Crowded Places to piosenka bardzo subtelna, która doskonale prezentuje delikatny wokal BANKS. Utwór został napisany przez Jilian, we współpracy z Timem Andersonem i Jackiem Antonoffem. Ten drugi jest głównym producentem nadchodzącej płyty Lorde – „Melodrama”.
Album "The Altar" ma już ponad 85 milionów odtworzeń na Spotify, a Consequence of Sound okrzyknął “Trainwreck” jako ”idealna do radia petarda” za to PopCrush zakwalifikował utwór do “5 piosenek, które obowiązkowo trzeba znać”.
Po premierze, The Altar znalazł się w Top 20 listy Billboard Top 200 oraz Top 10 notowania albumów alternatywnych. Album zyskał uznanie ze strony magazynów Time, Harper’s Bazaar, NPR, V Magazine, i wielu innych. Krążek zawiera single “Fuck With Myself,” “Gemini Feed” i wiele więcej.
‘BANKS pozostaje zafascynowana delikatnością związków i zachodzącymi zależnościami w ludzkim mózgu… Artystka staje się rozpoznawalna dzięki swoim eterycznym wokalom i uderzającym, elektronicznym bitom’ - Rolling Stone
‘Drugi album BANKS The Altar zawiera osobiste utwory o związkach, walce o władzę w relacjach i sposobach w jaki ludzie ze sobą obcują i starają się wzajemnie zrozumieć.’ - n.p.r.
‘Niesamowita … Z prędkością światła awansuje do czołówki najlepszych twórców pop.’ - The Guardian
‘Krótko mówiąc – ona jest geniuszem !’ - GQ Australia
‘Debiutancki album był pełny przeróżnych emocji, za to The Altar jest wyraźnie bardziej świadomym projektem. To właśnie na tej płycie BANKS daje z siebie wszystko, dzięki czemu jej wokale brzmią niczym syreni śpiew. The Altar zawiera wszystko – od depresji po złamane serce.’ - Idolator
“The Altar to bujny twór z syntezatorowymi brzmieniami, wokalnymi smaczkami i motywami samoakceptacji oraz miłości do samego siebie doprawiony emocjonalną intensywnością.” - Bazaar
“The Altar zaznacza dramatyczy skok w przód w kontekście ciężko wypracowanej pewności siebie… motywy są ponadczasowe: odnajdywanie własnego „ja”, kobiecość i samokrytyczna analiza swoich mocnych i słabych stron nie tylko w aspekcie bycia kobietą lecz również w byciu po prostu człowiekiem.” - TIME
‘Zabójcze melodie, czystość dźwięku i podejście “no fucks given” sprawia, że nie można oderwać się od tej płyty, a gdy już jej słuchasz, czujesz, że możesz podbić cały świat” - Line Of Best Fit
Rolling Stones okrzyknął album ‘Obowiązkową pozycją do posłuchania w 2016 roku’
‘Jeden z najlepszych albumów 2016 roku’ według Pop Justice