Napster - legendarny serwis, od którego zaczê³a siê wymiana plików w sieci na masow± skalê - zosta³ przejêty przez sieæ sklepów z elektronik± Best Buy, pisze Gazeta Wyborcza.
Jeszcze pod koniec lat 90. lat Napster by³ synonimem cyfrowej muzyki i jednocze¶nie najwiêkszym koszmarem koncernów fonograficznych. Za po¶rednictwem serwisu plikami wymienia³o siê za darmo kilkadziesi±t milionów internautów z ca³ego ¶wiata. A¿ do 2001 r. - kiedy w koñcu prawnicy doprowadzili do zamkniêcia Napstera.
Kilka lat temu marka powróci³a na rynek - tym razem jako serwis dystrybuuj±cy muzykê ju¿ z b³ogos³awieñstwem wytwórni i odpowiednimi umowami.
Jak podaje Gazeta Wyborcza, kupno Napstera za 121 mln dol. to pierwsza inwestycja Best Buy na rynku e-muzyki, na którym panuje coraz wiêkszy ¶cisk. Siln± pozycjê ma iTunes firmy Apple i sklep Amazona, a do debiutu szykuj± siê najwiêksze serwisy spo³eczno¶ciowe - MySpace i Facebook. Przedstawiciele Best Buy zapewniaj± jednak, ¿e maj± pomys³ na to, jak sklep muzyczny po³±czyæ ze sprzeda¿± elektronicznych gad¿etów.
(Gazeta Wyborcza)
|