MTV staje do walki z handlem ludźmi!
Data: 11-02-2005 o godz. 00:10:00
Temat: Koncerty


Każdego roku na całym świecie kilka milionów kobiet jest porywanych i sprzedawanych do agencji towarzyskich, maltretowanych i zmuszanych do pracy wbrew własnej woli. Często padają one ofiarą przemocy seksualnej, a ich prawa obywatelskie są nagminnie łamane.

Niezależna Fundacja MTV Europe do Walki z Wykorzystywaniem i Handlem Ludźmi została powołana, aby aktywnie zwalczać ten nielegalny proceder, uświadomić młodym ludziom zagrożenia, na jakie są narażeni oraz szerzyć wśród nich świadomość istnienia tego problemu.

Handel ludźmi to jeden z największych, obok AIDS i terroryzmu, problemów XXI-go wieku. Jego ofiarami padają w większości młode kobiety, które wbrew własnej woli zmuszane są do prostytucji, żebrania na ulicach, przymusowego zawierania małżeństw i ciężkiej pracy fizycznej. „Współczesne niewolnictwo” jest wyjątkowo intratnym procederem, przynoszącym rocznie około 23 miliardów dolarów „zysku”. To jedyne przestępstwo, gdzie sprawcy pozostają niemal całkowicie bezkarni. Wyroki, nawet, jeśli zapadają, rzadko są egzekwowane.

MTV, znana z aktywnego wspierania akcji pro-społecznych, i tym razem nie pozostała obojętna wobec problemu. Dzięki dotacjom rządów USA i Szwecji najpopularniejsza stacja muzyczna na świecie rozpoczyna kampanię o nazwie EXIT Campaign, która w swoim założeniu ma zwrócić uwagę młodych ludzi na zagrożenia, czyhające na nich we współczesnym świecie oraz skłonić ich do wzięcia czynnego udziału w kampanii.

Akcję MTV EXIT aktywnie wspiera Angelina Jolie, aktorka znana nie tylko z osiągnięć w dziedzinie filmu, ale też z udziału w wielu akcjach charytatywnych. „Mam nadzieję, że akcja MTV EXIT uświadomi młodym ludziom, na jakie niebezpieczeństwa są narażeni i pomoże im w podejmowaniu świadomych decyzji w dorosłym życiu. Uważam, że każdy z nas powinien wnieść osobisty wkład w pomoc ofiarom tego przestępczego procederu” – powiedziała Jolie.

Jedną z podstawowych metod walki będzie produkowana przez MTV seria filmów dokumentalnych oraz kampania reklamowa, emitowana w mediach w całej Europie. MTV aktywnie wspiera również organizacje, walczące z handlem kobietami oraz utworzyła specjalną stronę internetową poświęconą fundacji: www.mtvexit.org, dostępną w 14 językach, w tym w polskim.

Pierwszy trzydziestominutowy film dokumentalny ma zostać wyemitowany przez wszystkie europejskie kanały MTV już 10 lutego. MTV Polska rozpocznie emisję programu o 21:00. Powtórki 17 i 23 lutego o 21:30.

(MTV Polska)





Artykuł jest z www.muzyczneabc.pl
http://www.muzyczneabc.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.muzyczneabc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1015