Wiêcej ni¿ co dziesi±ty sklep internetowy posiada w swoim asortymencie sprzeda¿y kategoriê "ksi±¿ki i muzyka" - wynika z najnowszego raportu na temat rynku e-commerce opublikowanego przez Internet Standard. Warto¶æ sprzeda¿y muzyki online wynosi prawie 50 mln z³.
Rynek sprzeda¿y muzyki w internecie systematycznie wzrasta. Najwiêkszymi jego udzia³owcami s± du¿e sklepy internetowe oraz platforma handlowa Allegro. Daleko w tyle pozostaj± wytwórnie fonograficzne.
- P³yty kompaktowe s± jednym z najchêtniej kupowanych przedmiotów w sieci. Obserwujemy to zarówno na Allegro, jak i w sklepie internetowym Empik, dla których obs³ugujemy p³atno¶ci internetowe - mówi Marcin Jab³oñski, CEO Payu. - S±dzê, ¿e wzrost sprzeda¿y p³yt CD bêdzie siê utrzymywa³ - dodaje.
Warto¶æ sprzeda¿y muzyki online wynosi prawie 50 mln z³. W latach 2006-2009 rynek ten wzrós³ o ok. 120%, w tempie ok. 30% rocznie.
Na platformie handlowej Allegro internauci najchêtniej kupuj± p³yty z muzyk± rockow±. Na drugim miejscu s± p³yty pop, a podium zamykaj± kr±¿ki z muzyk± metalow±. Tylko nieco mniejsz± sprzeda¿ odnotowano w podkategorii Rap, Hip-Hop, która znajduje siê na czwartym miejscu pod wzglêdem popularno¶ci.
Ranking kategorii muzycznych wygl±da niemal identycznie, je¶li wzi±æ pod uwagê ilo¶æ p³yt CD wystawianych do sprzeda¿y. Najwiêcej jest p³yt rock, pop, metal oraz rap hip-hop. Du¿o wystawianych jest p³yt z muzyk± klasyczn± (prawie 364 tys. szt. w okresie od wrze¶nia 2010 do pa¼dziernika 2011).
(media2.pl)
|