Po raz pierwszy w RP Pink Martini
Data: 01-02-2007 o godz. 20:45:40
Temat: Koncerty


Po raz pierwszy w Polsce esencjonalny koktajl ciepłych brzmień lounge, latino i retro, czyli Pink Martini, niezwykła 14-osobowa orkiestra.

Pink Martini to mistrzowie dobrego smaku, gwiazdy downtempo, łączący w sobie lekkość De Phazz i elegancję Thievery Corporation. Z łatwością łączą w jedno muzykę klasyczną, latynoską i jazz, sięgając po klimaty retro, rodem z francuskiego music-hallu czy żywiołowej brazylijskiej samby i wykonując je jak prawdziwa latynoska grupa. I to porównanie chyba najlepiej oddaje niezwykłość i fenomen Pink Martini, jedynej w swoim rodzaju 14-osobowej orkiestry. Liderami grupy są wokalistka China Forbes i dyplomowany pianista z Harvardu Thomas M.Lauderdale, który założył zespół w 1994 roku w Portland w USA. W 1997 wydali pierwszą płytę "Sympathique", która sprzedała się na świecie w ponad milionie egzemplarzy i dotarła na 10 miejsce listy Billboardu, a we Francji pokryła się platyną. Umieszczony na niej tytułowy utwór „Sympathique” („Je ne veux pas travailler”) wykorzystany został w reklamie Citroena, a Pink Martini nominowani zostali do nagrody Victoires de la Musique w kategorii Piosenka Roku i Najlepszy Debiut Roku.

W 2004 roku ukazał się drugi album „Hang on Little Tomato”. Głosy polskiej publiczności wywindowały tytułowy utwór na 24 miejsce listy przebojów 30 TON. Kolejny retro-hit z tej płyty „Let's Never Stop Falling in Love” znalazł się na soundtracku do kinowego hitu z 2005 roku „Mr and Mrs Smith”. Pink Martini koncertowali w całej Europie i Stanach Zjednoczonych z towarzyszeniem słynnych orkiestr symfonicznych: Hollywood Bowl Orchestra, The Nashville Symphony, The Jacksonville Symphony. Ich koncerty odbywają się zarówno w zadymionych klubach, wielkich salach koncertowych, filharmoniach jak i galeriach sztuki.

W Polsce pierwszy koncert Pink Martini odbędzie się w Warszawie 6 marca 2007. Bilety w sprzedaży od 1 lutego, w cenie: przesprzedaż: 80 pln do końca lutego, 90 pln od 1 marca. Do nabycia na terenie Warszawy: SHORTCUT Traffic-Club. Na terenie całej Polski sprzedaż w punktach sieć sprzedaży Ticketpro oraz Eventim. Ogólnopolska sprzedaż i rezerwacja internetowa www.shortcut.pl www.ticketpro.pl www.eventim.pl

(WarszawaOnLine)





Artykuł jest z www.muzyczneabc.pl
http://www.muzyczneabc.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.muzyczneabc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=3291