Blue Note Records przedstawia "Trio of Trios", nowy projekt legendarnego saksofonisty i mistrza jazzu Charlesa Lloyda (15.03.1938 Memphis, Tennessee): Mając 84 lata i pozostaje u szczytu twórczych możliwości.
Kreatywność Lloyda, jako poszukiwacza dźwięków, nie znalazła chyba lepszej manifestacji niż na jego najnowszym dziele, które obejmuje trzy albumy, z których każdy został nagrany w innym składzie.
Pierwszy album z tej serii, "Trios: Chapel" z udziałem gitarzysty Billa Frisella i basisty Thomasa Morgana, ukazał się 24 czerwca.
Drugi, "Trios: Ocean", na którym zagrali, pianista Gerald Clayton i gitarzysta Anthony Wilson, ukaże się 26 sierpnia.
Trzeci album, "Trios: Sacred Thread", ukaże się 28 października, a wystąpili na nim gitarzysta Julian Lage i perkusista Zakir Hussain.
Charles Lloyd wolnym duch i muzyczny wizjoner, przez ponad sześć dekad dominował w świecie muzyki a w wieku 84 lat pozostaje u szczytu swoich twórczych możliwości. Lloyd wcześnie odkrył, jak bardzo improwizowane solo osadzone w oryginalnym kontekście, może skłonić do większej kreatywności i swobody wypowiedzi. Dlatego przez całą swoją karierę poszukiwał alternatywnych sposobów kształtowania swoich umiejętności improwizacyjnych.
Nie powinno dziwić, że każda z konfiguracji występujących w "Trio of Trios" wiąże się z celową zmianą kontekstu muzycznego. "The Chapel Trio" zostało nazwane na cześć inauguracyjnego występu grupy w grudniu 2018 roku w Coates Chapel w San Antonio. Frisell zdążył już ugruntować swoją relację z Lloydem jako członek zespołu The Marvels, kiedy został zaproszony przez Lloyda do udziału w specjalnym koncercie w Coates Chapel na kampusie Southwest School of Arts w San Antonio. Lloyd był już zaznajomiony z właściwościami akustycznymi kaplicy i wiedział, że nie nadaje się ona do gry na perkusji. Wiedział też, że Frisell nagrywał w duecie z Morganem, z którym nawiązał bliski kontakt muzyczny, i zasugerował, że mogliby wystąpić razem jako trio. Koncert Coatesa wywarł niezatarte wrażenie na Lloydzie, który później powiedział: "Nasz pierwszy występ zawsze będzie miał magiczne miejsce w mojej pamięci".
(Lloyd Charles / fot. D. DARR)
Lloyd po raz pierwszy zaprezentował swój kolektyw
The Marvels – w składzie:
Bill Frisell (gitara),
Greg Leisz (gitara hawajska),
Reuben Rogers (kontrabas) oraz
Eric Harland (perkusja) – na wydanym w 2016 roku albumie „I Long To See Yu” z gościnnym udziałem
Norah Jones i
Williego Nelsona. Saksofonista ponownie zebrał zespół w 2018 roku na płycie „Vanished Gardens”, tym razem zapraszając do współpracy
Lucindę Williams. „Tone Poem” to szósty album artysty wydany przez Blue Note od jego powrotu pod skrzydła wytwórni w 2015 roku, gdzie
Lloyd po raz pierwszy prezentuje
The Marvels w wersji bez gościnnego udziału wokalistek i wokalistów. To dynamiczna kompilacja dziewięciu utworów, wśród których pojawiają się nowe kompozycje
Lloyda, ale również znane już klasyki Ornette'a Colemana, Theloniousa Monka, Leonarda Cohena, Gábora Szabó i Bola de Nieve.
Unikalne brzmienie The Marvels splata kilka wątków amerykańskiej muzyki – jazz, blues, Americanę, rock i muzykę country – w porywającą i podnoszącą na duchu muzyczną hybrydę, charakterystyczną dla wizjonera, który w swojej muzyce nie wyznacza żadnych granic:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Charles_Lloyd
http://www.charleslloyd.com
https://www.facebook.com/CharlesLloydSax
https://www.instagram.com/charleslloydsax/
https://twitter.com/CharlesLloydSax
https://www.youtube.com/channel/UCJHWF7HhOoMQ2cpGOMUL7cw
https://tidal.com/browse/artist/7447144
https://tidal.com/browse/artist/3544517
https://open.spotify.com/artist/0GC1oqEWpiAjfE7jm5LQO5
1. Blood Count (Billy Strayhorn) (7:23)
2. Song My Lady Sings (C. Lloyd) (9:00)
3. Ay Amor (Villa Fernandez Ignacio Jacinto (aka Bola de Nieve) (7:19)
Hadem Music Corp. (ASCAP)
4. Beyond Darkness (C. Lloyd) (9:49)
5. Dorotea’s Studio (C. Lloyd) (12:19)