US3 w Stodole
Data: 13-10-2007 o godz. 00:05:00
Temat: Koncerty


US3 ponownie w Polsce! Ostatnio wystąpili w stolicy w trakcie Juwenaliów Warszawskich 2006

"Cantaloop (Flip Fantasia)", hiphopowa przeróbka (1993) klasycznego soul-jazzowego utworu "Cantaloupe Island" bardzo szybko stała się nieoczekiwanie wielkim hitem. Jak wtedy zareagował Herbie Hancock, słysząc samplowany i przerobiony materiał jednej z jego ulubionych sesji nagraniowych lat 60? Był zachwycony! Nawet w pewnym okresie na swoich koncertach zapowiadał ten utwór jako "kawałek takiego zespołu, który się nazywa Us3". Us3 uczciwie zasłużył sobie na takie potwierdzenie swojej muzycznej wrażliwości w podejściu do pierwowzoru, a także zdolności do zrobienia czegoś nowego i nowoczesnego. A wszystko to dzięki inspiracji najbardziej ekscytującą muzyką poprzednich dziesięcioleci, przy zachowaniu charakteru oryginału! Tak więc album "Hand On The Torch" (1993) stał się spektakularną przeprawą przez katalog nagrań firmy Blue Note, zaś utwór "Broadway & 52nd" (1997) przypuścił jeszcze gwałtowniejszy atak na świat samplowanych rytmów i solistów jazzowych.

Kto to właściwie jest Us3? Siłę napędową projektu stanowi osiadły w Londynie DJ i producent Geoff Wilkinson. Starszy brat poddał go szokującej diecie słuchowej: jazz, funk, soul i reggae. Na początku lat 80. Wilkinson przybył do Londynu. Rychło w czas, by dostrzec potężną falę zainteresowania jazzem na klubowej scenie. Wilkinson nocą był didżejem, a w dzień pracował w sklepie płytowym, poszerzając wiedzę muzyczną w trakcie pracy. W tym okresie kształtowały się również jego poglądy polityczne. Kiedy zrezygnował z pracy w sklepie, zaangażował się w Kampanię na Rzecz Nuklearnego Rozbrojenia. Uczestniczył w organizowaniu wielkiego koncertu w londyńskim Hyde Parku, a potem jeszcze większego - w Clapham Common, na rzecz Ruchu Przeciw Apartheidowi. Mając rozległe kontakty w londyńskim świecie muzycznym oraz reputację dobrego organizatora, wkrótce zaczął być postrzegany jako świetny kandydat na producenta. W 1991 przypadkiem poznał doświadczonego kompozytora i właściciela studia nagraniowego Mela Simpsona. Dzięki temu spotkaniu Wilkinson znalazł nowy, zaskakujący materiał do samplowania i zaczął badać możliwości zbratania jazzu z hip hopem. No i udało się to w bardzo krótkim czasie!

Warszawa - STODOŁA - ul. Batorego 10
środa, 17 października
Ceny biletów - w przedsprzedaży 80 zł, - w dniu koncertu 90 zł

(Stodoła)





Artykuł jest z www.muzyczneabc.pl
http://www.muzyczneabc.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.muzyczneabc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=4263