Napster - legendarny serwis, od którego zaczęła się wymiana plików w sieci na masową skalę - został przejęty przez sieć sklepów z elektroniką Best Buy, pisze Gazeta Wyborcza.
Jeszcze pod koniec lat 90. lat Napster był synonimem cyfrowej muzyki i jednocześnie największym koszmarem koncernów fonograficznych. Za pośrednictwem serwisu plikami wymieniało się za darmo kilkadziesiąt milionów internautów z całego świata. Aż do 2001 r. - kiedy w końcu prawnicy doprowadzili do zamknięcia Napstera.
Kilka lat temu marka powróciła na rynek - tym razem jako serwis dystrybuujący muzykę już z błogosławieństwem wytwórni i odpowiednimi umowami.
Jak podaje Gazeta Wyborcza, kupno Napstera za 121 mln dol. to pierwsza inwestycja Best Buy na rynku e-muzyki, na którym panuje coraz większy ścisk. Silną pozycję ma iTunes firmy Apple i sklep Amazona, a do debiutu szykują się największe serwisy społecznościowe - MySpace i Facebook. Przedstawiciele Best Buy zapewniają jednak, że mają pomysł na to, jak sklep muzyczny połączyć ze sprzedażą elektronicznych gadżetów.
(Gazeta Wyborcza)