Ju¿ na prze³omie marca i kwietnia na dwóch wystêpach w Polsce pojawi siê doskona³a wokalistka i pianistka jazzowa Patricia Barber (24.03.1956 w Chicago).
Artystka wyst±pi 1 kwietnia w poznañskim Eskulapie w ramach powracaj±cego na mapê najwiêkszych imprez jazzowych festiwalu Poznañ Jazz Fair. Dwa dni wcze¶niej (30 marca) Barber zagra w katowickiej Hipnozie.
Bilety na katowicki wystêp mo¿na nabywaæ w Jazz Clubie Hipnoza oraz za po¶rednictwem www.ticketportal.pl. Wej¶ciówki poznañskie s± za¶ dostêpne w nastêpuj±cych punktach: CIM, Fripp Shop, Gazeta Cafe, Rock Long Luck i na www.bilety24.pl
Patricia Barber to amerykañska wokalistka i pianistka jazzowa. Dorasta³a w otoczeniu jazzowych d¼wiêków – jej ojciec by³ cz³onkiem legendarnej orkiestry Glenna Millera. Przed rozpoczêciem kariery muzycznej Patricia ukoñczy³a psychologiê. W 1984 roku powróci³a do Chicago, gdzie rozpoczê³a wystêpy w znanym jazzowym klubie Gold Star Sardine Bar. W 1988 wyst±pi³a ze swoim triem na Chicago Jazz Festival, a rok pó¼niej na haskim North Sea Jazz Festival. W tym samym roku w³asnym kosztem wyda³a swój pierwszy album - Split (dzisiaj praktycznie niedostêpny w sprzeda¿y i poszukiwany przez kolekcjonerów).
Po podpisaniu kontraktu z presti¿ow± wytwórniê Verve wyda³a album Distortion Of Love – kr±¿ek spotka³ siê z niezwykle ciep³ym przyjêciem krytyki, zwróci³ te¿ uwagê publiczno¶ci. P³yta zawiera³a miêdzy innymi klasyk Smokey Robinsona „My Girl” - Patricia Barber by³a pierwsz± artystk±, która nagrywa³a jazzowe wersje wspó³czesnych nagrañ pop wyprzedzaj±c tym samym Cassandrê Wilson, z któr± czêsto rywalizuje o miano pierwszego g³osu wspó³czesnego jazzu.
Kolejne kr±¿ki – Cafe Blue (1994) oraz Modern Cool (1998) – zosta³y wydane przez lokaln±, niedu¿± wytwórniê Premonition. W 1998 Blue Note przej±³ label Premonition i zapewni³ Patricii Barber miêdzynarodow± promocjê, na któr± bez w±tpienia zas³ugiwa³a. Album Companion (1999) mia³ przedstawiæ Barber szerszej publiczno¶ci – st±d obecno¶æ na nim wielu najwa¿niejszych nagrañ z wczesnego etapu kariery pianistki i wokalistki. Kr±¿ek zosta³ nagrany na ¿ywo w Chicago's Green Mill – legendarnym jazzowym klubie, w którym artystka wystêpowa³a co tydzieñ. Wydawnictwa Night Club (2000) oraz Verve (2002) ugruntowa³y pozycjê Barber na ¶wiatowej scenie jazzowej. Potwierdzeniem jej talentu by³a p³yta Live: A Fortnight In Paris zawieraj±ca zapis wystêpów w trzech francuskich klubach: La Cigale w Pary¿u, L'Arsenal w Metz i La Coursive w La Rochelle. Los Angeles Times recenzuj±c kr±¿ek nazwa³ Patriciê Barber najwspanialsz± jazzow± wokalistk± od czasu Peggy Lee.
W 2006 ukaza³ siê album Mythologies - nagrany z go¶cinnym udzia³em polskiej piosenkarki jazzowej, Gra¿yny Augu¶cik. Jest to zbiór piosenek opartych na Metamorfozach Owidiusza. W 2008 Patricia Barber sprezentowa³a swoim fanom znakomite wydawnictwo The Cole Porter Mix, na którym w doskona³y sposób zmierzy³a siê ze standardami z repertuaru Cole’a Portera.
Muzykê Patricii Barber cechuje nastrojowy ¶piew, niski ton g³osu oraz melancholijno¶æ.
(inf. prasowa/Go Ahead)
|