Specjalny Podcast i murale z okazji premiery albumu „Originals” Data: 17-06-2019 o godz. 23:11:06 Temat: Info
7 czerwca odbyła się ogólnoświatowa premiera nowego albumu Prince'a (7.06.1958 Minneapolis, Minnesota † 21.04.2016 Minneapolis, Minnesota) „Originals”.
Projekt
przygotowany w ramach kooperacji The Prince Estate, TIDAL i Warner Music dostępny jest przez 14 dni na wyłączność w TIDAL.
Na płycie znajduje się 15 utworów, z czego aż 14 nie zostało wcześniej
wydanych w wersji pierwotnie stworzonej przez muzyka. Utwory zostały wybrane wspólnie
przez JAY-Z i Troya Cartera.
Prince "Originals"
Lista utworów:
1. Sex Shooter Apollonia 6: Apollonia 6 – 1984 / 1983
2. Jungle Love The Time: Ice Cream Castle – 1984 / 1983
3. Manic Monday The Bangles: Different Light – 1985 / 1984
4. Noon Rendezvous Sheila E.: The Glamorous Life – 1984 / 1984
5. Make-Up Vanity 6: Vanity 6 – 1982 / 1981
6. 100 MPH Mazarati: Mazarati – 1986 / 1984
7. You’re My Love Kenny Rogers: They Don’t Make Them Like They Used To – 1986 / 1982
8. Holly Rock Sheila E.: Krush Groove (OST) – 1985 / 1985
9. Baby, You’re a Trip Jill Jones: Jill Jones – 1987 / 1982
10. The Glamorous Life Sheila E.: The Glamorous Life – 1984 / 1983
11. Gigolos Get Lonely Too The Time: What Time Is It? – 1982 / 1982
12. Love… Thy Will Be Done Martika: Martika’s Kitchen – 1991 / 1991
13. Dear Michaelangelo Sheila E.: Romance 1600 – 1985 / 1985
14. Wouldn’t You Love to Love Me? Taja Sevelle: Taja Sevelle – 1987 / 1981
15. Nothing Compares 2 U The Family: The Family – 1985 / 1984
Na platformie TIDAL dla sympatyków i fanów Prince’a jest już dostępny specjalny podcast, w którym
Gabi Drzewiecka rozmawia na temat artysty z jego polskimi fanami na co dzień związanymi z
branżą muzyczną — Bartkiem Królikiem (muzykiem) i Staszkiem Trzcińskim (STX Music Solutions). Z
ich dyskursu dowiemy się m.in.: w czym zawarty był fenomen Prince’a jako artysty; jakim był
człowiekiem i współpracownikiem; na czyją twórczość wywarł największy wpływ i jak wyglądały jego
koncerty, w tym jedyny polski występ w ramach dziesiątej edycji Open’er Festival w 2011 roku. W
podcaście znajdziemy też kilka ciekawostek, m.in. o tym, w jakim celu Prince zapisywał teksty swoich
piosenek na fortepianach, na których grał podczas koncertów, dlaczego jego ex
małżonka Mayte Garcia wyznała w swojej książce, że mimo rozwodu nadal była w nim zakochana, czy
jak wyglądała jego ulubiona gitara — oraz co i w jaki sposób zostało w niej zmodernizowane, by
brzmiała inaczej niż instrumenty dostępne w sklepach. Rozmówcy podjęli się również niełatwej
odpowiedzi na pytanie o to, który ze współczesnych muzyków może w przyszłości zostać okrzyknięty
następcą Prince’a – wymieniając w tym gronie D’Angelo. Przepytywani przez Gabi Drzewiecką
panowie wspominali również swoje osobiste historie związane z gwiazdorem. W tej materii prym
wiódł, występujący tego samego dnia i na tej samej scenie co Prince, koncertujący z
zespołem Sistars podczas X edycji Open’era – Bartek Królik. Muzyk ze szczegółami i nieukrywanymi
emocjami opowiedział, jak wraz z kilkoma kolegami próbował dostać się podczas koncertu do
mieszczącej się pod samą sceną fosy dla fotografów, żeby być jak najbliżej Prince’a – co mu się
zresztą udało.
Celebracja przygotowanego w ramach kooperacji Prince Estate, TIDAL i Warner Music albumu trwa
nadal nie tylko w TIDAL. Murale są integralną częścią promocji „Originals”, akcentując tę niezwykłą
premierę w przestrzeni miejskiej. Zlokalizowane w dwóch punktach na mapie Warszawy
wielkoformatowe prace, przedstawiające okładkę albumu, można znaleźć pod adresami Dobra 53 i
Lipowa 5. Za ich stworzenie odpowiadają artyści z warszawskiego Good Looking Studio.
Zleceniodawcą prac jest TIDAL.
(mural w Warszawie)
W związku z obecnością murali w przestrzeni miejskiej, na instagramowym profilu @TIDAL_polska
jest ogłoszony konkurs fotograficzny, którego zwycięzcy otrzymają darmowy dostęp do TIDAL
Premium na okres 4 miesięcy. Zadaniem, które należy wykonać, by wziąć w nim udział, jest
sfotografowanie w jak najciekawszy sposób wybranego muralu i oznaczenie go hashtagiem
#TIDALXPrince. Wygrywa dziesięć najbardziej kreatywnych zgłoszeń.
TIDAL przygotował również specjalną ofertę promocyjną powiązaną z premierą albumu, skierowaną
do wszystkich nowych użytkowników platformy. Tylko teraz można otrzymać 90 dni korzystania z
platformy, odpowiednio za 0,99 zł w planie premium oraz 1,99 zł w planie HIFI. Po tym okresie
koszt abonamentu będzie wynosił odpowiednio 19,99 zł/miesiąc dla subskrypcji Premium i 39,99
zł/miesiąc dla subskrypcji HIFI. Subskrypcję można bezpłatnie anulować w każdej chwili. Co jeszcze
dostaniemy w ramach pakietu? Jakość dźwięku Premium, dostęp do ponad 60 milionów piosenek i
250 tysięcy plików wideo.