury i klipy wideo, aby zwiększyć ich atrakcyjność.

(heise online)





Artykuł jest z www.muzyczneabc.pl
http://www.muzyczneabc.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.muzyczneabc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=7120