Kana³y nadawane przez spó³kê MTV Networks Polska otrzyma³y w miniony wtorek 22 wrze¶nia br. koncesje satelitarne od czeskiego regulatora rynku medialnego. Wcze¶niej stacje nadawa³y na podstawie licencji brytyjskiego Ofcomu.
Nowe koncesje zosta³y wydane dla stacji: Viva Polska, MTV Polska, VH 1 Polska, Comedy Central Polska i Nickelodeon Polska i bêd± obowi±zywaæ przez okres 12 lat.
Jak informuje nas Ma³gorzata Rybak-Dow¿yk, PR manager MTV Networks Polska, zmiana licencji z brytyjskich na czeskie zwi±zana jest z rozwojem biznesowym MTV Networks International w regionie.
Z naszych informacji wynika, ¿e dziêki zmianie koncesji kana³y spó³ki zosta³y objête mniej restrykcyjnymi zasadami dotycz±cymi emisji reklam. Regulacje czeskie w przeciwieñstwie do brytyjskich nie zabraniaj± np. stacjom kierowanym do m³odzie¿y emisji reklam produktów ¿ywno¶ciowych uznanych za niezdrowe (np. napojów s³odzonych czy batoników) w okre¶lonych godzinach.
- Regulacje wiêkszo¶ci regulatorów s± zbli¿one do siebie - twierdzi jednak Rybak-Dow¿yk i dodaje, ¿e np. regulacje Ofcomu zezwalaj± na reklamê alkoholu (a nie tylko piwa), ale pomimo tego MTV Networks Polska zawsze respektowa³o polsk± ustawê o wychowaniu w trze¼wo¶ci i przeciwdzia³aniu alkoholizmowi.
(MTV Polska)
|