Inauguracja kampanii społecznej Save The Music
Data: 22-01-2016 o godz. 02:30:00
Temat: Info


27 stycznia w siedzibie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego (partnera kampanii) w Warszawie, przy ul. Fredry 8, odbędzie się konferencja prasowa inaugurująca kampanię społeczną Save The Music

Jej celem jest wspieranie dobrej muzyki przy współudziale mody oraz sztuk wizualnych. Organizatorzy pragną przybliżyć sylwetki genialnych artystów, a także promować wartościową muzykę, bez względu na jej gatunek. Działania z tym związane odbywać się będą na wielu płaszczyznach – od tworzenia prac artystycznych, kolekcji ubrań, poprzez publikowanie artykułów, aż po organizację imprez kulturalnych. W ramach kampanii odbędzie się szereg wydarzeń takich jak: wernisaże, koncerty, pokazy mody.

Kupując unikatowe ubrania, będzie można wesprzeć działania Fundacji MEAKULTURA.

Dobra muzyka powinna być popularna

W pierwszej odsłonie kampanii zostaną zaprezentowane ubrania projektu Kingi Król z charakterystycznymi grafikami autorstwa Maxa Skorwidera. W kolekcji nie zabraknie wizerunków artystów doskonale nam znanych: Fryderyka Chopina, Ludwiga van Beethovena czy Franka Sinatry, a także tych, których warto pamiętać: Astora Piazzolli, Sida Viciousa czy Enrica Caruso.

Niewątpliwą atrakcją konferencji, oprócz premierowej kolekcji, będzie wystawa plakatów Maxa Skorwidera pt. „Muzyka wiodąca lud na barykady”. Autor stworzył serię grafik zadedykowanych słynnym muzykom doby PRL-u i ich utworom, a także artystycznym wydarzeniom tamtych czasów. Tym samym Save the Music oddaje swoisty hołd twórcom, którzy wywarli wpływ na rozwój kultury muzycznej w Polsce okresu komunizmu, kiedy kreatywność i bunt stanowiły istotny język ekspresji.

Kampania Save the Music kierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, oraz do wszystkich miłośników muzyki, mody, sztuk wizualnych. Jej edukacyjny aspekt ma szansę odcisnąć swój ślad w sposobie myślenia o kulturze muzycznej. Akcje wspierają znani przedstawiciele świata kultury i sztuki, którzy zgodzili się być jej Ambasadorami.

Patronat honorowy kampanii objęło Narodowe Centrum Kultury, partnerem strategicznym jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Ambasadorami akcji są m.in. Natalia Kukulska, Władysław Komendarek, Dorota Miśkiewicz, Adam Bałdych, Wojtek Blecharz. Lista partnerów i ambasadorów wciąż się powiększa!

Inauguracja kampanii Save the Music Fundacji MEAKULTURA:

27.01.2016, godz.12:00, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, ul. Fredry 8, Warszawa.

MEAKULTURA. i FaceBook

(Daniel Wiśniewski i zespół SAVE THE MUSIC!)







Artykuł jest z www.muzyczneabc.pl
http://www.muzyczneabc.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.muzyczneabc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=13934