Jak donoszą źródła cztery amerykańskie koncerny medialne rozmawiają o połączeniu sił i stworzeniu nowego serwisu, stanowiącego konkurencję dla YouTube.
Koncerny Fox, Viacom, CBS Corp. oraz NBC Universal prowadzą rozmowy na temat utworzenia serwisu z plikami video, który miałby skutecznie rywalizować z serwisem YouTube. Czterej dotychczasowi rywale, a być może wkrótce partnerzy, zamierzają powalczyć o atrakcyjny rynek tworząc portal, w którym publikowałyby filmy ze swoich stacji telewizyjnych.
Firmy liczą na spore zyski z reklam. Według prognoz, Internet ma być obszarem najszybciej rosnących wydatków reklamowych, a pliki wideo są coraz ważniejszym elementem globalnej sieci.
Gigantyczna popularność stron z filmami skłoniła przed dwoma miesiącami Google, największą wyszukiwarkę internetową, do przejęcia YouTube za niebagatelną kwotę 1,65 mld dolarów. Serwis działający od lutego 2005, jest najszybciej rosnącym serwisem w globalnym Internecie. Strony serwisu odwiedza miesięcznie 20 mln użytkowników, którzy oglądają każdego dnia 100 mln plików wideo.
Jednak YouTube pozostaje w ostrym konflikcie z wytwórniami, które upominają się o swoje prawa autorskie. Google, jako właściciel serwisu, zawiera już pierwsze umowy, w myśl których ma się dzielić zyskami z producentami, jednak do końca sporów jest jeszcze daleko. Większość plików na serwisie dodają sami użytkownicy, a tym nie w głowie prawa autorskie.
(Puls Biznesu)